Gjest Gjest_huldra_* Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Hei! Har fått godkjent navnendring fra skatteetaten, skal bruke min manns etternavn, og kutte mitt. Må jeg selv melde dette til folkeregisteret, ellerskjer det automatisk? og får alle offentlige instanser beskjed automatisk, som ved adresseendring?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Hei Så kjekt =) Du må sende inn et "Melding om endring av navn"- skjema til skattekontoret, dette kan du finne på sidene til kirken.no under bryllup.
Gjest Gjest_Huldra_* Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Det er det jeg har gjort, og fått brev tilbake om at navnebyttet har blitt godkjent. så jeg lurer på om jeg må melde dette til folkeregisteret selv, eller om skatteetaten gjør det automatisk?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Har du sendt skjema til skattekontoret, er det blitt registrert i folkeregisteret. Du behøver ikke gjøre noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Folkeregisteret er en del av Skatteetaten
Gjest Elize Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Hvor må man ellers melde inn at man har skiftet navn? Tenker på bank, posten o.l.
kinkeline Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Jeg trengte ikke å si i fra til noen offentlige steder. Alt bare ordnet seg. Måtte bare si ifra til steder som skolen, treningstudio osv.
eleit Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 I mitt tilfelle så registrerte banken selv at jeg hadde skiftet navn, men jeg måtte likevel møte i banken selv for å få nytt bankkort, fordi de trenger ny signatur. Samme gjelder jo også førerkort, og selvfølgelig pass. Greit uansett å ta en sjekkerunde med telefonoperatør, telefonkatalogen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå