Gjest Josef Skrevet 27. september 2009 #1 Del Skrevet 27. september 2009 Enden for denne gamle urettferdige ordningen nærmer seg meget raskt. Dette er lett å se ut i fra verdensbegivenhetene. Iran bygger sin bombe. En "skitten" bombe er nok til å ødelegge det lille landet Israel som ikke er stort større enn Vestfold fylke. Israel på sin side er verdens femte største militærmakt og kan med sine hydrogenbomber ødelegge hele planeten tre ganger. Selv en begrenset atomkrig i Midtøsten vil kunne forårsake en kjernefysisk vinter over hele kloden. Sett med Netanyahus briller må Israel slå til først.De trenger bare en unnskyldning. Det får de når neste gigantiske terrorangrep begynner. Opptrappingen av konflikten er nå igang på det tidligere tempelområdet der klippemoskeen ligger idag. Hvem som er galest på hver sin side er ikke godt å si. Det som nå skjer er imidlertid MEGET farlig. Og det må bli FN som kommer med et oppsiktsvekkende grep etter at situasjonen blir totalt uholdbar. RELIGIØS PRAKSIS MÅ FORBYS! Ja,det er dette som snart blir en realitet. For det er de livsfarlige djevelske religionene som dypest sett er årsaken til den meget truende verdenssituasjonen vi allerede nå står overfor opptakten til. De neste seks månedene vil bli meget avgjørende. Legg merke til de dårlige analysene som norske medier har av denne situasjonen. Den kalde krigen var bare barnemat mot det som nå ligger rett foran oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #2 Del Skrevet 27. september 2009 Enden for denne gamle urettferdige ordningen nærmer seg meget raskt. Dette er lett å se ut i fra verdensbegivenhetene. Iran bygger sin bombe. En "skitten" bombe er nok til å ødelegge det lille landet Israel som ikke er stort større enn Vestfold fylke. Israel på sin side er verdens femte største militærmakt og kan med sine hydrogenbomber ødelegge hele planeten tre ganger. Selv en begrenset atomkrig i Midtøsten vil kunne forårsake en kjernefysisk vinter over hele kloden. Sett med Netanyahus briller må Israel slå til først.De trenger bare en unnskyldning. Det får de når neste gigantiske terrorangrep begynner. Opptrappingen av konflikten er nå igang på det tidligere tempelområdet der klippemoskeen ligger idag. Hvem som er galest på hver sin side er ikke godt å si. Det som nå skjer er imidlertid MEGET farlig. Og det må bli FN som kommer med et oppsiktsvekkende grep etter at situasjonen blir totalt uholdbar. RELIGIØS PRAKSIS MÅ FORBYS! Ja,det er dette som snart blir en realitet. For det er de livsfarlige djevelske religionene som dypest sett er årsaken til den meget truende verdenssituasjonen vi allerede nå står overfor opptakten til. De neste seks månedene vil bli meget avgjørende. Legg merke til de dårlige analysene som norske medier har av denne situasjonen. Den kalde krigen var bare barnemat mot det som nå ligger rett foran oss. Din påstand om at dette skulle ha noe med religion og religiøs praksis å gjøre er et monument over din uforstand! Tror du virkelig at fravær av Islam vil viske ut persisk selvbevissthet og fiendskapet mot Israel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #3 Del Skrevet 27. september 2009 Din påstand om at dette skulle ha noe med religion og religiøs praksis å gjøre er et monument over din uforstand! Tror du virkelig at fravær av Islam vil viske ut persisk selvbevissthet og fiendskapet mot Israel? Det er Bibelen som forteller om dette du akkurat nå ser går i oppfyllelse. Men de fleste "ser og ser,men ser dog ikke". Og det vil hjelpe deg lite å fornekte problemstillingene. De kommer uansett, hva enten du vil eller ikke. Du har fortsatt en mulighet til å overleve det som ligger rett foran oss. Men tiden er kort. Søk Gud mens han ennå er tilgjengelig. Også kristenheten vil bli lagt i FNs pott. For der er det penger å hente til å bøte på finanskrisen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #4 Del Skrevet 27. september 2009 Hvilken religion var det verdens verste massemordere Hitler, Stalin, Mao og Pol Pot bekjente seg til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #5 Del Skrevet 27. september 2009 Hvilken religion var det verdens verste massemordere Hitler, Stalin, Mao og Pol Pot bekjente seg til? Stalin var ateist. De andre kristne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #6 Del Skrevet 27. september 2009 Stalin var ateist. De andre kristne Ja,Djevelen kler seg ut som en lysets engel,sier Bibelen.At de sier de er kristne betyr ikke at de ER det. Sanne kristne skulle jo kjennetegnes på at de ikke griper til våpen og at de har innbyrdes kjærlighet. Det var vel ikke så mye demokrati i Deutsche Demokratische Republik heller. Så derfor vil alle de navnkristne legges i FNs pott om kort tid for å bli kvitt Islam. Og det blir ikke vanskelig. Det er knapt noen egentlig tro å oppdrive i den vestlige verden.Kristenheten er som et råttent tre som må hogges ned. Og heldigvis er det ikke lenge til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #7 Del Skrevet 27. september 2009 Hvilken religion var det verdens verste massemordere Hitler, Stalin, Mao og Pol Pot bekjente seg til? Jeg skjønner hva du vil frem til, men jeg synes logikken din er dårlig. Bare fordi man kan utføre onde handlinger uten et religiøst motiv, gjør det ikke bedre at mennesker fortsatt dreper hverandre i hver sin guds navn. Og religion kunne vi faktisk klart oss uten. Da hadde vi i det minste hatt én kilde mindre til konflikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 28. september 2009 #8 Del Skrevet 28. september 2009 Ja,Djevelen kler seg ut som en lysets engel,sier Bibelen.At de sier de er kristne betyr ikke at de ER det. Sanne kristne skulle jo kjennetegnes på at de ikke griper til våpen og at de har innbyrdes kjærlighet. Hitler synes sikkert selv at han var en god kristen, han også. Og Moseloven ikke bare tillater, men befaler, drap, og det for gjerninger de færreste i dag vil si at skal kvalifisere for straff(som utenomekteskapelig sex eller å krangle med faren sin). Men kjærigheten gjelder kanskje bare dem fra din egen meninghet? I så fall ser ikke jeg den vesentlige forskjell på det og på Hitlers tankegang, hvor man jo skulle ha stor kjærlighet til sitt eget, ariske folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. september 2009 #9 Del Skrevet 28. september 2009 Hvor mange kniver har ikke blitt brukt til å skade, drepe eller torture mennesker opp igjennom tidene? Daglig blir noen skade eller drept av kniv et sted i verden - FORBY KNIVER STRAKS! Vi må ha razzia i alle hus og inndra og destruere alle kniver. Så har vi et mindre objekt i verden som kan brukes som våpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 28. september 2009 #10 Del Skrevet 28. september 2009 Stalin var ateist. De andre kristne Hitler var romersk katolsk. Stalin TROR jeg hadde en russisk ortodoks oppdragelse, men de andre to hurraguttene var vel ikke kristne i noen forstand? Pol Pot og Mao? Mao kunne forresten godt ha vært kristen, men da med seg selv i hovedrollen som frelser, for han lot seg jo dyrke som en gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 28. september 2009 #11 Del Skrevet 28. september 2009 Hvor mange kniver har ikke blitt brukt til å skade, drepe eller torture mennesker opp igjennom tidene? Daglig blir noen skade eller drept av kniv et sted i verden - FORBY KNIVER STRAKS! Vi må ha razzia i alle hus og inndra og destruere alle kniver. Så har vi et mindre objekt i verden som kan brukes som våpen. Den der syns jeg er litt forslitt, om du vil unnskylde. For en kniv er en død gjenstand, og har ikke påvirkningskraft. Det har derimot religionen. Og den brukes for alt den er verdt. Skillet mellom rettroende og vantro er ofte hårfint, om man vil se litt stort på det, og opp gjennom verdenshistorien har folk slaktet hverandre i hopetall over bagateller av teologisk natur. Ikke at jeg vil støtte et forbud mot religiøs praksis. Men jeg er hjertens enig i at religion er både overflødig og skadelig. Særlig de tre monoteistiske bronsealder-religionene fra midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. september 2009 #12 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Ja, den er like forslitt som argumentet om at religion er skadelig. Det er ikke religionen som er problemet, men mennesket. Er det virkelig noen som tror at om vi ikke hadde religion så hadde det vært fred i verden? Israel/Palestina-konflikten er like mye en ressurskonflikt som en religiøs konflikt. Det er mennesker som er problemet. Mennesker er/kan være manipulerende, maktsyke, utspekulerte og aggressive. Og de som er slik bruker de våpnene de har tilgjengelig. Hadde ikke religion vært der så hadde de brukt noe annet. Religion er dessuten slett ikke overflødig for dem som er religiøs. Det er tross alt dem religionen er til for, ikke for ateistene. For min del er fotball overflødig, men det er heller ikke meg fotball er til for. Endret 28. september 2009 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 28. september 2009 #13 Del Skrevet 28. september 2009 Ja, den er like forslitt som argumentet om at religion er skadelig. Det er ikke religionen som er problemet, men mennesket. Er det virkelig noen som tror at om vi ikke hadde religion så hadde det vært fred i verden? Israel/Palestina-konflikten er like mye en ressurskonflikt som en religiøs konflikt. Det er mennesker som er problemet. Mennesker er/kan være manipulerende, maktsyke, utspekulerte og aggressive. Og de som er slik bruker de våpnene de har tilgjengelig. Hadde ikke religion vært der så hadde de brukt noe annet. Religion er dessuten slett ikke overflødig for dem som er religiøs. Det er tross alt dem religionen er til for, ikke for ateistene. Jødene som folkegruppe er definert av sin religion, og hadde det ikke vært for jødedommen, så hadde det ikke vært noen pogromer, noen Krystallnatt eller noe Holocaust, og det ville heller ikke vært noen sionisme, ingen ville feiret påske med ordene "Neste år i Jerusalem", og akkurat denne spesielle konflikten ville ikke eksistert. Og mye av rabalderet knyttet til Øst-Jerusalem, Klippemoskèen og Tempelhøyden, er så absolutt religiøst betinget. Og noen av de mest stridbare og minst løsningsorienterte grupperingene, må defineres som religiøse ekstremister. På begge sider. Så jeg syns ikke akkurat at du valgte deg et bra eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. september 2009 #14 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Så du tror at om religion ikke hadde eksistert så hadde ingen annen form for krig eller vold erstattet dine eksempler? (Nå var vel nazismen like mye inspirert av kvasi-vitenskap som av religion). På samme måte som at hvis man fjerner alle knivene i verden, så tror du antall voldsepisoder og drap (som ellers ville vært utført med kniv) hadde gått drastisk ned? Som med de fleste andre situasjoner, så er ting som nazisme, jødeforfølgelse og Israel/Palestina-konflikten svært komplisert. Man kan ikke bare peke på èn faktor og si at det er årsaken, og at hvis man bare fjerner den så er problemt løst. Det er altfor enkelt. Endret 28. september 2009 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #15 Del Skrevet 28. september 2009 Det er Bibelen som forteller om dette du akkurat nå ser går i oppfyllelse. Men de fleste "ser og ser,men ser dog ikke". Og det vil hjelpe deg lite å fornekte problemstillingene. De kommer uansett, hva enten du vil eller ikke. Du har fortsatt en mulighet til å overleve det som ligger rett foran oss. Men tiden er kort. Søk Gud mens han ennå er tilgjengelig. Også kristenheten vil bli lagt i FNs pott. For der er det penger å hente til å bøte på finanskrisen. Lykke til! Det er ikke først og fremst Bibelen. Den mest nøyaktige beskrivelse av det som skjer og ligger videre foran oss i tid finner du i et 130 år gammelst skrift. Om du søker sannheten om hvorfor ting er slik de er og hva vi har i vente så anbefaler jeg dette skrift fremfor den gjennommanipulerte Bibelen. Skal du finne sannheten i Bibelen så må du lete etter de grunnleggende årsaker. Du kan begynne med joh. 8;44. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 28. september 2009 #16 Del Skrevet 28. september 2009 Så du tror at om religion ikke hadde eksistert så hadde ingen annen form for krig eller vold erstattet dine eksempler? (Nå var vel nazismen like mye inspirert av kvasi-vitenskap som av religion). På samme måte som at hvis man fjerner alle knivene i verden, så tror du antall voldsepisoder og drap (som ellers ville vært utført med kniv) hadde gått drastisk ned? Som med de fleste andre situasjoner, så er ting som nazisme, jødeforfølgelse og Israel/Palestina-konflikten svært komplisert. Man kan ikke bare peke på èn faktor og si at det er årsaken, og at hvis man bare fjerner den så er problemt løst. Det er altfor enkelt. Du tillegger meg en mengde meninger om kniver, som jeg slett ikke har gitt uttrykk for. Stråmannsargumentasjon skal du holde deg for god til. Jeg sa heller ikke at dersom man fjerner religionen, så løses Palestinakonflikten. Derimot sa jeg at dersom det ikke hadde vært for religionens innflytelse, så ville denne spesielle konflikten ikke oppstått. Jødene i diaspora ville ikke bevart sin etnisitet om det ikke hadde vært for religionen deres, og de ville mest sannsynlig blitt assimilert, om de i det hele tatt hadde vært fordrevet i utgangspunktet. De ville heller ikke blitt forfulgt dersom det ikke hadde vært for religionen deres. Religionen har sørget for å definere dem som en utgruppe i de land de har bodd i, og det religiøse motivet har vært brukt mot dem (Jødene drepte Jesus, etc) i mange sammenhenger. Så akkurat denne gruppens gjenvordigheter og konflikter er ene og alene religiøst forårsaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. september 2009 #17 Del Skrevet 28. september 2009 Deres religion var årsaken til at det hele startet når det gjelder deres isolasjon fra andre kulturer og dertilhørende mistillit osv, absolutt. Men hvis vi skal forby og fjerne alt som har negative konsekvenser, og som noen i tillegg synes er overflødig, så må man fjerne mye. Hva med biler? For meg er bilen overflødig, siden jeg kan gå, det går busser og jeg har ikke barn som skal til og fra barnehage, skole og aktiviteter. I tillegg er det svært mange som dør i trafikken hver dag som ikke ville dødd om bilen ikke eksisterte. Skal vi forby biler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #18 Del Skrevet 28. september 2009 Skal vi forby biler? Jeg stemmer heller for å innføre "trafikkregler" og aldergrenser for religionsdeltakelse. Per i dag er det så godt som ingen begrensning for hva du kan gjøre i religionens navn. Faktisk er det lovene tilpasses etter religionene i samfunnet, og ikke omvendt. Vanvidd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #19 Del Skrevet 28. september 2009 Ja, den er like forslitt som argumentet om at religion er skadelig. Det er ikke religionen som er problemet, men mennesket. Hvis du har divertikulitt, så er det ikke mangel på antibiotika som har skapt problemet. Men antibiotika hjelper allikevel. Hvem faen bryr seg om det er "religionen som er problemet," dersom problemet kan heves ved å forby religion og forfølge religiøse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #20 Del Skrevet 28. september 2009 Deres religion var årsaken til at det hele startet når det gjelder deres isolasjon fra andre kulturer og dertilhørende mistillit osv, absolutt. Men hvis vi skal forby og fjerne alt som har negative konsekvenser, og som noen i tillegg synes er overflødig, så må man fjerne mye. Hva med biler? For meg er bilen overflødig, siden jeg kan gå, det går busser og jeg har ikke barn som skal til og fra barnehage, skole og aktiviteter. I tillegg er det svært mange som dør i trafikken hver dag som ikke ville dødd om bilen ikke eksisterte. Skal vi forby biler? Nei, vi skal ikke forby biler. Fordi jeg ikke har lyst. Men vi kan godt forby religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå