Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hva tenker dere om personer som hevder å ha blitt helbredet, fek. blinde som begynner å se eller lamme som begynner å gå? Er det reelt, er det bare svindel, eller noe annet? Jeg synes historien om at Edith Piaf fikk synet tilbake etter en pilgrimsreise, er veldig interessant, men jeg vet ikke helt om jeg tror på den eller ikke. Selv om jeg personlig tror på helbrelse, tror jeg også at en bør ha en viss skepsis til det meste. Hva tenker dere?
Gjest VinglePetter Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Hva tenker dere om personer som hevder å ha blitt helbredet, fek. blinde som begynner å se eller lamme som begynner å gå? Er det reelt, er det bare svindel, eller noe annet? Vel, så lenge dette bare dreier seg om anekdoter, er det selvfølgelig vanskelig å dra noen bastante slutninger. Folk _kan_ og blir friske av sykdommer stadigvekk, uten at dette umiddelbart må kobles til spesielle religiøse tilhørigheter. Mange mennesker ser ut til å legge gudeforklaringen på alt som er bra og som de ikke forstår.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Når man kvantifiserer troen slik så gjør jeg opp mine tanker... ka-tsjiiing, dette er noe jeg ikke kjøper.
Gjest Caylee Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hadde helbredelse virket hadde det ikke funnet sykdommer i verden. For mange av de som blir syke ber om å bli friske igjen.
Gjest Iah Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Jeg tenker at placeboeffekten skal man ikke kimse av.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Jeg tenker at placeboeffekten skal man ikke kimse av. Godt poeng, men kan blinde som får synet tilbake tilskrives den?
Gjest Iah Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Godt poeng, men kan blinde som får synet tilbake tilskrives den? Ja, det tror jeg faktisk. Det finnes flere tilfeller av at kroppen selv helbreder skader som teoretisk er uhelbredelige og som moderne medisin ikke kan forklare. Personlig finnes jeg ikke religiøs og har ingen tro på healing o.l. Jeg klarer å akseptere at det finnes ting som ikke kan forklares, uten at jeg føler noe behov for å kreditere det til noe overnaturlig.
Mann 42 Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 ikke for å være pirkete, men bortsett fra psykologisk betinget blindhet, finnes det egentlig noen dokumenterte eksempler på at blinde får synet tilbake? Når jeg sier "dokumentert", så mener jeg i medisinsk forstand. Vandrehistorier og bibelsoge teller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 om du ikke har dokumentert blindhet v.hj.a null stimulus-indusert signal på VEP, eller fMRI, så gidder jeg ikke bry hjernen min med dette tullet. Kom tilbake når Gud leger amputerte bein.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 om du ikke har dokumentert blindhet v.hj.a null stimulus-indusert signal på VEP, eller fMRI, så gidder jeg ikke bry hjernen min med dette tullet. Kom tilbake når Gud leger amputerte bein. Det er demonene som står bak slike "helbredelser" for å narre menneskene.De "kler seg ut som lysets engler" for å forføre og forlede menneskene.Demonene "hjelper" sine utvalgte blant menneskene til å gjøre "store tegn og under". Jesus skal imidlertid si på den nært forestående DAGEN: "Vik bort fra meg,dere som gjorde urett."
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 (endret) Samme for meg om det er demoner eller Gud, jeg har aldri hørt om noen amputerte bein som har vokst ut igjen på mirakuløst vis. Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 27. september 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå