Gå til innhold

Juridisk Likestilling

Gjest Skikkelig Mannemann

Fremhevede innlegg

Gjest Skikkelig Mannemann
Skrevet

Jeg er vokst opp med at juridisk likestilling skal være en selvfølgelighet. Men ettersom jeg i voksen alder har innsett at det ikke er noen form for moral som er selvfølgelig, og at det er nok av folk som i praksis ikke har skrupler, så vil jeg nå slenge inn et spm for debatt: Om du var (er) mann, ville du støttet juridisk likestilling?

Folk i sin alminnelighet støtter og rasjonaliserer regler som passer dem selv. Folk støtter ikke frihet, fordi de har fordeler av sosialdemokrati. Hvorfor skal mennesker støtte liberalistiske samfunn, hvis de har mer fordeler av å tvinge andre til å betale for utjevning, byråkrati og fellesskapsgoder.

Nå er det slik i praksis, at det er kvinner som gjennomsnittlig tjener på full frihet i flokken. Det er kvinner som kan oppføre seg som rikmannsunger i godtebutikken. Juridisk likestilling har ikke skapt biologisk likestilling.

Dersom en ser på juridisk likestilling med moralsk-relativistiske øyne, så er det på en måte rart at vi gutta ikke går sterkere inn for å kontrollere og holde kvinner nede. Jeg har litt vanskelig for å like tanken, for den går på en måte veldig sterkt mot en grunnverdi hos meg som lyder "individuell frihet." Men poenget er at mennesker i praksis aldri har frihet, og at alle er svært så glade i å begrense andres frihet, både i form av skatter, verneplikt, osv. Hvorfor skal ikke vi gutta da regulere arbeidsmarkedet til menns fordel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var veldig kvasiintellektuelt. Du burde kanskje først begynne med å fortelle hva du mener med juridisk likestilling. Jeg kan ikke tro at du mener likhet for loven, man skal være temmelig tett for å argumentere mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...