Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 http://www.kjendis.no/2009/09/25/kjendis/s...es/sko/8290982/ Ikke kom å fortell meg at dette er noe denne jenta har funnet på selv. De hjemme spiller nok en stoooor rolle.. La barn være barn så lenge de kan!!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Det kan være at hun *ville selv* gå i sko med hæler, men ALDRI om jeg hadde tillatt min egen treåring å gå med slikt. Heller ikke sminke. Sprøtt å se..katie holmes med lave komfortable sko, og 3åringen med høye hæler.. :S
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Hun er fortsatt et barn selv om hun går med høye hæler, sminke, g-streng. Ja selv en dildo i musa gjør henne ikke til noe annet enn en treåring om man skal sette det litt på spissen. Hva er problemet?
Tante Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Jeg lånte gjerne mammas høyhælte sko og brukte lekre kjoler fra "utkledningsklærne" på butikken da jeg var liten. Katie Holmes har råd til å kjøpe egne høyhælte sko til sin datter. Det gjør henne ikke til en voksen fordi.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Så mye å henge seg opp i da, er det mulig- la nå folk få leve sitt liv
Pomeline Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Ville ikke kledd opp min 3-åring i sko med høye hæler, men for all del..
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jeg kunne fint hatt slike sko til 3 åringen min- brukt med måte, synes det er tøft med foreldre som går egne veier, skiller man seg ut får man jo virkelig pes.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Jeg kunne fint hatt slike sko til 3 åringen min- brukt med måte, synes det er tøft med foreldre som går egne veier, skiller man seg ut får man jo virkelig pes. Som mor eller far må du gjerne gå dine egne veier og ha på deg stiletthæler på fjelltur for min del. Men når man ikler sine smårollinger høye hæler så er det ikke lenger snakk om at DU går dine egne veier, da går din trang til å skille deg ut utover et lite barn. Ingen har godt av å gå i høye hæler, det skader føttene på lang sikt. Suri får sikkert mange år med høye hæler fra hun er tenåring, så føttene bør bli forskånet fra dette i så ung alder.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Som mor eller far må du gjerne gå dine egne veier og ha på deg stiletthæler på fjelltur for min del. Men når man ikler sine smårollinger høye hæler så er det ikke lenger snakk om at DU går dine egne veier, da går din trang til å skille deg ut utover et lite barn. Ingen har godt av å gå i høye hæler, det skader føttene på lang sikt. Suri får sikkert mange år med høye hæler fra hun er tenåring, så føttene bør bli forskånet fra dette i så ung alder. JA, gosjameg ring barnevernet. Hver dag dør det barn av sult, manglende vaksiner og mat. Hver dag blir barn utsatt for trafficking, solgt til pedofile eller kidnappet- hver dag blir de giftet bort til menn som er mye eldre og en del av dem dør når de blir gravide. Jeg snakket ikke om høye hæler på fjell tur- men på generellt grunnlag, bildet viser en liten serie der mor og barn er ute og går, jeg har aldri sett slike blilder av henne tidligere- bare en blid, harmonisk liten unge med 2 foreldre som bryr seg om henne. Dette blir en bagatell, virker som om mange av dere har for lite å gjøre.
kaprifolen Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 Kjære vene... Hvorfor er det selvsagt at dette er noe foreldrene har presset på datteren!? Ungen vil leke "voksen dame" og kle seg ut. Som tidligere nevnt har foreldrene i dette tilfellet råd til å kjøpe høyhælte sko i egen størrelse, hvilket jeg ærlig talt må tro er bedre enn de plastklumpene som følger med "prinsesse-settene" man kjøper i leketøysbutikken. Og enhver som gidder å studere, ser da vitterlig at barnet har tatt på seg lebestiften selv, og sikkert synes dette er stor stas, som 90% av alle andre småjenter på den alderen. Kanskje foreldrene faktisk prøver å lære datteren at samme hvordan hun vil se ut, så er det greit? De fleste er vel fullt klar over at treåringer har egen vilje!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Klart treåringer har egen vilje. Jeg tviler på at det er foreldrene som har presset høyhælte sko på jenta. Men foreldrene har muligheten til å si nei dersom de mener det ikke er bra for jenta. Jeg ser ikke at noen her har ropt om barnevernet. Det må da være lov å være uenig i måten foreldre oppdrar barna sine uten at det betyr at man mener barnevernet bør kobles inn? Og å sammenligne med at barn sulter og dør... Javel, så da er det vel ikke så nøye med omsorg og barneoppdragelse så lenge barnet ikke sulter, dør eller blir giftet bort.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 Klart treåringer har egen vilje. Jeg tviler på at det er foreldrene som har presset høyhælte sko på jenta. Men foreldrene har muligheten til å si nei dersom de mener det ikke er bra for jenta. Jeg ser ikke at noen her har ropt om barnevernet. Det må da være lov å være uenig i måten foreldre oppdrar barna sine uten at det betyr at man mener barnevernet bør kobles inn? Og å sammenligne med at barn sulter og dør... Javel, så da er det vel ikke så nøye med omsorg og barneoppdragelse så lenge barnet ikke sulter, dør eller blir giftet bort. Se ting i perspektiv- tror ikke disse foreldrene tvinger henne til noe som helst.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #13 Skrevet 27. september 2009 Se ting i perspektiv- tror ikke disse foreldrene tvinger henne til noe som helst. Sett i perspektiv har alle barn i Norge det godt. Men det kan likevel være at de ikke har det så godt som de burde ha det. Det blir for dumt å sammenligne med at barn sulter i Afrika. Og jeg tror vel ikke det er så mange som mener at foreldrene tvinger jenta til noe som helst. Det er vel mer et tegn på at de ikke orker å være tydelige voksne som lærer barnet at høye hæler er noe voksne bruker. Men for all del, det er vel ingen big deal dette. Jeg - og mange andre - synes det er både tåpelig og ikke særlig barnevennlig å la en treåring gå med høye hæler. Jeg kan ikke se at noen har kalt dem dårlige foreldre av den grunn? Vi gjør vel alle dårlige valg iblant, uten at det gjør oss til dårlige foreldre. Men hvorfor skal vi ikke ha lov til å mene noe om noen bare fordi de er kjendiser?
Eliza Doalot Skrevet 27. september 2009 #14 Skrevet 27. september 2009 (endret) Jeg har en 3-åring, og hun elsker alt som har med pynting å gjøre, det være seg høyhælte sko, smykker, vesker eller sminke. Hadde hun fått velge antrekk hadde det vært prinsessekjole hver dag. Jeg tror derfor at hverken sko eller leppestift er noe barnet har blitt presset til å ha på. Om jeg hadde latt min 3-åring gå på høye hæler rundt i byen, er en helt annen sak. Endret 27. september 2009 av Eliza Doalot
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #15 Skrevet 27. september 2009 Jobber med barn og mange av jentene elsker kjoler og prinsesse sko:) Helst vil de ha minst mulig på seg når de skal ut, gjerne kjoler midt på høsten, jo mer glitter og stas jo bedre, hehe:)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. september 2009 #16 Skrevet 27. september 2009 Først av alt, for en nydelig liten jente!=) Nåja, jeg ville ikke vært for kjapp med å stemle de høyhelte skoene som kjendisnykker. Noen som har sett småjenter fra thailand, evt. mexico? Såvidt jeg har forstått er det vanlig at småjenter går med høyhelte sko der. Jeg synes dere skal se på bildet en gang til. Studer det, og si meg etterpå om dette er et syn dere ville reagert på hvis dere gikk forbi henne på gata? Jeg for min del synes skoene var uskyldige. Det at mor har tatt med tøysko viser jo bare at hun har tenkt på føttene. Alle som har med barn og gjøre vet at noen ganger kan det være greit å la barna få viljen sin. Leppestiften er også uskyldig. Hun har nok bare lekt seg litt. Hvis hun hadde på seg utrigede topper, kort dongeriskjørt eller noe i de baner hadde jeg derimot reagert... Det som jeg reagerte på i den bildeserien er det siste bildet. Jentungen ligger som en liten primadonna i fars armer og nyter oppmerksomheten..
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #17 Skrevet 27. september 2009 Hehe... Dette var da ganske uskyldig, ille så hysteriske alle er da. Som flere påpeker - dette er nok høyst frivillig fra barnets side. Ting jeg klarte å grine meg til som 3-5 åring; - leppestift - negelakk - smykker - hæler på skoa (kun for pynt, og med joggesko i mammas veske) Ting jeg ikke klarte å grine meg til før jeg var i tenårene; - sminke på skolen - korte skjørt uten tykk strømebukse under - hull i ørene - klippe håret som jeg ville Gruer meg til den dagen jeg selv må trekke grensene for en treåring, dersom man skal bli fordømt for den minste ettergivelse.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #18 Skrevet 27. september 2009 Hehe... Dette var da ganske uskyldig, ille så hysteriske alle er da. Som flere påpeker - dette er nok høyst frivillig fra barnets side. Ting jeg klarte å grine meg til som 3-5 åring; - leppestift - negelakk - smykker - hæler på skoa (kun for pynt, og med joggesko i mammas veske) Ting jeg ikke klarte å grine meg til før jeg var i tenårene; - sminke på skolen - korte skjørt uten tykk strømebukse under - hull i ørene - klippe håret som jeg ville Gruer meg til den dagen jeg selv må trekke grensene for en treåring, dersom man skal bli fordømt for den minste ettergivelse. Her er folk jammen rare. jeg vet ikke hvor mange tråder jeg har sett her på kg hvor det har blitt store reaksjoner på mindre enn dette, og hvor alle mener de vet best når det kommer til barneoppdragelse. Jaja.. Selv gikk jeg også i høyhælte sko da jeg var liten, dog bare hjemme. Aldri i livet om jeg fikk gå med dette ute. Og det hadde nok ikke jenta mi fått heller.. Syns forresten ikke det virket som ts eller noen andre virker hysterisk ang dette fordi om det ble nevnt at man ikke hadde ønsket å gjøre det samme. De har vel heller ikke planer om å kontakte barnevernet som nevnt her
Leanne Skrevet 28. september 2009 #19 Skrevet 28. september 2009 Jobber i barnehage og ser mange små jenter som kommer i barnehagen med disse rosa plastikk skoene som man får med i prinsesse settene... Men de tar jo på seg vanlige innesko ganske kjapt, da skoene er vonde å gå i... Hvis man leser hele artikkelen ser man jo at jenta bytter til andre, vanlige sko etterhvert..
Gjest imli Skrevet 29. september 2009 #20 Skrevet 29. september 2009 Helt greit at unger vil kle seg ut som voksne, men det er jo litt forskjell på å gjøre dette hjemme, og å gå dresset opp som voksen til byen da. Jeg ville ikke latt min treåring kle seg slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå