Gå til innhold

Navnebytte

Gjest Gjest_huldra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet

Hei!

Har fått godkjent navnendring fra skatteetaten, skal bruke min manns etternavn, og kutte mitt.

Må jeg selv melde dette til folkeregisteret, ellerskjer det automatisk? og får alle offentlige instanser beskjed automatisk, som ved adresseendring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Så kjekt =) Du må sende inn et "Melding om endring av navn"- skjema til skattekontoret, dette kan du finne på sidene til kirken.no under bryllup.

Gjest Gjest_Huldra_*
Skrevet

Det er det jeg har gjort, og fått brev tilbake om at navnebyttet har blitt godkjent.

så jeg lurer på om jeg må melde dette til folkeregisteret selv, eller om skatteetaten gjør det automatisk?

Skrevet

Har du sendt skjema til skattekontoret, er det blitt registrert i folkeregisteret. Du behøver ikke gjøre noe mer.

Skrevet

Hvor må man ellers melde inn at man har skiftet navn? Tenker på bank, posten o.l.

Skrevet

Jeg trengte ikke å si i fra til noen offentlige steder. Alt bare ordnet seg. Måtte bare si ifra til steder som skolen, treningstudio osv.

Skrevet

I mitt tilfelle så registrerte banken selv at jeg hadde skiftet navn, men jeg måtte likevel møte i banken selv for å få nytt bankkort, fordi de trenger ny signatur. Samme gjelder jo også førerkort, og selvfølgelig pass.

Greit uansett å ta en sjekkerunde med telefonoperatør, telefonkatalogen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...