Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Er det noen som har prøvd det? Avstand: +0,5, nært +3 Også er hornhinnen på det ene øyet skeivt, -0,5 axe 180 Er så lei briller! Optikerne anbefaler ikke linser så jeg skjønner at jeg får et bedre resultat med briller. Men sånn til hverdags innimellom kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Hei! Fortalte optikeren hvorfor du ikke burde bruke linser? Jeg hadde skjeve hornhinner, og gikk til en optiker for å få meg linser, siden jeg har problemer med å bruke briller. Etter ca ti års bruk av linser, fant jeg ut at en operasjon (laseroperasjon av øynene da) ville spare meg penger i det lange løp. Når jeg var til kontroll hos optikeren på sykehuset, og kirurgen som skulle operere, fikk jeg vite at om jeg hadde brukt linser i bare et år til, ville jeg ikke kunne brukt linser mer, pluss fått skader så jeg heller ikke ville kunne operert, men måtte brukt briller resten av livet. De lurte på hvorfor i all verden optikeren hadde solgt meg kontaktlinser i utgangspunktet, og latt meg fortsette å bruke dem (må tilføye at jeg gikk til kontroll hos denne optikeren hvert halvår, så han burde jo oppdage feil og dårlige utviklinger). Så kanskje du skal snakke med optikeren din igjen, og spørre om hvorfor han ikke anbefaler linser? Er det "kun" pga styrken på synet du vil oppleve med linser kontra briller, eller er det noe mer?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Det er kun pga. styrkene. Og fordi jeg ikke vil få en optimal korreksjon. Operasjon er ikke noe alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå