Gå til innhold

Hvor i verden kan man "bare" dra å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min kjære vil gifte oss, men ingen av oss ønsker et stort bryllup,

og kanskje ikke et selskap/fest i det hele tatt, så en hvit, flott brudekjole har aldri vært min store drøm, for å si det sånn :)

Istedet for å gjøre det på tinghuset/kontor her i landet lurer jeg på om vi kunne gjort det i forbindelse med en ferie eller noe, og da lurer jeg på hvilke land man kan reise til og gifte seg, selv om man er norske statsborgere?

Kan vi gjøre det i Thailand, på Mallorca, i Spania eller overalt?

Setter pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt på det vi også!

Nå kan man vel gifte seg de fleste steder, tror jeg, men tror kanskje det krever litt planlegging. I alle fall en viss planleggeing.

Det vi kunne tenkt oss var noe som kune tas litt mer på sparket.

Så tips ønskes her også :)

Skrevet

Vi skal ha et superstille bryllup og gifter oss ifm. min bursdagsfeiring. Det blir bare oss vanlige 17 som kommer i bursdag og ingen, uteom to vet noe før selve dagen og vi skal si det noen timer før sånn at de som kommer i bursdagen kommer tidsnok i kirken som ligger i gåavstand herifra. :)

Om jeg skulle tenke utlandet sånn du skriver så ville jeg sjekket hvilke land/byer som har norsk sjømannskirke og tatt en telefon til et av stedene og hørt, evt. bestilt tid.

Skrevet
Hei!

Jeg og min kjære vil gifte oss, men ingen av oss ønsker et stort bryllup,

og kanskje ikke et selskap/fest i det hele tatt, så en hvit, flott brudekjole har aldri vært min store drøm, for å si det sånn :)

Istedet for å gjøre det på tinghuset/kontor her i landet lurer jeg på om vi kunne gjort det i forbindelse med en ferie eller noe, og da lurer jeg på hvilke land man kan reise til og gifte seg, selv om man er norske statsborgere?

Kan vi gjøre det i Thailand, på Mallorca, i Spania eller overalt?

Setter pris på svar!

Dere behøver da ikke dra til utlandet. Det er mulig å ordne en vigsel uten å dra til tinghus eller på kontor her i landet også.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Vi giftet oss på Mallorca for 3 uker siden, i Sjømannskirken.

Og det kan virkelig anbefales!

Veldig personlig og enkel vielse, og rommet er så lite at det er helt greit hvis man ikke er flere enn brudeparet og forlovere.

Men det må jo planlegges noe, bestille kirken og sende inn alle papirer som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...