Suzy Skrevet 13. august 2003 #1 Skrevet 13. august 2003 Hva betyr det å miste en tann i drømme? Noen som vet? Har det noe å si hvilken tann det var???? Suz :o - litt tannløs i drømme...
Livets datter Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut. Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt. Svelger du en tann vil du snart måtte innrømme du har sagt noe feil. Et gebiss betyr hjelp til å løse et problem. Utslitte eller ødelagte tenner betyr slutten på et forhold eller vennskap. Vonde tenner betyr familiekrangler. Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. Blir de trekt vil du få en god mulighet når det gjelder investeringer. Løse tenner betyr at du har venner som du ikke kan stole på. Råtne tenner betyr helseproblemer. Pene tenner betyr lykke og fremgang. En tann som er lengre enn de andre symboliserer dårlige nyheter. Pusser du tenner vil du komme over det som har holdt deg tilbake. Bruker du en tannpirker eller pirker i tennene på andre måter, har du en falsk venn.
tenker Skrevet 13. august 2003 #3 Skrevet 13. august 2003 Jeg har drømt det samme - alle tennene mine bare falt ut! Deretter løp jeg rundt og hulket og gråt med det svarte hullet av en tannløs munn :o Jeg har også lurt på hva det betydde, men siden jeg har tannlegeskrekk og snart skulle til tannlegen da jeg hadde drømmen trodde jeg det hadde noe med det å gjøre...
Suzy Skrevet 13. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2003 Jeg drømte faktisk at jeg mistet bare ei tann - hjørnetanna - helt plutelig. Ble litt forvilt, men var i drømmen like ved et legekontor så jeg gikk inn der, men der ble jeg avvist og de ville ikke hjelpe meg. Jeg måtte bare dra igjen til mitt eget hjemsted (i drømmen var jeg i ei bygd omtrent 6 mil hjemmefra). Jeg dro til lege hjemme og alt ble bra. Syns drømmen var så snodig... Men Livets Datter - hva betyr det å miste ei tann slik jeg gjorde?? Suz :blunke:
Livets datter Skrevet 13. august 2003 #5 Skrevet 13. august 2003 Går vel ut ifra at denne "gjelder" uansett hvor mange tenner du mister: "Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut."
Usikker Skrevet 13. august 2003 #6 Skrevet 13. august 2003 Miste tenner Unnskyld at jeg ler - men den drømmen har jeg hatt "100 ganger" også........ skulle egentlig vært tannløs jeg nå! En drømmetyding jeg leste en gang gikk ut på at man var redd for å miste kontroll, redd for å "miste maska".......... (og det stemmer/stemte for mitt vedkommende) Sitat: "Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt" Dette har vel litt den samme "tolkningen"........... liten selvrespekt=dårlig selvbilde="må" holde fasaden! Synes forøvrig drømmetyding er litt spennende jeg da! 8)
Suzy Skrevet 13. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2003 Synes forøvrig drømmetyding er litt spennende jeg da! 8) Syns det er veldig spennende, jeg Drømmer ofte mye rart som påvirker meg veldig. Får prøve å tenke over hvordan dette kan stemme... Jeg fikk jo faktisk reparert tanna tilslutt i drømmen og det som satt igjen var sinne over at jeg var blitt avvist på denne legevakta jeg gikk på først (se lenger opp for fullt referat...). Hm... *gruble* Suz
Livets datter Skrevet 13. august 2003 #8 Skrevet 13. august 2003 Jeg fikk jo faktisk reparert tanna tilslutt i drømmen "Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. "
Suzy Skrevet 13. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2003 Da velger jeg umiddelbart den tolkningen! :D Suz
bippbipp Skrevet 15. august 2003 #10 Skrevet 15. august 2003 Det at det finnes noen fasitsvar for drømmer, det tror jeg ikke noe på. Skulle alle de merkelige drømmene jeg har hatt stemme ifølge drømmeleksikon, ja da hadde jeg ikke sittet her i dag. Mener bestemt at i drømmene kommer det ubevisste fram. En annen verden. Du tør å få utløp for det du kanskje ikke gjør i det daglige. Du er deg selv på godt og vondt. En fantasiverden vil jeg kalle drømmer, mitt personlige fristed. Det som skjer der kan ikke tolkes likt på alle, drømmer er absolutt individuelle. Så mange ganger som jeg har mistet tenner, flydd,vært i krig, stormer, branner, sett venner & familie dø, sett meg selv dø, sett slanger, hatt øksemordere i hælene osv. skulle vel jeg vært tannløs, høyt på strå, falske "venner", vært millionær og død & begravet forlengst.
Gjest Maeve ikke pålogget Skrevet 15. august 2003 #11 Skrevet 15. august 2003 Det å drømme at man mister en tann eller flere tenner betyr rett og slett at man skal bli flinkere til å si fra om saker og ting! Altså bite fra seg. Om man drømmer det gjentatte ganger at man mister tenner er det enbetydende med at man bør ta turen til tannlegen! :D
Suzy Skrevet 18. august 2003 Forfatter #12 Skrevet 18. august 2003 Det å drømme at man mister en tann eller flere tenner betyr rett og slett at man skal bli flinkere til å si fra om saker og ting! Altså bite fra seg. Tuller du???? Hvis ikke har den drømmen en helt klar mening for meg nå! Takk!!! Suz :D
Gjest eminel Skrevet 30. august 2003 #13 Skrevet 30. august 2003 Jeg har også drømt at jeg mista alle tennene mine... Det er et av mine verste mareritt... Jeg drømte det bare fordi jeg hadde betennelse i en visdomstann og måtte trekke. Hadde da blitt fortalt at jeg kunne mistet alle tennene om ikke jeg gjorde det... :-?
Bokalven Skrevet 4. september 2003 #14 Skrevet 4. september 2003 Hva betyr det å miste en tann i drømme? Noen som vet? Det kommer faktisk ann på. Noen ganger kan det bety noe så enkelt som at du må huske tannlegetimen din.
jordbær Skrevet 5. september 2003 #15 Skrevet 5. september 2003 Jeg drømmer ofte at jeg biter løs tennene mine... Det er sååå ekkelt.. Hvis man drømmer om tannleger, har man en "seksuell frustrasjon" elns.
nille-s Skrevet 8. september 2003 #16 Skrevet 8. september 2003 å, det har jeg drømt mange ganger!! at jeg mister en tann. jeg tror jeg skjærer tenner litt eller biter dem hardt sammen hvis jeg er stressa. og jeg har alltid trodd at det er derfor det kjennes som om en løsner. for det er det som skjer i drømmen, at jeg har bitt så hardt at en tann blir løs og detter ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå