Gjest Hrrrmf Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Har kjøpt en sofa på A-møbler. Hentent den fredag, og det ser ikke ut til at vi får den inn i stuen - den er for lang og vi får dnen ikke rundt en sving. Sofaen kom i en mengde forskjellige stoffer og med forskjellige ben og jeg valgte blant disse og den ble tillaget i Danmark. Den er således tilvirket etter mine ønsker. Hvordan påvirker dette eventuell angrett? Kan jeg fortsatt levere den tilbake på mandag og få penger tilbake? Eller får jeg kun tilgodelapp? Eventuelt, har jeg ikke noen rett til å levere den tilbake? Sofaen er fotsatt i emallasjen...
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Har dere prøvd å sette den på høykant... da har ikke lengden noe å si.
Pasha Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Strengt tatt har dere ingen rettigheter her. Det varierer fra butikk til butikk hvilken rettigheter man har ang bytterett. Og jeg antar at side dette er en spesiallbestiling blir det verre å bytte. Ville nok tatt meg en telefon til a-møbler å hørt jeg.
Gjest *Mim* Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Hvem sitt ansvar er det at sofaen kommer inn i leiligheten? Ditt, mener jeg, men det kan jo hende butikken er grei og lar deg angre kjøpet.
Gjest Chiffon Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 (endret) Er du samme dama som sleit i en annen tråd her? Nei, jeg tror ikke butikken vil la deg levere den tilbake, du bør tross alt sjekke om du får den inn før du spesielbestiller den. Endret 27. september 2009 av Chiffon
Diabla Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Hva med å måle å sånn for å se om den faktisk kan komme inn i stuen før man kjøper sofaen?
loffen Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Hjelper det om dere fjerner dørkarmen?
Aftensol Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Så lenge den ikke er bestilt over internett, telefon eller sånne ting, men i butikk, så er det dessverre ingen ting som heter angrerett... Det er kun opp til butikken om de vil ta den tilbake eller ikke....
Gjest Iah Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Fantastisk, rett og slett fantastisk!
Zzyzx Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 Så lenge den ikke er bestilt over internett, telefon eller sånne ting, men i butikk, så er det dessverre ingen ting som heter angrerett... Det er kun opp til butikken om de vil ta den tilbake eller ikke.... Det ville ikke hatt stort mye å si likevel, siden det sannsynligvis er et tilvirkningskjøp.
Miko Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Kan ikke tenke meg at butikken tar den i retur - da er de i så fall veldig greie. Finn.no er kanskje neste step om du ikke har flytteplaner i nærmeste fremtid eller noen bekjente som vil kjøpe den - eller den lar seg demontere slik at du likevel får den inn stykkevis (har du sjekket det?).
Kamikatze Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 (endret) Hvordan vet du at den ikke kommer inn, når den fremdeles er i emballasjen? Jeg har vært med på å få møbler inn mange trange plasser, og har ennå tilgode å oppleve det umulig å få en sofa inn i ei stue. Mulig den må settes på høykant og lirkes inn. Mulig armlener og føtter må hektes/skrus av, og at døra må av, men inn går de alltid. Istedenfor at butikken tar den i retur, kan du kanskje betale noen der for å hjelpe å få den inn, hvis deler må demonteres/remonteres, og du selv besitter for mange tommeltotter. Endret 27. september 2009 av Kamikatze
hufsa! Skrevet 27. september 2009 #13 Skrevet 27. september 2009 Heia,ett tips til deg,kjenner du noen som jobber med møbler så få noen til å hjelpe deg.Jeg skulle flytte å ha inn min sofa rundt en slik trang sving men ingen av oss klarte å lure den rundt men hadde en kamerat som jobba med møbler og han heiv den rundt der som ingenting selv om vi trodde mi hadde prøvd alt..
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #14 Skrevet 27. september 2009 Vi hadde et tilsvarende problem for et års tid siden da vi kjøpte ny sofa. Det virket fullstendig umulig å få sofaen forbi trappa i gangen. Møbelbutikkens ansatte som leverte den lirket og styrte noe veldig, men sofaen gikk ikke inn. De begynte å snakke om å demontere rekkverket på trappa, men jeg likte ikke den tanken fordi vi bare leier og jeg var redd noe skulle bli ødelagt. Så jeg foreslo å ta av armlenene på sofaen. "Neineinei, det må du ikke gjøre! Det går ikke an!" slo de to staute karene bastant fast. De ville ta med seg sofaen tilbake til butikken og heve kjøpet. Men jeg likte sofaen og ville ha akkurat den. Og jeg er vokst opp med en nevenyttig mamma som lærte meg at alt er mulig. Så jeg bare ba karene om å gå, sa at jeg fikset dette og tok på meg ansvaret dersom det ble trøbbel. Så fant jeg fram verktøy, skrudde armlenene av sofaen, og vips var det bare å bære den rett inn og så skru armlenene fast igjen. Ikke noe problem, og sofaen var like fin. Så det går sikkert bra skal du se.
Gjest Hrrrmf Skrevet 27. september 2009 #15 Skrevet 27. september 2009 Takk for tilbakemeldinger. Det er selvsagt idiotisk av meg å ikke måle, men jeg tenkte virkelig ikke noe over det, all den tid sofaen jeg hadde fra før var helt uproblematisk å få inn, og den var bare litt mindre. Dette var selvsagt mitt ansvar, bare lurte på om jeg ville hatt noen form for rettigheter overhodet. Når jeg ikke har det, er det jo bare å pne emballasjen og se på muligheter for demontering etc... :D Takk for gode innspill der! Koko, sånn går det når blondiner vaser avgårde og kjøper sofa med hjertet og ikke med hodet. :D
Aurela Skrevet 27. september 2009 #16 Skrevet 27. september 2009 Takk for tilbakemeldinger. Det er selvsagt idiotisk av meg å ikke måle, men jeg tenkte virkelig ikke noe over det, all den tid sofaen jeg hadde fra før var helt uproblematisk å få inn, og den var bare litt mindre. Dette var selvsagt mitt ansvar, bare lurte på om jeg ville hatt noen form for rettigheter overhodet. Når jeg ikke har det, er det jo bare å pne emballasjen og se på muligheter for demontering etc... :D Takk for gode innspill der! Koko, sånn går det når blondiner vaser avgårde og kjøper sofa med hjertet og ikke med hodet. :D Her jeg bor er eneste mulighet til å få dobbeltsenger opp i etasjene og lukke opp vinduene i trappen for å vippen den ut karmen i svingene.. Vet ikke om det er noe hjelp, men kan jo hende
Gjest Gjestus Skrevet 27. september 2009 #17 Skrevet 27. september 2009 Har dere prøvd "PIVOT! PIVOT!" ? - Ross
leirbål Skrevet 28. september 2009 #18 Skrevet 28. september 2009 Har dere prøvd "PIVOT! PIVOT!" ? - Ross Hva er pivot?
Gjest Cipheria Skrevet 28. september 2009 #19 Skrevet 28. september 2009 Reknar med det er ein referanse til den episoden i Friends der Ross skal ha inn ein litt stor sofa i leilegheita. Det slår meg at eg har sett litt for mykje på Friends..
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #20 Skrevet 28. september 2009 Heisann! Kan du ta den inn gjennom et vindu til stua da? Er jo ikke det billigste, men jeg vet at det blir gjort på denne måten blant annet av flyttebyrå som ikke klarer å få ut møbler, eventuel om det er enkleste alternativ. Da leier du en kran, åpner vindu (muligens fjerner karmen), og heiser hele sofaen inn. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå