Gå til innhold

Er det mulig å gå ned 8-10 kg på ett år bare ved å begynne å gå/sykle til jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt tankespinn her - kjekt om jeg får litt synspunkter... :)

Jeg har ikke så innmari lang vei til jobb, er bare det at der er en laaaaang slakk bakke, som gjør at jeg vegrer meg for å begynne..

Er ikke mye morro å møte opp på jobb svett.....

Om jeg går til jobb tar det ca 25 min, om jeg sykler tar det ca 10

Jeg drikker ikke så mye brus. Noen ganger kan det gå uker uten, andre ganger kan jeg drikke en stor flaske på en helg.

Jeg er veldig glad i middag, så der er nok porsjonene for store, men jeg prøver å tenke over det og ta mindre på tallerkenen ;)

Jeg trenger også ofte mat på jobb for å ikke bli kvalm og svimmel.

En ca dag for meg matmessig er:

2 skiver til frokost ca kl 08.00 (Alt etter hvilken vakt jeg har)

2 skiver til lunsj kl 11.30

1-2 skiver kl 14.30

en god porsjon middag ca kl 17 - 18

noen ganger spiser jeg ikke kveldsmat, siden vi ofte har sen middag. andre ganger kan jeg ta meg en liten skive i 21-22 tiden.

Jeg har det siste halve året lagt på meg ca 4 kg. (Har slitt med ryggen, og vert i mindre aktivitet en tidligere.)

Jeg er 170 høy og nå nesten 77 kg. :(

Jeg tror min ideelle vekt vil vere rundt 68 kg, noe jeg ikke har vert på maaange år. (etter p-pille start :( )

Klærne mine er trange nå, og valken tyter godt utom buksekanten... Jeg er heller ikke glad i mine store overarmer.

Jeg har en veldig god egenskap med å kunne se meg i speilet - og piffe meg selv opp med det jeg liker ved meg selv :) Dt begynner å bli vanskligere nå, og det merker jeg tynger meg ned litt for tiden - så nå må noe gjøres!

Om alt går etter planen, skal vi gifte oss til høsten neste år. :rødme:

Det vil da si at jeg har 12 mnd på meg til å få kroppen min på et stadie som jeg vil vere fornøyd med i en brudekjole. :D

Jeg har et ønske om å også begynne på det lokale treningssenteret, men vet det er en vanskelig ting for meg, så jeg skal ikke vere for hard på meg selv der har jeg bestemt meg for...

Skal betale for enkle timer i første omgang, og prøve å gå på spinning med en venninne...

Tror dere 8-10 kg er et ok mål på et år?

Har ikke lyst å ta meg vann over hodet, men har heller ikke lyst å se på bryllupsbilder i etterkant, og se valken over kanten på kjolen.. :(

(Skal ha tube-kjole, og der har jeg mye "ekstra" hud/flesk.

Så viss jeg klarer å begynne å gå/sykle til jobben, spise mindre porsjoner middag, kutte mer ut brus/søtt, trene kanskje en gang i uka, tor dere jeg kan klare det da?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 12 kilo på 3 måneder med bare å regulere kostholdet. Har startet å trene nå siden det går saktere. MEn du som veier mindre enn meg og er mindre overvektig vil nok bruke lengre tid. Men mulig det er det! Det å trene styrke hjelper med muskelbygging som igjen vil føre til høyere forbrenning. Jeg ville latt være å sett på vekta. Starta å spise sunt, trent vekter 3 ganger i uken og litt kardio trening, ikke for tungt, mer sånn sykle til jobben/gå til jobben. Om et par måneder vil du merke at klærne sitter løsere ;)

Skrevet

Haha, det er nesten så jeg kunne skrevet åpningsinnlegget selv!

Jeg gifter meg neste mai, og jeg har allerede kjøpt brudekjole. For ca. 5 måneder siden veide jeg 80 kilo, nå veier jeg 72.

Brudekjolen er fortsatt litt trang, og jeg ønsker å komme ned til 65.

Jeg trener ikke, men jeg har kjøpt meg en skritteller og prøver å gå minst 10000 skritt til dagen. Jeg har kuttet ut ris, spiser mindre godteri og drkker masse vann. Spiser ofte fisk til middag.

Jeg er sikker på at du klarer målet ditt! :)

Skrevet
Haha, det er nesten så jeg kunne skrevet åpningsinnlegget selv!

Jeg gifter meg neste mai, og jeg har allerede kjøpt brudekjole. For ca. 5 måneder siden veide jeg 80 kilo, nå veier jeg 72.

Brudekjolen er fortsatt litt trang, og jeg ønsker å komme ned til 65.

Jeg trener ikke, men jeg har kjøpt meg en skritteller og prøver å gå minst 10000 skritt til dagen. Jeg har kuttet ut ris, spiser mindre godteri og drkker masse vann. Spiser ofte fisk til middag.

Jeg er sikker på at du klarer målet ditt! :)

Hm, skritteller var kanskje en idè å prøve?

Tror jeg skal høre om jeg får låne svigermor sin. Tipper på jeg ikke går mer en en 3-4 tusen for dag, så der har jeg absolutt potensiale til forbedring :)

Vi spiser mye laks, og har planer om mer torsk også, så middagsplanene er også allerede i gang :)

Jeg har prøvt å bytte ut brød med knekkebrød, men det er så gruelig upraktisk i forhold til jobben, så der er jeg veldig skeptisk...

Knekkebrød tar så mye lenger tid. Lenger tid å spise, og så kan man ikke smøre dem på forhånd, så man må også lage til maten der og da...

Jeg jobber i barnehage, og spiser sammen med barna. Noen dager er ting så travelt at å skulle først hente pålegg i kjøleskapet, så smørre på før en i det hele tatt kan spise.....det er jeg ikke sikker på om jeg rekker..... :(

Skrevet (endret)

Angående effekten av 10.000 skritt om dagen:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3277249.ece

For en normalvektig person som vil ha et moderat aktivt liv er et mål om 10.000 skritt om dagen helt ok, men dere som faktisk vil gå i vekt og ikke trener burde ikke ha 10.000 skritt som fokus.

Endret av Glynis
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å spise mindre brød! Bytt ut brød til frokost med havregryn. Det er mye mer mettende og fullt av fiber. :)

Skrevet
Jeg vil anbefale deg å spise mindre brød! Bytt ut brød til frokost med havregryn. Det er mye mer mettende og fullt av fiber. :)

Jeg spiser faktisk ofte havregryn til frokost... :)

Er til tider så brød-lei, at havregryn er det eneste jeg har lyst på :)

Skulle gjerne spist havregryn på jobben også, men det kan jeg ikke gjøre sammen med barna... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...