Gå til innhold

Anga venninnen min til barneværnet......

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

(Velger å være anonym på dette innlegget)

Hei alle sammn jeg sitter hær og har akuratt fått høre at jenten til venninnen min har det bra og stabilt.

Jeg er kjemmpe lettet har ikke dårlig sammvitighet lengre for at jeg snakket meg Helsesøster angående venninnen min og hennes forhold til datteren på 14 månder.

Ringte også anonymt til barneværnet.

Dere lurer vel på hva for en venninne jeg er som gjør sånnt mot en som faktisk stolte på meg...

Det hele startet etter venninnen min gikk på byen for første gang etter datteren var født (babyen var 2månder).

Hun ble hekkta på by livet og klarte ikke dy seg med å gå ut og feste...

Det var opptil flere som satt barnevakt for barnet og hun kunne finne på og gå ut hele uken i strekk.

Sånn holdt hun på til datteren var 14 månder uten at noen reagerte.

Jeg prøvde heletiden og fortelle henne at det hun holdt på med var galt og at etter byturene så var hun for sliten til å ta seg av barne sitt og barne ble neglisjer og unnder stimulert.

Hun ble da bare hissig og begynnte å skrike og hyle mot meg.

Jeg ga meg ikke med dette og jeg satt meg ned med henne opptil flere ganger og snakket med henne om å adoptere bort barne eller si i fra seg foreldre ansvaret.

Siden det virket som om hun ikke ville ta ansvar for barne og at barne virket å være en byrde for henne.

Helsesøster begynnte å reagere på at hun aldrig komm på kontroll og når hun først kom til kontroll var barne understimulert og barne holdt ikke sin personlige kurve.

Jeg har selv et barn i samme alder og gikk til samme helsestasjon så helsesøster spurte meg mange ganner om jeg hadde sett venninnen min og hvordan det gikk med datteren hennes.

Jeg sa aldrig noenting fr jeg ville jo ikke svike vennskapet til venninnen min.

Jeg var ofte på besøk hos venninnen min og komm mange ganger uten å være innvitert,en dag da jeg gikk opptil henne åpnet hun ikke døren.

Jeg hørte at datteren gråt,men ingen åpnet døren.

Ringte henne på mobilen og når hun tok den viste det seg at hun var på byn og datteren var alene hjemme for hun hadde ikke fått barnevakt.

Jeg ringte hennes mor som kom og hentet barnet.

Dagen etter snakket jeg med helsesøster og forklarte allt som hadde skjedd i løpet av de 14 måndene av jentens liv.

Hun ba meg ringe anonymt til barneværnet slik at det gikk en fortgang i saken.

Jeg gjore det.

Og i dag har jeg fått vite at den lille jenten har det bra og hadde det ikke vært for meg hadde det kunne tatt lang tid før noen fant ut hvor ille det sto til med henne.

No har hun det bra og det er takke være meg.

***MINA***

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det skulle vært flere som deg. Som tør å si fra og ikke minst, gjøre noe!

Takk til deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var da litt pussig måte å gjøre det på?

Jeg tar ikke hele historien for god fisk.

Som du vet har ikke helsesøster tausetsplikt når det gjelder opplysninger for barn som lider. Hvorfor skulle hun be nermeste venninde å ringe anonymt?

Det kunne være mye med mor som ikke kommer frem i innlegget. Dessuten er barnevern pliktig til å prøve andre ting (skal være forsøkt)før barnet kommer i fosterhjem.

At hun som "sladret" fikk opplysninger om barnets kurver bla. på helsestasjon. ?

En mor spør om hun ikke kan adoptere bort barnet da ting er så vanskelig for henne? Da har du som mor liten peiling. Tengte du da på barnets beste?

Takket være meg, skriver hun i slutten på innlegget. Det sa sitt.

Du kan umulig være anonym overfor din venninde etter alt du har prøvd med henne?

Ærlig talt, jeg tror det er en fantasihistorie fra en ung dame uten barn.

Ser det kom et innlegg om at det skulle være flere som henne.

Egentlig skulle jeg skrive, at vær snill å ikke svare på slike useriøse innlegg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Svar til Siste Anonym:

>Som du vet har ikke helsesøster tausetsplikt når det gjelder opplysninger for barn som lider. Hvorfor skulle hun be nermeste venninde å ringe anonymt?<

Hun hadde ikke nokk til å melle det til barneværnet og jeg ba ikke si videre at det var jeg som hadde gitt henne de opplysninene som jeg ga henne om barnets hjemmemiljø.

Jeg ringte da inn anonymt til baneværnet og de er da pliktig og ringe helsesøsterfor å få hennes synspunk ut i fra hva hun så i barnets utvikling osv......

>At hun som "sladret" fikk opplysninger om barnets kurver bla. på helsestasjon. ? <

Jeg fikk ikke vite av helsesøster at barnet ikke følgte sin personligekurve det var det moren til barne som fortalte meg.

>En mor spør om hun ikke kan adoptere bort barnet da ting er så vanskelig for henne? Da har du som mor liten peiling. Tengte du da på barnets beste? <

Ja fo når mor ta ord som:jeg angrer at jeg ikke tok abort eller jeg vill ikke være mor har ikke tid passer ikke min livs stil etter barnet er født.

Så er det vel i barnes beste at det ikke blir hos en mor som ikke vill ha det.

>Takket være meg, skriver hun i slutten på innlegget. Det sa sitt.<

Det var faktisk takke være meg at noe ble gjort for hadde jeg ikke sagt i fra hadde dette barne måtte vennte til tilstanden og utviklingen hadde blitt mye værre....

Og det hadde da blitt vanskeligere at dette barne hadde fått en nomal oppvekst der det faktisk var ønsket!!

>Ærlig talt, jeg tror det er en fantasihistorie fra en ung dame uten barn.<

Hadde det bare vært det,men desverre så er det virkeligheten og jeg skulle ønske at det var flere som kunne legge vekk sperren og hjelpe barn som ikke har det bra i hjemme sitt med sine foreldre.

Barn kan ikke forsvare seg selv og det er opptil oss som voksne å ta ansvar og stille oss opp mot urettferdigheter som rammer disse barn som ikke kan forsvare seg selv!!!

Ja så er jeg ung,men et barn har jeg og jeg vet ikke om jeg er den perfekte mor ,men jeg lever med mitt barn og ville ikke for allt i verden vært uten det barne.

Det å bli mor er noe av det fineste som har hendt meg og derfor var det jeg forsto at min venninne ikke var moden nokk til å ta seg av et barn.

For ved å gå i fra et lite forsvarsløst barn for å feste uten å tenke to ganger på at jenten hennes låg hjemme alene uten til syn eller ved tilsyn av en ung u-erfaren jente sier vel allt for mye om hennes følelser for å være mor.

***MINA***

Skrevet

Ærlig talt! Å trekke noens innlegg i tvil på grunn av skrivefeil er laaangt over grensen! Noen mennesker har dysleksi, andre er slurvete.

Dersom man går ut fra det Mina skriver (innholdet, ikke stavingen!), så har hun gjort det riktige overfor sin venninne, og hun har rett i at flere burde gjort det samme. Å "anmelde" noen til barnevernet når man er bekymret burde være en plikt for alle!

12

Skrevet

Hvorfor er det så mye hakking på skrivefeil her?????????

Det har da ikke noe med saken å gjøre, siste anonym!!!!!!!!!!!!!

Blir litt arg her jeg!!!!!!!!!

Og det er veeeeeldig bra at voksne mennesker bryr seg og tar ansvar for slike tullinger som ikke tenker lengre enn nesen sin!!!!!

Har hørt om ei "mor" i tyskland som var og besøkte kjæresten sin ei helg.Leste det på nettavisa. Ungen var "hjemme" i leiligheta si. (Han var 1 år?)Og ingen til å passe på. Politiet fant ungen død, etter at naboene hadde klaget på lukta. Og hun var ikke ute hver dag med søppla si. Flere søppelsekker med bleier i leiligheta ble bært ut.

Jeg støtter deg du som skrev innlegget 100 %!

!!!!!!!!!

Jeg hadde gjort det samme!!!!!!!

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok beklager så mye, Mina - dersom det er dysleksi er årsak til alle skrivefeilene! Det er ikke det at jeg bruker å henge meg opp i skrivefeilene, men jeg synes det var så ekstremt.

Jeg er likevel litt enig første anonym sitt svar - tar ikke hele historien for god fisk.

Skrevet

Det er isåfall deres problem.

Det er flott at noen tør si i fra. Og jeg synes forklaringen var MER enn god nok.

(Det å begynne å skrive om skrivefeil midt oppi her, sier mer om deg enn henne som har skrevet feil.)

MAKAN!!!

Skrevet

Uansett om dette er sant eller ikke-det som slår meg er at vi nordmenn har den"pass på deg sjøl"mentaliteten,man skal ikke bry seg med hva andre har av problemer...

Vil nå heller melde en gang for mye en en gang for lite til barnevernet!!

Og at helsesøster i denne saken angivelig skal ha bedt henne å selv ta kontakt med barnevernet,ja det har jeg også opplevd,fordi jeg hadde SETT det som foregikk,og ikke helsesøster,hun var bare blitt fortalt det..

I de tilfellene jeg har tatt kontakt med barnevernet,har jeg også fortalt til den det gjelder at jeg ville gjøre så,og da opplevde jeg en enorm lettelse-er ikke enkelt å selv be om hjelp for mange.

Klem fra Freetime icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

En som får barn skal ikke feste hver eneste helg. Man skal ta hensyn til barnet og gå rman ut, så SKAL man skaffe barnevakt til barnet.

Jeg hadde blitt meget sint på min venninne hvis hun hadde holdt på sånn som dette og ikke engang tatt seg bryet med å skaffe barnevakt.

Og skrivefeil har ingenting med innholdet å gjøre, og hver gang noen kommer opp med en sånn historie, nei, da er den ikke sann. For ingen er jo sånn.

Hva med å se virkeligheten i øynene? Takket være henne så har ungen det i dag bra. Den stakkars lille jenta har ikke hatt det bra hos mor når mor oppfører seg sånn, det er sikkert!

Og ja, jeg har 2 barn og de kommer i første rekke uansett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det er jo liten vits i å beklage at jeg kommenterte skrivefeilene her....for det blir jo nevnt i hvert eneste innlegg.

Men det er greit, eller hva??

Jeg synes når man beklager oppførselen sin bør også folk forstå dette!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei sisste Anonym icon_smile.gif

Tar i mot beklagelsen og har forlengst glemmt på pekelsen av skrive feilene mine icon_smile.gif

Ville bare få lettet på noe som jeg har hold inni meg en stund.

Tungt å skulle gå med det alene,selv om jeg gjore det rette.

Takk for støtten jeg har fått for min hanling,er godt å få en bekreftelse på at det ikke bare er systemet som syntes jeg har gjort det rette icon_smile.gif

*MINA*

Skrevet

Du har beklaget din kommentar, og det er greit nok. Men kanskje du burde tenke deg bedre om en annen gang, for du var ganske ufin i det første innlegget ditt.12

Gjest Anonymous
Skrevet

SKRIVEFEIL

Må desverre si meg enig i første anonym som kommenterte alle skrivefeilene. Jeg reagerer på samme måte, har utrolig problemer med å ta innlegg seriøst når annethvert ord er feilstavet.

Et tips - skriv innlegget i Word og sett på autokorrektur - kopier det deretter inn som innlegg. Da vil kanskje flere ta innleggene seriøst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei sisie Anonym.

Hvist det går på skrive ferdigheter og ikke innlegge har jeg nokk kommet til feilt forum!

Ja jeg skriver mye feil og Ja jeg har dysleksi som jeg tidligere nevnte.

Det er da ikke ditt problem.

Om du ikke kan ta et innleg seriøstfordi at det er mye skrive feil i det så kan du heller la vær og lese det og på peke skrive feilene.

Det er faktisk du som har det største problemmet ikke jeg.

Er ikke noe feil på mine holdninger bare skrivingen men det er mer enn jeg kan si om dine holdninger!!!

*MINA*

Skrevet

Heisann Mina

Jeg har fjernet de verste innleggene ang. skrivefeil i innlegget ditt. Den type oppramsing av feil i innlegg er helt utenom tema og ikke rett på noen måte.

Du er hjertelig velkommen til å skrive innlegg her i forumet Mina.

Det at du har dysleksi skal ikke være noen hindring for at du skal skrive innlegg på lik linje med alle de andre her.

La oss holde oss til tema folkens og ikke henge oss opp i bagateller, så blir KG en mye hyggeligere plass for oss alle sammen icon_smile.gif

12

Skrevet

En liten digresjon til en diskusjon som likevel har sklidd helt ut: Er det noen gang bevist at personer som ikke skriver rett er dårligere foreldre enn andre? Og for å dra den enda lenger - foreldre med liten utdanning, er de dårligere egnet til å være foreldre? Synes vi har sett nok av eksempler på det motsatte, folk som prioriterer karriere langt foran barnas velferd!

Håper ikke forfatteren av hovedinnlegget blir støtt, jeg aner ikke hvilken utdanning vedkommende har. Men jeg synes derimot at en del av dem som har svart her bør ta sin egen dømmekraft kraftig til vurdering. Hvilket menneskesyn er det egentlig de overfører til sine barn? icon_mad.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...