Gjest Linnea Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Jeg har fått jobb sentralt i Oslo, og prøver å finne ut hvor det er lurest å bo (skal leie leilighet). Samboeren skal være med (han har gode utsikter til å få jobb i Oslo også), og det er mulig tenåringssønnen hans blir med på lasset. Vi ser derfor etter en treroms med rimelig ok standard, som ikke ligger i et område der vi er redd for å la gutten gå ut alene. Vi voksne kunne godt tenkt oss å bo landlig, men det blir for vanskelig i forhold til gutten som vil være avhengig av å enten bli kjørt av oss eller bruke offentlig kommunikasjon. For at gutten skal få mest mulig frihet (og vi slipper å bo i bilen døgnet rundt) vil vi helst bo nær tog/busslinjer. Etter å ha trålet finn.no i ukesvis har jeg kommet fram til at siden det ikke er aktuelt for oss å bo landlig så er det ikke så mye å spare på å bo utenfor Oslo. Vi vil være avhengige av dyre månedskort på buss og tog alle tre (orker ikke tanken på å skulle kjøre midt i Oslo daglig, samt lete etter parkering), og prisene er ikke SÅ mye lavere dersom man bor f.eks. i Asker, Drammen, Lillestrøm osv. Altså tenker vi at det kan være like greit å betale 2-3000 mer i husleie for ei leilighet innenfor Oslogrensene og slippe unna med lavere utgifter til kollektiv transport. Tenker jeg helt feil, eller er jeg på rett spor? Vi har ikke lyst å bo midt i sentrum, men i et litt roligere område. Hvilke områder bør man for enhver pris unngå når man har en tenåringsgutt i huset? Han er en rolig og grei gutt, ganske vanlig tenåring med interesse for venner, kino osv. Han begynner på videregående neste år (flytter nok ikke til oss før det), så han er over det verste pubertetsstyret. Vi er ikke redd han skal begynne med rus eller annet tull, han har svært bestemte meninger og mål i livet. Men vi vil at han skal kunne gå relativt trygt ute uten å bli plaget av ungdomsgjenger eller havne midt i skuddlinja mellom rivaliserende gjenger på krigsstien. Er det noen som har tips om hvilket område vi bør bo i? Og stemmer mine tanker om at det er verdt å betale 2-3000 kr mer for ei leilighet i Oslo framfor å bo litt billigere i Buskerud/Akershus el.l.?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Bydel Nordstrand er trygg, rolig og har en fin miks av forretningstilbud og turområder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå