Gå til innhold

Tips til fine og relativt billige suppleringsstoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger to suppleringsstoler til stua. Vi har fra før av L.K. Hjelles Emma-sofa (i den avbildete orangefargen), en varmgrå lenestol i ganske firkantet fasong, dette salongbordet i såpebehandlet ask, Hjelles Boy i samme orangefarge som sofaen, Billy-hyller i bjørk og dette gulvteppet. Ellers eikeparkett, hvite vegger og hvite gardiner. Vi er opptatt av å kjøpe møbler vi føler at vi kan ha lenge, og kjøper gjerne designmøbler (helst på salg om vi kommer over noe bra ;)), men denne gangen har vi et budsjett på max 4000 kr for to stoler. Kan noen foreslå noen fine suppleringsstoler innen det prissjiktet som kan passe inn med det vi har fra før?

Jeg drømmer om Variérs Planet-stoler, men de er ikke innenfor rekkevidde akkurat nå (og Ikeas etterligning er vond å sitte i). Liker også Brunstads Sting, som atter en gang er i feil prisklasse. Men det gir ihvertfall et inntrykk av hva vi er ute etter. De må være greie å flytte på og dermed ikke altfor tunge og massive. Jeg har sjekket de store møbelkjedene (Ikea, Living, Bohus, Skeidar), samt utstillingsmodeller på salg hos A.Huseby, Krosby osv, uten hell så langt. Vi har ikke vært på A-møbler enda, men stikker nok innom der i nærmeste fremtid. Jeg følger også med på Finn.no, men har foreløpig ikke funnet noe bra. Bor altså i Oslo.

Håper på gode forslag! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gyda_*
Skrevet

Liker fargene og tingene dine!

Vanskelig med stoler i den prisklassen hvis du ikke har funnet noe hos de kjedene du nevner, det er jo helst der man finner møbler til den prisen.

Mitt forslag; kjøp to gamle stoler, type femtitalls (små, nette og enkle i formen) og hvis trekket ikke er optimalt spanderer du et par fine saueskinn for å kamuflere. Dette klarer du sikkert å få for godt under 2000 kroner, og så kan du spare til du får råd til de du virkelig vil ha. Slike stoler er ikke veldig vanskelig å finne på Fretex, Finn eller andre bruktbutikker.

Hvis treverket på stolene er helt feil i forhold til resten av møblene deres går det ann å male med eks helblank maling - hvitt eller svart, eller en sprekere farge hvis det passer inn ellers.

Skrevet

Takk for svar, Gyda! Vi er veldig fornøyde med møblene vi har funnet oss sånn litt etterhvert. :)

Jeg er absolutt åpen for å kjøpe brukt og pusse opp (jeg har faktisk trukket om en sofa for 5-6 år siden), men akkurat nå har jeg lite tid til sånt... Med en baby i hus har denslags en tendens til å bli utsatt og utsatt fordi jeg rett og slett ikke får gjort det skikkelig innimellom slagene - og enda mindre nå fordi vi også holder på med oppussing av huset. Så jeg håper egentlig fortsatt på noen tips om fiks ferdige stoler... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...