Gå til innhold

bli kjent med jentegjeng

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

Trenger noen råd.

Jeg er en jente på 23 år som gjerne vil bli bedre kjent med en jentegjeng i klassen. Alle jentene er kjempehyggelige, unntatt én av jentene. Hun ser så bitchy på meg alltid, og kroppsspråket viser at hun synes jeg er 'taper' og vil ikke ha meg der.

Jeg vil gjerne bli kjent med de andre jentene, og gjerne henne også, men jeg 'fryser' alltid når hun er i nærheten. Da klarer jeg ikke si noe til de andre jentene, og tør heller ikke gå bort til de.

Hvordan kan jeg øke selvtilliten rundt henne, og lære meg å gi blaffen i hva hun synes om meg? Jeg vil ikke virke usikker lenger!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Trenger noen råd.

Jeg er en jente på 23 år som gjerne vil bli bedre kjent med en jentegjeng i klassen. Alle jentene er kjempehyggelige, unntatt én av jentene. Hun ser så bitchy på meg alltid, og kroppsspråket viser at hun synes jeg er 'taper' og vil ikke ha meg der.

Jeg vil gjerne bli kjent med de andre jentene, og gjerne henne også, men jeg 'fryser' alltid når hun er i nærheten. Da klarer jeg ikke si noe til de andre jentene, og tør heller ikke gå bort til de.

Hvordan kan jeg øke selvtilliten rundt henne, og lære meg å gi blaffen i hva hun synes om meg? Jeg vil ikke virke usikker lenger!!

Når lederen i gjengen ikke liker deg, er det ikke så mye du kan få gjort, tror jeg. Selvsagt kan du ta kontakt med de andre jentene når lederen ikke er tilstede og se om du får god respons. Dersom signalene fra jentene i gjengen er heller lunkne, bør du kanskje finne andre gjenger å søke kontakt med.

Det høres ikke ut som om denne gjengen er riktig for deg, i og med at den skaper usikkerhet og frustrasjoner for deg. Når man er over 20 år behøver man venner som tilfører en noe, ikke folk som en må slite for.

Skrevet

Hun er ikke 'lederen'. De er alle likeverdige, hehe. Tror ikke de andre jentene merker at hun er sånn mot meg, men jeg gjør det. Jeg er ny i klassen, og de virker så koselige. Derfor jeg vil bli kjent med dem.

Trenger bare litt tips til hvordan jeg kan virke selvsikker når jeg går bort til dem, og hun er der. Hva jeg kan si osv..

Skrevet
Hun er ikke 'lederen'. De er alle likeverdige, hehe. Tror ikke de andre jentene merker at hun er sånn mot meg, men jeg gjør det. Jeg er ny i klassen, og de virker så koselige. Derfor jeg vil bli kjent med dem.

Trenger bare litt tips til hvordan jeg kan virke selvsikker når jeg går bort til dem, og hun er der. Hva jeg kan si osv..

Overse henne. Vær deg selv, snakk med de som er hyggelige.

Overser du henne, så kan hun umulig orke å holde på slik for lenge...

Skrevet

Prøver ingen av dem å inkludere deg? Det er litt dårlig gjort, synes jeg.

Kanskje du bør ta kontakt med den av dem du liker best først, er du litt kjent med en, er det lettere å få kontakt med resten også. Det er jo alltid slik at det ikke er alle en kommer like godt overens med, men noen ganger kan det faktisk bli slik at den du i begynnelsen trodde var mest ulik deg selv, blir den du passer best sammen med. Det har faktisk jeg erfart. Har et godt vennskap med en jeg absolutt ikke trodde jeg kom til å gå overens med...

Dersom du vet at de har interesser du deler, er det vel naturlig å snakke litt om det til å begynne med.

Skrevet

Ikke vend deg til dem som helhet, men gå bort til en av dem når de er alene.

Det er sånn man 'kommer inn i gjenger', man blir kjent med et av, eh, medlemmene også blir man automatisk dratt med inn om de liker deg. Du skal ikke akkurat levere en åpen søknad til gjengen som helhet. Det er uansett litt sært å ville bli kjent med en gjeng med jenter, bli kjent med et par av dem som virker hyggeligst også følger de andre med. Når hun som ser surt på deg ser at du er godkjent av de andre så går det sikkert greit.

Skrevet
Overse henne. Vær deg selv, snakk med de som er hyggelige.

Overser du henne, så kan hun umulig orke å holde på slik for lenge...

Synes dette var et dårlig råd. Å overse folk er lite hyggelig og legger neppe opp til et godt forhold. Det beste er å være hyggelig og blid mot alle sammen.

Skrevet
Synes dette var et dårlig råd. Å overse folk er lite hyggelig og legger neppe opp til et godt forhold. Det beste er å være hyggelig og blid mot alle sammen.

det er jeg enig i.

det viktigste du sier her er at de andre ikke merker det . og det betyr nok at det ikke er sosial aksept for å fryse hverandre ut slik man kanskje gjorde på ungdomsskole og vgs.

mitt råd er at du skifter syn på henne: ikke se henne som en trussel, eller ei som prøver å fryse deg ut, men behandle henne som om hun var en av de andre.

ved å merke deg hennes oppførsel så gir du henne også oppmerksomhet og "makt" - noe som gjør at hun får en respons av deg selv om den ikke er tydelig.

jeg har vært borti slikt flere ganger, og jeg har latt det passere.

det har vært noen veldig få anledninger hvor jeg virkelig har fått merke baksnakking - og det føles veldig underlig når man ikke er tenåring lengre.

men jeg holdt ut lengre enn dem ved å bare late som ingenting, og ingen av oss er uvenner idag. vi har en veldig grei tone, som om ingenting er skjedd.

hvorvidt de er flaue for sin oppførsel, det vet jeg jo ikke.

men jeg vet at de helt garantert brukte langt mer energi enn meg på bare tull og vas.

hun kommer veldig snart til å droppe denne negative energien mot deg, og jo mindre energi du bruker på det jo fortere kommer hun til å droppe det.

dersom noen andre merker det får de bare mer respekt for deg dersom de ser at du ike reagerer på det og heller ikke prøver å sette noen av de andre opp mot henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...