Gjest Chi J Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Skal til Thailand i Des, Lurer på å kjøpe hund der. Er det noen som kan Reglene på sånt?
Troyamin Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Og hvorfor skal du kjøpe hund der da? Hva er vitsen, liksom...?
Gjest Iah Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Du vet at det ikke er uproblematisk å ta dyr inn i landet?
Frey Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Hunden du kjøper må være over 6 måneder, og må stå minimum 4 måneder i karantene ved ankomst i Norge.
Trillrund Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Hunden du kjøper må være over 6 måneder, og må stå minimum 4 måneder i karantene ved ankomst i Norge. Og da håper jeg kostnadene blir høyere enn om du kjøper valp hos en seriøs oppdretter i Norge....
Troyamin Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Prisen bla annet. Og da har du regnet med hvor mye du må ut i andre ting? Ikke bare valpekjøp? Har du funnet en seriøs oppdretter i Thailand da? For Thailand er kjent for å ha puppymills. Er du villig til å støtte slik oppdrett? For dersom du kjøper i en av dyrebutikkene der nede, er det nettopp fra puppy mills de får valper fra. På mattilsynet sine sider kan du lese om import av hund. Dette kan også være lurt å lese.
Frey Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Og da håper jeg kostnadene blir høyere enn om du kjøper valp hos en seriøs oppdretter i Norge.... Det blir fort noen titalls tusen med karanteneutgifter i 4 måneder + ja.
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hei. jeg håper for din egen del at du ikke har kjøpt valp enda. Hvorfor tror du det er så billig? Ja jeg vet at prisen her i norge er noe overdrevet men her vet du iallefall hva du går til. Hvilken kunnskap har en butikk om en liten valp som kom inn for ett par dager siden? Hva vet de om sykdomshistorie? foreldrene? adferd? og er den i det hele tatt renraset? for alt jeg vet kan det bare være en liten blandingshund. tenk deg litt om å finn en seriøs oppdretter i norge eller lignende. Finn en du kan stole på, en som følger opp valpene, en som vet hva h*n driver med. støtt de som driver med dette ordentlig, og ikke de som ser på hunder som butikk! http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/22/450060.html Endret 5. oktober 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Tull og tøys! Det er ikke vanskelig å importere! Se på mattilsynet sine sider,du kan hente hjem valper og kattunger om de er vaksinert og har bodd hos oppdrettere hele tiden før de er fylt 3 måndter.(Husk ecco-ormekuren) Dette gjelder noen land, hvilke må du undersøke. Eller så kan du få oppdretter til å rabiesvaksinere hvalpen,vente 120 dager, så hente den hjem om titer-testen er gulle go Lykke til! Hilsen ei som har importert maaange ganger
Frey Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Tull og tøys! ... Hilsen ei som har importert maaange ganger Ikke fra Thailand skjønner jeg - det gjelder ikke samme regler fra alle land
Gjest chieier Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Å importere fra Thailand er en omstendig operasjon. Det kommer til å ta lang tid, og koste mye penger. Og som det nevnes ovenfor her er det mange valpefabrikker ute å går. Har vært mange ganger i Thailand, og oppsøkt flere plasser de selger chihuahua. Og har sett mye rart...Og en annen ting er den lange flyreisen, det er ikke mulig å ha hunden i kabinen under så lange reiser...da er alternativet lasterommet. Tror det kan bli traumatisk for en liten valp å tilbringe 13 timer mutters alene i slike omstendigheter. Jeg synes ærlig talt ikke det virker særlig gjennomtenkt jeg... Anbefaler deg heller å lære så mye du kan om chihuahua og hundehold, ta kontakt med seriøse oppdrettere, bli medlem av forum og lingnende. Mye tryggere, og billigere i lengden, du vet hva du får og slipper store vetrinærregninger. Og vær så snill: Vær helt sikker på at du ønsker å ha en chi..den kommer til å være helt avhengig av deg hele sitt liv.. og kan leve opp til 15 år og enda lengre. Det er ikke noe man skal ta lett på. Du bør også tenke nøye gjennom hvorfor du vil ha akkurat en chihuahua. Fordi det er kult? Kan jo hende det er en annen rase som passer deg bedre? Eller kanskje du burde vente litt med i hele tatt å kjøpe en hund? Uansett, Thailand er et fantastisk ferieland og du kommer til å ha få deilig tur. Men ikke tro at du kommer til å ha en billig chivalp på fanget på flyreisen hjem...så enkelt er det nok ikke...
kissmequick Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 Tull og tøys! Det er ikke vanskelig å importere! Se på mattilsynet sine sider,du kan hente hjem valper og kattunger om de er vaksinert og har bodd hos oppdrettere hele tiden før de er fylt 3 måndter.(Husk ecco-ormekuren) Dette gjelder noen land, hvilke må du undersøke. Eller så kan du få oppdretter til å rabiesvaksinere hvalpen,vente 120 dager, så hente den hjem om titer-testen er gulle go Lykke til! Hilsen ei som har importert maaange ganger Du må få valpen chipmerket hos oppdretter, og han må sende en erklæring til mattilsynet om at valpen ikke har hatt kontakt med andre hunder enn hans fra den ble født. Du må også ha erklæring fra hans vetrinær om at hans hunder er friske. Oh, også, disse reglene er for eøs / eu land. Reglene fra Thailand er strengere, og jeg ser ikke hvordan hun kan unngå karantene hvis hun kjøper fra en dyrebutikk der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå