Pusill Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Har lest enkelte steder at man ikke skal trene før to timer etter ett måltid. Nå spiser jeg hver tredje time.Altså små hyppige måltider,aldri noe tungt eller store.Er det ikke da greit om jeg trener en til en og en halv time etter måltid?Har gjort det helt siden jeg startet trening,og har ikke hatt noen problemer med det.Så, hvor viktig er det å trene to timer,eller mer etter et måltid?Og hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Dette har ingen fasit. Det kommer an på hva du spiser, hvor mye du spiser, hva du skal trene og hvor hardt du skal trene. Det er for eksempel ikke så greit å spise to porsjoner lasagne en time før du skal ha høypuls, men jeg har ingen problemer med tre knekkebrød + en yoghurt 45 minutter før styrketrening.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Altså, så lenge DU synes det er greit å spise nærme trening er det ingenting som står i veien for det. Kroppen trenger jo brennstoff. Det er bare for veldig mange ubehagelig å trene med mat i magen.
yoga Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Hvis jeg trener for tett innpå forrige måltid, får jeg hold i siden. For meg så er det en god indikator på hvorvidt jeg burde ha venta lenger eller ei. Har som mal om å ikke trene før det har gått litt over en time etter jeg har spist.
Pusill Skrevet 28. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2009 Jeg trener kondisjon.Har nesten aldri hatt noen problemer med henhold til hold,kvalme eller andre ubehageligheter.Så for meg funker det greit at jeg starter treningen en til en og en halv time etter måltid.så da er det vel ingen grunn til å vente lenger?
yoga Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 så da er det vel ingen grunn til å vente lenger? Nope
Chanel.No5 Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Spis og tren som det passer deg. Finnes mange gode tips der ute, men det beste er at du finner den sammensetninen som passer nettopp deg best. Det er viktg å spise nærmt nok tidsmessig for å ha energi til treningen samt at en ikke får treningen ødelagt mtp. at en spiser for tett opp til den. Men så lenge du ikke får ubehag så fortsett med hva du nå gjør!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå