Gjest frustert Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 hei. her er spørsmålet mitt.. Jeg ble trekt i lønn pga ferie . men jeg var sykemeldt før å etter ferien, så ferien ble ikke noe av. i dag jobber jeg der ikke lenger. har man ikke krav på å få etterbetalt disse pengene siden man er trekt for en ferie man ikke har brukt .. hadde jeg jobbet frem til 1.1.10 hadde jeg blitt tvunget til å ta ferie før året var ferdig... sjefen min sa jeg ikke har rett på tilbakebetaling. da dette er noe som gjøres med alle. Men når jeg fikk utbetalt ferie penger. så trakk de den 5 uka fra disse pengene... å har man ikke ferie så har man vell ikke grunnlag for å trekke denne uken ????
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 hei. her er spørsmålet mitt.. Jeg ble trekt i lønn pga ferie . men jeg var sykemeldt før å etter ferien, så ferien ble ikke noe av. i dag jobber jeg der ikke lenger. har man ikke krav på å få etterbetalt disse pengene siden man er trekt for en ferie man ikke har brukt .. hadde jeg jobbet frem til 1.1.10 hadde jeg blitt tvunget til å ta ferie før året var ferdig... sjefen min sa jeg ikke har rett på tilbakebetaling. da dette er noe som gjøres med alle. Men når jeg fikk utbetalt ferie penger. så trakk de den 5 uka fra disse pengene... å har man ikke ferie så har man vell ikke grunnlag for å trekke denne uken ???? Dersom du var sykemeldt også i ferieperioden, fikk du sykepenger av NAV. Da har du også rett til sykepenger fra NAV for denne perioden. Men det vil ikke bli utbetalt før i mai neste uke. Arbeidsgiver betaler feriepenger av det du har vært i jobb.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Dersom du var sykemeldt også i ferieperioden, fikk du sykepenger av NAV. Da har du også rett til sykepenger fra NAV for denne perioden. Men det vil ikke bli utbetalt før i mai neste uke. Arbeidsgiver betaler feriepenger av det du har vært i jobb. Mener selvsagt mai neste ÅR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå