Gjest Skya Skrevet 30. september 2009 #21 Skrevet 30. september 2009 Jeg ble KJEMPESUR da jeg fikk vite at Trond Espen Seim skulle spille VArg Veum, for det var jo HAN som VAR Harry Hole!!! Eneste jeg ser for meg til å spille han er faktisk Jo Nesbø selv Samme her. Seim ER Harry! Kommer ikke på noen andre godt kandidater i farta..
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #22 Skrevet 30. september 2009 En litt rufsete versjon av Henrik Mestad
Gjest Spinell Skrevet 30. september 2009 #23 Skrevet 30. september 2009 Som så mange andre, synes jeg også Trond Espen Seim ville passet utmerket som Harry Hole. Et annet alternativ er Fridtjov Såheim (mannen til Henriette Steenstrup). Ellers har jeg et skikkelig outsiderforslag: En skuespiller jeg personlig synes har fått for mange "tafatt-mann-roller", men som jeg gjerne kunne tenkt meg å se i en mer rufsete rolle, er Trond Fausa Aurvåg.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #24 Skrevet 1. oktober 2009 Tror Jo Nesbø har sagt engang at Nick Nolte (yngre utgave) er den han har hatt i hodet når han har skrevet Harry Hole, så det er han jeg tenker på. Det burde ellers bli en ukjent "ny" skuespiller som får karakteren.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #25 Skrevet 1. oktober 2009 Trond Espen Seim (Varg Veum) er den eneste jeg kan tenke meg som passer. I tillegg tror jeg han hadde vært perfekt! Jeg håper det blir laget film av bøkene iallefall. Helst med samme standard som Stieg Larsson-filmatiseringene, og ikke som f.eks. Wallanderfilmene. Men mest av alt håper jeg det kommer en til bok Åh, Wallanderfilmene er jo fantastiske - uansett håper jeg de som produserer titter litt til vårt naboland i øst - de KAN virkelig lage film, og vi har definitivt MASSE å lære av dem! Jeg må si meg enig i at Seim hadde vært perfekt, men nå er han jo blitt Veum, så da går jo ikke det... La oss i hvert fall for all del styre klar av Broch og Hennie - sååå oppbrukte, og ei heller ikke av det kaliberet som trengs for å gjøre en god Hole!
Lady Lovelylocks Skrevet 1. oktober 2009 #26 Skrevet 1. oktober 2009 Fridtjof Såheim kanskje.. Han er iallefall rufsete nok.
Gjest Gjest_Lindus_* Skrevet 2. oktober 2009 #27 Skrevet 2. oktober 2009 Har sett for meg en Harry Hole som er slank men gode trente linjer, rufsete og blond. Under rufsenheten er han er pen mann! Jeg tror det hadde blitt feil å sette en mann som ikke er slank, eller en mann som ikke er blond til å spille Harry... Det må være en som ikke er opplagt pen, men pen likevel.. Nei det er synd han Seim er oppbrukt.. Han er den eneste jeg syns matcher perfekt.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #28 Skrevet 2. oktober 2009 Har sett for meg en Harry Hole som er slank men gode trente linjer, rufsete og blond. Under rufsenheten er han er pen mann! Jeg tror det hadde blitt feil å sette en mann som ikke er slank, eller en mann som ikke er blond til å spille Harry... Det må være en som ikke er opplagt pen, men pen likevel.. Nei det er synd han Seim er oppbrukt.. Han er den eneste jeg syns matcher perfekt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. oktober 2009 #29 Skrevet 2. oktober 2009 Når jeg har lest bøkene har jeg sett for meg Kristopher Schau som Harry Hole. Vet han er mørk, men passer perfekt for rollen
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 18. oktober 2009 #30 Skrevet 18. oktober 2009 Hva med Mads Ousdal? Han som spilte i Kodenavn Hunter på NRK...
intellekt Skrevet 18. oktober 2009 #31 Skrevet 18. oktober 2009 Hva med Mads Ousdal? Han som spilte i Kodenavn Hunter på NRK... Jeg er enig i at Seim hadde vært en perfekt Harry dersom han ikke allerede var Varg. Mads Ousdal kunne nok blitt en bra Harry, men måtte i såfall ha blitt litt "røffere".
Chan Skrevet 18. oktober 2009 #32 Skrevet 18. oktober 2009 Nei, vet du hva ( ), Seim er altfor pinglete til å spille Hole! Jo Nesbø, derimot.
-Nikita- Skrevet 18. oktober 2009 #33 Skrevet 18. oktober 2009 Seim datt ned i hodet mitt med en gang jeg så spørsmålet.
Tusle Skrevet 19. oktober 2009 #34 Skrevet 19. oktober 2009 I mitt hode er det kun Jo Nesbø selv som passer som Harry Hole. Bjørn Floberg har jeg også tenkt på, men Harry er yngre. Jo Nesbø har (dessverre) uttalt at han ikke vil ha Harry Hole filmatisert, men det er jo lov å håpe.
Virvel Skrevet 19. oktober 2009 #35 Skrevet 19. oktober 2009 Jo Nesbø har (dessverre) uttalt at han ikke vil ha Harry Hole filmatisert, men det er jo lov å håpe. Han har forresten sagt at han muligens sier ja til filmatisering når han har skrevet siste bok i serien... Så det kan jo hende det blir noe en gang... Jeg håper! (På den annen side vil jo det bety at det definitivt ikke kommer flere bøker, og det vil jo også være litt trist.)
Mermaid Blues Skrevet 20. oktober 2009 #36 Skrevet 20. oktober 2009 Ellers har jeg et skikkelig outsiderforslag: En skuespiller jeg personlig synes har fått for mange "tafatt-mann-roller", men som jeg gjerne kunne tenkt meg å se i en mer rufsete rolle, er Trond Fausa Aurvåg. Ikke sett ham mye på teater, med andre ord? Han typecastes mye i film, ja, enig der. Jeg har personlig mer trua på Øystein Gran eller Øyvind Brandtzæg. Torgeir Reiten hadde kanskje heller ikke vært helt toskete, selv om han vel er litt i yngste laget.
Anaconda Skrevet 20. oktober 2009 #37 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Jeg ser også for meg en røff og rufsete og kjekk mann, men ikke for pen. Er enig i at Seim har et utseende som er tilnærmet, men samtidig er jo han Varg nå, og jeg anser det som viktig at man ikke blander sammen (er jo lett at det går litt i surr fra før!) ((Irriterer meg forresten at Verg ikke spilles av en bergenser, men det er jo en annen sak)) Hva med Torbjørn Harr? Lars Bom er vel for gammel?? Jeg synes Cleve Broch, K. Joner er for "oppbrukt". K. Schau hadde jeg kanskje hatt blitt problem med å ta seriøst Endret 20. oktober 2009 av annipanni
Chan Skrevet 20. oktober 2009 #38 Skrevet 20. oktober 2009 (Irriterer meg forresten at Verg ikke spilles av en bergenser, men det er jo en annen sak) (Og jeg er lykkelig for det, men det er ihvertfall en annen sak )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå