Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LED er den nye teknologien som er kommet på TV... Tvène blir tynnere og har bedre bilde enn både LCD og plasma, men man ser kanskje forskjellen fra lcd til led bedre enn i forhold til plasma... Det finnes nok en haug med andre argumenter for å kjøpe LED i forhold til LCD eller plasma, men det er litt spørs på hva du vil betale for, også er det jo faktisk en ganske stor "pynteting" du skal ha midt i stuen, så jeg vil si at fargen spiller en rolle... (SKAL selv ha en tv i svart pianolakk...)

Selv vil jeg ikke ha LED tv enda.. Mest pga jeg ikke synes prisen står i forhold til bildet enda... Men om noen år vil det nok komme en LED tv i hus her også.. (skal kjøpe ny større plasma tv nå når vi kjøper hus)....

Men nå har jo også samsung tvene i hvit et veldig godt bilde! Så hvis du vil ha en hvit tv, så ville jeg ha kjøpt en hvit samsung tv hvis jeg var deg :)

(fordel med LCD og LED tv i forhold til plasma er jo også at det skal mer til for å få innbrenning hvis du feks skal bruke den som pc skjerm også....)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/441696-lcd-vs-led-tv/#findComment-7332762
Del på andre sider

Gjest Ingeniøren

Er forskjellen stor? Nja, endel LED-skjermer er veldig tynne fordi dem har sidemontert LED-lys. Det gir estetisk fine TVer, men bildemessig er ikke disse noe stort fremfor ordinære LCD-TVer. Bakgrunnsbelyste LED-TVer med lokal dimming derimot gir bedre sortnivå noe som opplagt er en fordel.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/441696-lcd-vs-led-tv/#findComment-7332885
Del på andre sider

LED er den nye teknologien som er kommet på TV... Tvène blir tynnere og har bedre bilde enn både LCD og plasma, men man ser kanskje forskjellen fra lcd til led bedre enn i forhold til plasma... Det finnes nok en haug med andre argumenter for å kjøpe LED i forhold til LCD eller plasma, men det er litt spørs på hva du vil betale for, også er det jo faktisk en ganske stor "pynteting" du skal ha midt i stuen, så jeg vil si at fargen spiller en rolle... (SKAL selv ha en tv i svart pianolakk...)

Selv vil jeg ikke ha LED tv enda.. Mest pga jeg ikke synes prisen står i forhold til bildet enda... Men om noen år vil det nok komme en LED tv i hus her også.. (skal kjøpe ny større plasma tv nå når vi kjøper hus)....

Men nå har jo også samsung tvene i hvit et veldig godt bilde! Så hvis du vil ha en hvit tv, så ville jeg ha kjøpt en hvit samsung tv hvis jeg var deg :)

(fordel med LCD og LED tv i forhold til plasma er jo også at det skal mer til for å få innbrenning hvis du feks skal bruke den som pc skjerm også....)

Takk skal du ha for tips, akkurat det jeg trengte å vite:-).

Ja, jeg har sjekket en god del på nettet og tror jeg ender opp med en hvit Samsung ja. Så får jeg heller som du sier gå for LED litt senere når teknologien og prisen blir mer moden. Jeg er ingen ihugga filmtitter eller tv slave heller, så det er ikke det absolutt viktigste. Men jeg vil ha god kvalitet uansett, og jeg vil altså ikke ha et sort møbel i stua (ja, jeg vet, avslått skjerm blir sort....)

Takk takk

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/441696-lcd-vs-led-tv/#findComment-7333201
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...