Gå til innhold

psoriasis

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har gode tips mot psoriasis i

hodebunnen?Begynner å bli litt desperat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen din å få flytende kortisonkrem. Det er lett å få smørt ut i hodebunnen. Ellers finnes det egne sjampoer for psoreasis.

Skrevet

Det eneste som funker for meg er kortisonoppløsning. Oppløsningen er ikke fet/klissete så håret ser like fint ut.

Betnovat- oppløsning heter den jeg bruker. Men pass på at du ikke får liniment! Det er noe annet enn oppløsning, mer en flytende krem som hun andre sier, og den er fryktelig klissete! Har du allerede fått tykke skorper i hodebunnen må du få dem bort for at kortisonen skal komme til huden under skorpene. Det finnes forskjellige ting til det bruk. F.eks. salisylolje. Jeg liker ikke å bruke slike ting (fettete og ekle å få ut av håret..) så jeg sørger for å sette i gang med oppløsningen med en gang jeg merker at utslettet er på vei. Det tar som regel unde 1 uke å få det under kontroll. Har prøvd Daivonex-oppløsning også (ikke kortison) men det hjalp ingenting. kortison er ikke så bra i lengden men for meg er det kun det som hjelper i hodebunnen. Får jeg det på kroppen hjelper heldigvis Daivonex fint, men det må være salven. Fikk Daivonex-krem en gang, ved en feil. Det var ikke bra. Kremen er mer egnet for "våte" eksemer og ikke tørre som jo psoriasis er.

Jeg synes det er myyye bedre å ha psoriasisen i hodebunnen hvor den ikke synes jeg da. Så pris deg lykkelig hvis du ikke har det andre steder!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Daivonex salve og oppløsning har fungert helt bra for meg. Saken er at dette preparatet må brukes ca 8 uker før det gir resultater.

Skrevet

Jeg forsøkte i nesten 1/2 år med Daivonex-oppløsning i hodebunnen men det virket ikke for meg. Som hudelegen min sa er det jo ikke alt som hjelper for alle. Det er derfor det er så mange forskjellige preparater å velge mellom.

Men daivonex-salve fungerer som sagt helt fint på kroppen hvis jeg får det der (nå er det svært lite og sjelden jeg har hatt noe på kroppen da...)

Jeg er også en av dem som lysbehandling ikke hjelper for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...