Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Min bror vil ikke lenger ha kontakt med meg og har gitt klar beskjed om at jeg ikke skal anse han som min bror lenger. Lang historie som jeg ikke kan ta her. Så er det dette med barna. Jeg får ikke se mine gode tantebarn på 3 og 5 år lenger. Det sørger min bror og svigerinne for. Jeg har en sønn på 15 år og det er her min frustrasjon dukker opp. Han ble konfirmert for litt siden og da sendte min bror han sms og beklaget at han ikke kom i konfirmasjonen og han sa også at han aldri kom til å stille opp på noe der også jeg var. Min sønn ble selvsagt skuffet over dette. Jeg vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre. Skal jeg tillate at min bror sender meldinger til min sønn? I utgangspunktet ønsker jeg ikke at våres voksne handlinger skal gå ut over barna,- jeg er jo kjempetrist for at jeg ikke får se tantebarna mine lenger. Jeg tenker jeg må heve meg over det og la min sønn omgås sin onkel når han ønsker det. Samtidig så synes jeg min bror oppfører seg så inderlig dårlig og jeg ønsker ikke at min sønn skal påvirkes av slike dårlige holdninger. Huff dette er vanskelig. Noen som har tips til meg? Min bror vil overhode ikke at jeg skal kontakte han så det må jeg respektere, så råd om at jeg må prøve å sankke med han er fånyttes.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Min bror vil ikke lenger ha kontakt med meg og har gitt klar beskjed om at jeg ikke skal anse han som min bror lenger. Lang historie som jeg ikke kan ta her. Så er det dette med barna. Jeg får ikke se mine gode tantebarn på 3 og 5 år lenger. Det sørger min bror og svigerinne for. Jeg har en sønn på 15 år og det er her min frustrasjon dukker opp. Han ble konfirmert for litt siden og da sendte min bror han sms og beklaget at han ikke kom i konfirmasjonen og han sa også at han aldri kom til å stille opp på noe der også jeg var. Min sønn ble selvsagt skuffet over dette. Jeg vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre. Skal jeg tillate at min bror sender meldinger til min sønn? I utgangspunktet ønsker jeg ikke at våres voksne handlinger skal gå ut over barna,- jeg er jo kjempetrist for at jeg ikke får se tantebarna mine lenger. Jeg tenker jeg må heve meg over det og la min sønn omgås sin onkel når han ønsker det. Samtidig så synes jeg min bror oppfører seg så inderlig dårlig og jeg ønsker ikke at min sønn skal påvirkes av slike dårlige holdninger. Huff dette er vanskelig. Noen som har tips til meg? Min bror vil overhode ikke at jeg skal kontakte han så det må jeg respektere, så råd om at jeg må prøve å sankke med han er fånyttes. Min mann er i samme situasjon som din sønn... Min svigerfar snakker ikke med sine søsken, og det er ikke bare enkelt å leve med for oss andre i familien. Vi mener at begge parter ødelegger så mye, og at de oppfører seg barnslig og dumt. De er jo over seksti hele gjengen! Men, min mann har kontakt med sine tanter og onkler, og ikke minst søskenbarn. Ikke mye, men det er kontakt via for els facebook. Vi inviterte også ALLE kusiner og fettere i bryllupet vårt fordi vi ikke ønsker at konflikten skal gå i arv. Svigerfar er ikke helt fornøyd, men aksepterer det stilletiende. Skal tilføye at vi aldri snakker om grunnen til uvennskapet med dem... Jeg håper dette skal gå over, tyve års krangel er mer enn nok! Det er min historie, så kanskje du kan si til din sønn at dette finner han nok mer og mer ut av selv etterhvert som han blir voksen. Men han bør skjønne at konflikten har minst to sider, og kanskje unngå å diskutere dette med din bror? Dessverre ser det ut som at min svoger har arvet min svigerfars strisinne, og nekter å ha noe med oss å gjør - trist, men sånn er det. Vi er enige om at vi ikke vil at våre barn skal være sammen med dem alene (de har ikke barn, og våre er små enda). Jeg liker ikke konflikter og mener at man heller bør skvære opp og ha det vondt et kvarter foran et helt liv... Lykke til! Lykke til:)
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Sønnen din er 15. Skal du legge deg opp i hvem han har mobilkontakt med, bør det være noe kriminelt eller telesextjenester, ikke at han prater med onkel. Nekter du ham å snakke med onkel, viser du bare at du er like uforsonlig og avvisende som din bror.
Gjest Pet Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Jeg har ingen kontakt med min eldste bror, men om han tok kontakt med sønnen min så hadde jeg ikke lagt meg bort i det. Jeg synes det er synd at jeg ikke får se niesen min på åtte vokse opp, men jeg sender henne bursdags- og julegaver og får alltid takkekort, så hun vet at hun har en tante som tenker på henne. Hun har dessuten en stor familie på morssiden, så hun har mange som bryr seg om henne. Det er vondt for meg, men det må jeg bare leve med, da det ikke er noe jeg kan gjøre for å forandre på situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Takk for svar. Jeg sliter nok litt med å eventuelt nekte min sønn å ha kontakt med sin onkel. Det føles ikke riktig. På en annen måte ønsker jeg ikke at min bror forer gutten med dritt. Det er ikke hyggelig for gutten å høre at moren vist nok er udugelig. Hadde jeg vist hva galt jeg har gjort så hadde det kanskje vært enklere å forstå for meg også, men det gjør jeg altså ikke. Vi hadde en diskusjon, men at det skulle bli så drastisk er for meg ubegripelig.
Gjest Pet Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Takk for svar. Jeg sliter nok litt med å eventuelt nekte min sønn å ha kontakt med sin onkel. Det føles ikke riktig. På en annen måte ønsker jeg ikke at min bror forer gutten med dritt. Det er ikke hyggelig for gutten å høre at moren vist nok er udugelig. Hadde jeg vist hva galt jeg har gjort så hadde det kanskje vært enklere å forstå for meg også, men det gjør jeg altså ikke. Vi hadde en diskusjon, men at det skulle bli så drastisk er for meg ubegripelig. Sønnen din på 15 vil nok selv velge å ikke ha kontakt med onkelen sin hvis han bare forer ham med dritt om deg. En 15-åring gjennomskuer raskt slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå