Gjest Lille Grethe Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 om din kjære en ettermiddag sa til deg: " Du, gulvene burde vel vært vasket ....." Underforstått at du skulle gjøre det ....
Gjest milkyway Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 jeg hadde sett veldig dumt på han, siden vi har en avtale om at så lenge jeg tar oppvasken, har han lovet å ta alt det andre
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 om din kjære en ettermiddag sa til deg: " Du, gulvene burde vel vært vasket ....." Underforstått at du skulle gjøre det .... Hvor lenge har dere kjent hverandre da? Jeg har faktisk hørt det selv. Sågar at de fikk pustebesvær... Men det rare var at da jeg selv kritiserte deres vasking så fikk jeg sure blikk og til slutt måtte jeg medgi at jeg heller selv burde tatt fram vaskekluten...Av en eller annen grunn skjedde ikke det samme da de kritiserte meg. Det sier vel litt om intelligens kanskje. Men jeg bare lo det bort...de er forøvrig blitt ekser!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hadde svart "hva har du tenkt å gjøre med det da?". Men nå har vi fordelte oppgaver i huset, og det er min jobb å vaske gulv så jeg hadde ikke tatt den komentaren ille opp da.
TipsyTopsy Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Jeg hadde begynt å lure på når han begynte å legge merke til sånt.
Ulva Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Jeg hadde begynt å lure på når han begynte å legge merke til sånt. Eg og
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Da hadde jeg sett på ham og sagt med et smil "da burde du kanskje gjøre noe med det...?!"
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 om din kjære en ettermiddag sa til deg: " Du, gulvene burde vel vært vasket ....." Underforstått at du skulle gjøre det .... Da hadde jeg vasket gulvet.
Jade Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 "Så fint. Jeg kan lage litt mat til oss, mens du fikser det"
Gjest Nattvette Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 om din kjære en ettermiddag sa til deg: " Du, gulvene burde vel vært vasket ....." Underforstått at du skulle gjøre det .... Hadde vel sett litt dumt på fyren og gitt han ein av disse: "Har du tenkt å gjøre noe med det da?" "Bøtta står på badet, moppen i skapet, og du veit hvor grønnsåpa er." "Sett i gang da." "Ja, du får vaske det da vel."
Gjest Mie Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Jeg ville sagt 'Det har du jaggu rett i. Jeg vasker over gulvene, men da må du love å bytte dekk på bilen. Det skal jo gjøres snart'. Og etter å ha vasket ville jeg følt meg som en skikkelig kvinne med et rent og velstelt hus. Utrolig hvor urenslige enkelte av kvinnfolkene her inne er. Mie.
Jade Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Vaske gulvene... Er det sånn Jif Mopp&spray som de har i butikken??? Eller kan man bruke sånn Lano til det? Tror de fleste her vasker gulvene sine (evt. at de bytter på det, eller at mannen gjør det alltid (det finnes faktisk. Jeg kjenner en som er sammen med et kvinnfolk som går hjemme hele dagen og ikke gjør en dritt (ungen er i barnehage). Mannen må jobbe, hente/bringe barnet, handle. Og når han kommer hjem, må han lage middag og rydde hus. Men hun er veldig pen, da. Det skal hun ha. Da gjør det vel ikke noe at hun er lat og sur.)).
Gjest Gjest_Bastian_* Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 om din kjære en ettermiddag sa til deg: " Du, gulvene burde vel vært vasket ....." Underforstått at du skulle gjøre det .... Jeg hadde slengt 'a over skuldern og båret henne inn på soverommet. Det funker fint i alle sånne situasjoner. Skittent gulv? Soverommet. Daggammel oppvask? Soverommet. Klesvask? Soverommet. Okay, så blir det gjort litt lite husarbeid i huset, men hohei hvor stas vi har det alikevel.
frøkna Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Jeg ville sagt 'Det har du jaggu rett i. Jeg vasker over gulvene, men da må du love å bytte dekk på bilen. Det skal jo gjøres snart'. Og etter å ha vasket ville jeg følt meg som en skikkelig kvinne med et rent og velstelt hus. Utrolig hvor urenslige enkelte av kvinnfolkene her inne er. Mie. snakker vi født på 1930-tallet eller?
Gjest Marlo Skrevet 26. september 2009 #15 Skrevet 26. september 2009 om din kjære en ettermiddag sa til deg: " Du, gulvene burde vel vært vasket ....." Underforstått at du skulle gjøre det .... Tviler på at han hadde sagt noe om vasking, men om han ser at det burde värt stövsugd så gjör han det om han har tid til det. Om han så skulle finne på å si noe slikt, så ville jeg vel svart noe i denne duren; "Ja det er mulig det, er noen dager siden jeg vasket det sist. Får vel gjöre det i morgen"
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #16 Skrevet 26. september 2009 Jeg hadde tenkt i to sek. på hvem som gjorde det sist, evt hvem som hadde gjort minst av fellesoppgaver i det siste. Evt. foreslått å ta det sammen.
Bernardette Skrevet 27. september 2009 #17 Skrevet 27. september 2009 Jeg kjenner en som er sammen med et kvinnfolk som går hjemme hele dagen og ikke gjør en dritt (ungen er i barnehage). Mannen må jobbe, hente/bringe barnet, handle. Og når han kommer hjem, må han lage middag og rydde hus. Men hun er veldig pen, da. Det skal hun ha. Da gjør det vel ikke noe at hun er lat og sur.)). Det er jeg og, OG jeg vasker gulvene.
estrella Skrevet 27. september 2009 #18 Skrevet 27. september 2009 Jeg tror ikke jeg hadde fått den kommentaren her hos oss, det er nemlig aldri jeg som vasker gulv. Jeg hater å vaske gulv! Jeg blir ikke spurt om det en gang...
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 27. september 2009 #19 Skrevet 27. september 2009 Hadde med vilje mistolket ham, blitt kjempeglad og sagt noe fint til ham fordi han tilbød seg å vaske gulvene. Eventuelt så hadde Bastian her oppe en fin-fin strategi. Skulle han fortsette med sånt tull hadde jeg kjøpt ham et abonnement på better housekeeping.
Sheenaca Skrevet 27. september 2009 #20 Skrevet 27. september 2009 Da hadde jeg sagt: "Det har du rett i. Fikser du det, så vasker jeg badet imens?" (Fyren synes støvsuging og gulvvask er relativt koselig, men hater å vaske bad, mens jeg hater støvsuging og gulvvask, men syns det er passe gøy å vaske bad, så arbeidsfordelingen gir seg ganske naturlig.) Også synes jeg det er veldig greit at vi tar i et tak samtidig, så kan vi kose oss litt sammen etterpå. Han hadde ikke kommet langt med at jeg skulle vaske gulv og han gjøre ingenting, med mindre jeg hadde bidratt lite i det i siste. I så tilfelle hadde jeg sagt: "Ja, er det greit at jeg tar det når jeg er ferdig med skolearbeidet til imorgen?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå