Gjest Logisk Person Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Det som er så jævlig irriterende med kristne, det er at selv om det ikke er så mange av dere, så er dere faen meg overalt allikevel. Når jeg har lyst til å le litt av julenisse- og tannfe- troende, så er det alltid en eller annen venn som blir snurt, fordi han eller hun tilfeldigvis er kristen. Og det er jo jævlig pes, for jeg vil jo ikke bli uvenner med hyggelige folk. Og så er det alltid en eller annen i familieselskaper som drar ned stemningen, når du begynner med litt sånn småkoselig nedrakking av bibelen, deling av hav, transportfirmaer til kumulusskyer osv. Og når du treffer en småfin dame på byen, gjerne blond, med hardangerdialekt, eller noe annet eksotisk fra Norge, så er det faen meg høy sannsynlighet for at hun tror på Gud, dersom hun ikke tror på astrologi, voodoo, scientology eller noe annet spaca (eller kanskje alt sammen samtidig, for å helgardere.) Det er da forjævlig, da? What is the world coming to?
Gjest Hardangerbeib Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 . Og når du treffer en småfin dame på byen, gjerne blond, med hardangerdialekt, eller noe annet eksotisk fra Norge, så er det faen meg høy sannsynlighet for at hun tror på Gud, dersom hun ikke tror på astrologi, voodoo, scientology eller noe annet spaca (eller kanskje alt sammen samtidig, for å helgardere.) Det er da forjævlig, da? What is the world coming to? He he, kanskje det var meg du traff på byen? Beklagar dersom det gjekk sterkt innpå deg at eg er kristen. (Uansett så hadde du nok ikkje fått bli med meg heim.. Kanskje neste helg) Og bare roleg: å vere kristen "smittar ikkje av".
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Kristne er jo ganske greie sånn sett. De finner seg i mye rart; ja, de kan bli sure på deg, men det må du nesten bare finne deg i. Eller så kan du jo la være å rakke ned på bibelen? Om du ønsker en virkelig utfordring, kan du jo prøve deg på muslimer i stedet... Skriv en bok med muslimvitser, eller publiser en bok med Muhammedtegninger, så vil du nok lengte tilbake til da det største problemet ditt var en håndfull irriterte kristne.
Gjest Logisk Person Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 (endret) Kristne er jo ganske greie sånn sett. De finner seg i mye rart; ja, de kan bli sure på deg, men det må du nesten bare finne deg i. Eller så kan du jo la være å rakke ned på bibelen? Om du ønsker en virkelig utfordring, kan du jo prøve deg på muslimer i stedet... Skriv en bok med muslimvitser, eller publiser en bok med Muhammedtegninger, så vil du nok lengte tilbake til da det største problemet ditt var en håndfull irriterte kristne. Ja, det er et problem med muslimer, når en har muslimer i vennekretsen. Og så tenker en etter en har snakket med muslimene, "Oi, nå har jeg allerede sagt at alt handler om tolkning, at respekt er viktig, osv, så da kan jeg ikke gå tilbake på slikt." Her har jo kristne ganske like problemer. De tenker vel litt sånn: Oi, jeg burde ikke snakke dritt om muslimer, ettersom jeg tidligere har sagt at man må ha respekt for eventyr. Jeg synder jo både mot den gyldne regel, pluss at jeg da skylder en forklaring på hvorfor jeg har forandret mening, om jeg går tilbake på holdningen min. Det går jo ikke an. Hyklersk kan en jo bare være når det er snakk om selektiv nestekjærlighet. Å være kristen smitter nok også av, jo. Hørt om folie a deux? Innlegget er endret iht. KG sine regler. Strix, mod Endret 30. september 2009 av Strix
Gjest Gjest_Thomas_* Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Det som er så jævlig irriterende med kristne, det er at selv om det ikke er så mange av dere, så er dere faen meg overalt allikevel. Når jeg har lyst til å le litt av julenisse- og tannfe- troende, så er det alltid en eller annen venn som blir snurt, fordi han eller hun tilfeldigvis er kristen. Og det er jo jævlig pes, for jeg vil jo ikke bli uvenner med hyggelige folk. Og så er det alltid en eller annen i familieselskaper som drar ned stemningen, når du begynner med litt sånn småkoselig nedrakking av bibelen, deling av hav, transportfirmaer til kumulusskyer osv. Og når du treffer en småfin dame på byen, gjerne blond, med hardangerdialekt, eller noe annet eksotisk fra Norge, så er det faen meg høy sannsynlighet for at hun tror på Gud, dersom hun ikke tror på astrologi, voodoo, scientology eller noe annet spaca (eller kanskje alt sammen samtidig, for å helgardere.) Det er da forjævlig, da? What is the world coming to? ------ If you can´t beat them. Join them.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå