Gjest Gjest_hufsa_* Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hei. Skal i bursdag til en veldig god veninne av meg i dag. Men aner ikke hvor mye jeg skal bruke på gave... Vanligvis når en i gjengen har bursdag går vi ut å spiser sammen, fordi vi alle er enige om at det er hyggeligere en å kjøpe gave. Også pleier vi å gi hverandre en liten gave, ex pocketbok ol, altså rundt 100 kr... Men i dag er det stor fest, hun har leid lokale, leid band, spanderer middag og drikke... Så føler at jeg må gi litt mer, men vet ikke helt hva jeg skal legge meg på, for jeg bør vel gi litt mer en vanlig?... Noen ideer???
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Det kommer jo helt ann på hva du føler du har råd til tenker jeg da. En middag når dere går ut å spiser koster kanskje 250-300 kr? + ekstra gave til 100? Da er du oppe i 350-400 på en vanlig bursdag, så hvis du føler du må legge i litt ekstra siden det er rundt, må du jo legge i det du føler du har råd til... Vi har en regel på 250 kr per pers + litt ekstra på runde dager/spesiell begivenheter alt etter hvor nær relasjon vi har... Så kommer det jo helt ann på hva du kjøper også; et smykke, en willow tree figur eller no helt personlig kan være kjempe fint til en "billlig penge", mens kjøper du et gavekort, en genser e.l. kreves kanskje litt mer...? Men først og fremst; kjøp etter lommeboka di, ikke hva du føler du bør kjøpe for bare fordi hun har råd til å lage kjempe lag...
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Jeg ville lagt meg på mellom 300 og 400 kr..
Blowers daughter Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hvis det var min beste venninne kunne jeg strukket meg til 500 NOK.
Gjest TS Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Hei. Gikk sammen med noen andre å kjøpte et gavekort + at hun fikke en liten ekstra ting av meg. så endte på 350 ca. Så det var veldig variajon i hva folk brukte, uten at det har noe å si. Hun ble kjempeglad, og sa at bare det at alle vi kom ver det vigtigste. Er ikke det at hun har så supergod råd, men hun har spart og planlagt dette leeeeeeeeenge... Hun bestemte seg for mange år siden at om hun ikke var gift før hun ble 30 så skulle hun feire som om det var bryllup....
Gjest Gjestesen Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Når det er leid lokale og man får mat, synes jeg et sted mellom 300 og 500. Sannsynligvis ville du brukt mer om dere skulle møttes ute på cafè for å feire, regner med at dere kan ta med medbragt til lokalet? Når folk feirer på restaurant eller har vorspiel hjemme, synes jeg det er greit med 150-300, avhengig av hvor god venninnen er.
Gjest Ts Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Det var fri tilgang på øl, vin og cider. Også sto man fritt til å ta med annet om man hadde lyst på det... uff, nå lurer jeg på om jeg burde brukt mer...
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Det var fri tilgang på øl, vin og cider. Også sto man fritt til å ta med annet om man hadde lyst på det... uff, nå lurer jeg på om jeg burde brukt mer... Ville brukt 3000 om jeg kom som singel, og 500 med partner, muligens 500 som singel om det var fri drikke som du sier. Uansett, 350 er akseptabelt, absolutt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå