Gjest Gjest_TheMan_* Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hei og hopp små høner. Jeg har et lite spm, som jeg er sikker på at dere kan svare på her inne. Når noen sier at de skal gifte seg om et år, hva slags opplegg er det? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det med en gang, lissom? Tar det så jævlig lang tid å booke ei kirke, fikse kjole, bløtkake, sprit og lage invitasjonslister? Skjønner ikke dette, ass.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Tar det så jævlig lang tid å booke ei kirke, fikse kjole, bløtkake, sprit og lage invitasjonslister? Ja.
Gjest Elize Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Lokale og kirke må ofte bestilles 1år i forveien, derfor det tar så lang tid. Og noen, slik som oss, måtte ha tid på oss å spare. For mat og drikke til 80stk koster penger.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hei og hopp små høner. Jeg har et lite spm, som jeg er sikker på at dere kan svare på her inne. Når noen sier at de skal gifte seg om et år, hva slags opplegg er det? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det med en gang, lissom? Tar det så jævlig lang tid å booke ei kirke, fikse kjole, bløtkake, sprit og lage invitasjonslister? Skjønner ikke dette, ass. Du vil oppdage at det tar så lang tid når du selv skal gifte deg. Da skjønner du det, ass.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Vi giftet oss et halvt år etter frieriet. Og vi trengte faktisk all den tiden. Bare det med at gjester må få invitasjonen noen måneder i forveien, slik at de kan sette av dagen, og sannsynligvis ikke er opptatte med noe annet, er litt viktig. Så var det ren og skjær flaks at det var ledig tid i kirken til oss - kirken vi sokner til er en svært populær kirke (nidarosdomen), som vanligvis må bestilles et år i forveien. Kjole bestilte jeg gjennom ebay, det var lang leveringstid. Har hørt at leveringstiden er lengre (3-4 mnd) når man bestiller i salong i Norge, og kjolen må gjerne sys til (tilpasses til kroppen) etc. Det er veldig mange ting som må klaffe samtidig, på samme dato, og disse tjenestene er ofte booket av andre mange måneder i forveien, altså må man selv også hive seg rundt for å få booket dem - leie av buss for å frakte gjester, catering, lokale, kirke, band, ...
Sunshine Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 I teorien kan du gifte deg så fort papirarbeidet er i orden, og det tar minst 3-4 uker. Men spesielt lokaler og kirke blir gjerne booket over et år i forveien. I tillegg skal man booke fotograf, catering, kjole (mange kjoler er det et halvt år bestillingstid på), og for at alle gjestene skal ha mulighet til å komme bør de vite om det så lenge som mulig i forveien.
kaprifolen Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Hei og hopp små høner. Jeg har et lite spm, som jeg er sikker på at dere kan svare på her inne. Når noen sier at de skal gifte seg om et år, hva slags opplegg er det? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det med en gang, lissom? Tar det så jævlig lang tid å booke ei kirke, fikse kjole, bløtkake, sprit og lage invitasjonslister? Skjønner ikke dette, ass. Vi giftet oss to år etter vi satte dato, vi... Og da stod det ikke på penger heller... Så JA, ting tar tid.
Gjest *Mim* Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Det må ikke ta tid. Det kommer jo an på hva slags bryllup man vil ha.
kaprifolen Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 Det må ikke ta tid. Det kommer jo an på hva slags bryllup man vil ha. Nei, det kommer jo selvsagt ann på hvor mye man legger i det. Men lokaler, invitasjoner osv krevde faktisk så lang planleggings- /iverksettingstid, så lenge vi hadde jobber som krevde så mye av oss.
Jade Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Hei og hopp små høner. Jeg har et lite spm, som jeg er sikker på at dere kan svare på her inne. Når noen sier at de skal gifte seg om et år, hva slags opplegg er det? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det med en gang, lissom? Tar det så jævlig lang tid å booke ei kirke, fikse kjole, bløtkake, sprit og lage invitasjonslister? Skjønner ikke dette, ass. Hvis jeg skal gifte meg flere ganger, så må jeg få booke deg som bryllupsplanlegger! Tenk så mye tid og stress jeg hadde spart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå