Gjest Gjest_Rådvill_* Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Hei. Jeg trenger noen råd og tips om hva jeg skal gjøre. Jeg flyttet sammen med en mann med barn fra før for noen år siden, jeg har også barn fra før. Jeg skulle få kjøpe meg inn i huset hans. Men hele tida har han utsatt det. Føler jeg er løyet for. Derfor sitter jeg nå med ingen egenkapital, og er på bar bakke om jeg nå flytter. Jeg har betalt løpende utgifter, passet hans barn osv. Begge har full stilling. I tillegg har han utviklet et stadig dårligere humør, kjefter for den minste ting, vi andre går med skuldrene oppunder ørene. Vi har det ikke bra. Samboeren min gjør som han vil, gå uten å si hadet når han skal noe sted, sier knapt hei, har nedprioritert forholdet og foretrekker tv spill og jobb. Jeg eksisterer ikke som kvinne for han, jeg føler meg som et møbel. Jeg vet at jeg er en attraktiv dame, og føler at livet går fra meg med denne fyren. Nå må jeg ut før det klikker totalt. Er det noen som har vært/er i samme situasjon? Jeg trenger noen som kan si noe positvt til meg.
Heart Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Jeg kjenner flere som har vært i samme situasjon. Det ligner litt på å være ansatt i et selskap som går dårlig. Det snakkes om hvor vanskelig alt er, og at man ikke kan vente å få lønnsøkning, men at alle må arbeide hardt, sånn at ting kan bedres. Etter ganske kort tid tror man at det er sånn alle steder, og man kvir seg for å si opp ("bryte ut av arbeidsforholdet"). Men når man endelig gjør det, finner man ut at det slett ikke var så vanskelig, og man ergrer seg over at man ikke har gjorde det for lenge siden. Du har allerede funnet ut at du ikke vil/kan ha det på denne måten. Han viser ingen vilje til forandring, så da må nok du ta konsekvensene av det.
leirbål Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Hei. Har dere snakket ordentlig ut om dette så han vet hva du føler? At du vurderer å flytte fra ham? For noen kan det være det de trenger for å våkne, og endre på tingene. Jeg hadde snakket med ham, og gitt ham noen dager på å få kjøpe deg inn i huset, om du fremdeles vil det. når det gjelder humøret hans hadde jeg også tatt det opp. Si at dere ikke kan leve sånn. Spør om hvorfor han er så irritabel og ikke prioriterer deg mer. Kanskje er det mange bekymringer på jobben el. Da kan dere jo sammen finne en løsning på dette. Han får det bedre, og du får tilake mannen din. Det er jo også en mulighet for at dette er den sanne siden av ham, og at han ikke ønsker å endre seg. Da har jeg ikke annet råd til deg enn at du må flytte. Visst er det surt å ha tapt så mye penger som du har gjort, men noen lærdommer er dyre. Snakk med ham og krev endring. Vil han ikke så reis. Heart har rett, det er vondt å bryte ut av et dårlig forhold, men etterpå lurer man ofte på hvorfor man ikke gjorde det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå