Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aradia)O(
Skrevet

I følge Barnimagen er jeg bare syv uker på vei, men det er ikke fritt for at jeg allerede har begynt å tenke på utstyrslisten. (Det gjør kanskje ventetiden litt lettere?)

Å utsette den største delen av handlingen til siste trimester er kanskje bare dumt. Da føler man seg kanskje litt stor og tung og ikke helt pigg... Å begynne å handle allerede nå er til gjengjeld litt vel tidlig...?

Når begynner dere å handle seng, vogn, stellebord, klær, og annet nødvending (og undøvendig) utstyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å kjøpe inn vogn, stellekommode, klær og sånt da jeg var 6 måneder på vei da jeg venta sønnen min.

Tror nok ikke jeg ville venta til den aller siste tida med å kjøpe inn

Skrevet

Jeg kjøpte inn litt etter litt fra ca. 3-4 mnd. Kanskje noe småtteri før. Greit å fordele det, både utgiftene og slitet med å finne beste vogna, stellebordet etc.

Kanskje du finner noe på tilbud? Da er det jo ok å slå til.

Jeg brukte bodyer som kunne åpnes helt, legge babyen nedi og kneppe igjen den første tiden. Fant ikke de overalt, så jeg skulle ønske jeg hadde brukt mer tid på slike ting før jeg fikk barnet.

En ting til mens jeg er i gang, har du tørketrommel, så husk at bomullsklær krymper, babyklær blir en str. mindre. Kjøp stort nok!

Skrevet

Jeg hadde nok begynt å shoppe litt med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid. Sånne ting som boddyer, sokker, flasker, nøytrale klær og andre ting og tang. Fordelt det utover.

I grunnen er jeg vel troende til å begynne alt nå :roll: . Manen min har mang en gang leid meg etter øra ut fra barneavd. på Hennes og Mauritz :engel: Jeg har jo et barn fra før, så jeg er jo innom i blandt og titter.

Gjest Aradia)O(
Skrevet

Takk for svar!

Venter nok med å kjøpe de større tingene til jeg er noen mnd. på vei. I mellomtiden får jeg spare litt. Har sett den "perfekte" sengen på Fru Lyng, men den er dyr. På den annen side - barnet kan jo sove i den til den blir tre (?).

Men det spørs om jeg ikke kommer til å kjøpe noen små søte plagg om ikke så lenge. Men hva er best str. 50 eller 56? Himmel, har vi virkelig vært så små!?

Skrevet

Kjøp litt både i 50 og i 56 du. Jeg fikk som råd å bare kjøpe 56, så jeg kjøpte helst det, men det er ikke noe kjekt å bare ha kjær som babyen drukner i heller. Og hvis din baby blir slik som min så vokser den vledog sent. 56 ble ikke skikkelig passelig før babyen var 4-5 måneder. Så kjøp litt av begge deler, men mest 56 slik at du kan bruke klærne litt lenger.

Skrevet

Jenta mi blir 2 neste måned, og det er ikke lenge før vi må investere i ei større seng til henne. Når hun er sint kommer hun seg nesten ut av sprinkelsenga.

Ikke kjøp str. 50. Kjøp heller ikke så mye i str. 56. Kjøp str. 62 og brett opp på ermer eller putt ned i strømper.

Klær med masse dill-dall krager ble ikke så mye brukt hos oss. Kort, tykk hals gjorde at det så ubehagelig ut.

Skrevet

Hvis dere skal kjøpe stort for å kunne bruke klærne lenger..tanken er god.

Men da lurer jeg på hvor mange av hvert man trenger? Hvor mange bodyer og bukser og trøyer etc? Én tynn lue holder vel. Det er vel avhengig av hvor ofte man satser på å vaske. Men cirka?

Gjest Aradia )O(
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Da kjøper jeg et par småting i str. 50 og resten i 56 da... Vi er ganske høye i min familie så jeg regner med at babyen ikke blir av det minste slaget. :)

Skrevet

Ville ikke bgynt å kjøpe før jeg var 6 mnd. på vei tror jeg, men nå er jeg ikke typen til verken å stresse eller å gå og handle mye...

Har til nå kjøpt en lue til nr 2, da jeg var med min mor å kjøpte en genser til sønnen min en dag det plutselig ble kaldt...

Jeg kjøper ikke noe selv da... Moren min kjøper alt Billig i Frankrike der hun bor halve året.

Når det kommer til str. så bør du sjekke hvor lang du var da du ble født, sønnen min var 53 cm, med andre ord for lang til de bodyene vi hadde i str. 50, som du sier at dere er lange i familien, så da blir ofte neste generasjon også det!

Ellers er det lurt å sjekke priser flere steder, for det varierer veldig har jeg skjønt....

Gjest Mayamor
Skrevet

Min gutt fikk aldri brukt noe av klærene i str. 50 han...

Han var 53cm og 4670 gram...

Så det bar rett inn i str. 56 det... :wink:

Ellers leste jeg nettopp om en som kjøpte seng hos Fru Lyng på salg i Oslo...

Hun sparte en del på det.

Jeg var innom Simo butikken på tirsdag.

Der fortalte selgeren at det stellebordet jeg skulle ha - var gått ut.

Men hun hadde 4 igjen.

Gjett om jeg var rask til å reservere et da...

Jeg har 3 mnd igjen til termin (i dag faktisk...)

Mayamor

Gjest Aradia )O(
Skrevet

Da er da kanskje lurt å kjøpe todelt i str. 50 da...I tilfelle. Og bodyer og slikt i str. 56. Både kvinner og menn på min fars side er ganske høye. Så sjansen for at den delen av genene kommer videre til mitt barn er nok ganske stor ja.

Vet noen om det er det salg på fru Lyng nå! Vedder på at den sengen jeg har forelsket meg i ikke kommer på salg. Det hadde i så fall vært ganske typisk.

Har egentlig ikke tenkt til å kjøpe store ting før om noen mnd. Men kan man spare penger på salg, så hvorfor ikke. Det kommer jo salg i januar også, men da er det ikke sikkert at de har den lenger...

Stellebord kan jeg bare glemme. Der vi bor nå er det ikke plass til slikt. Får legge en av disse stellemattene oppå vaskemaskinen. (jaja, så sparer vi de pengene!)

Er det noen her som vet hva man absolutt trenger og hvor mye av hvert man skal kjøpe?

Innbiller mag at man trenger:

Vogn

Seng, med madrass og to skift av sengetøy.

Stellebord med utstyr

bøtte til skitne bleier

Badebalje

klær: hvor mye da?

rangle

Noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...