Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Begynner å tenke mer og mer på å kjøpe en leilighet, men er svært usikker på muligheten til å få lån.

Vi er et samboerpar på 23 og 28 år som begge har 100% fast jobb hvor vi har jobbet i to år. Jeg tjener ikke så mye, cirka 230.000kr, men har ingen lån. Samboeren tjenner 385.000kr, men har billån og studielån. Billånet er på 200.000kr, men det er godt mulig vi skal selge den for å minske på utgiftene.

Er det i det hele tatt mulig å få lån med vår inntekt sammenlagt? Tenker på å dra til banken å høre, men jeg bare lurer på om det er håp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann

Begynner å tenke mer og mer på å kjøpe en leilighet, men er svært usikker på muligheten til å få lån.

Vi er et samboerpar på 23 og 28 år som begge har 100% fast jobb hvor vi har jobbet i to år. Jeg tjener ikke så mye, cirka 230.000kr, men har ingen lån. Samboeren tjenner 385.000kr, men har billån og studielån. Billånet er på 200.000kr, men det er godt mulig vi skal selge den for å minske på utgiftene.

Er det i det hele tatt mulig å få lån med vår inntekt sammenlagt? Tenker på å dra til banken å høre, men jeg bare lurer på om det er håp?

Har dere egenkapital? Nå må de aller fleste stille med 10 % egenkapital for å få lån. Kan dere stille med egenkapital vil det være gode muligheter til å få lån.

Har dere ikke egenkapital bør dere starte med sparing så fort som mulig. Er dere flinke til å sette til side en del hver måned er det også mye enklere å få lånet ut over 90 % av kjøpesummen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...