Gjest mariamagdalena Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Jeg er så skuffet og lei meg at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Mannen min og jeg satt og drakk litt vin og pratet og hadde det koselig i går kveld. Men etterhvert ble han skikkelig dritings, tok bilen og dro!!!!! Han har enda ikke kommet tilbake og mobilen er slått av. Vi har fem barn hjemme denne helgen. Dette er andre gang det skjer på relativt kort tid. Vi har vært gift ett år, har ingen barn sammen. Jeg er ny på hans hjemsted. Jeg var faktisk ikke klar over at han er så alkoholisert som han er. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre her i verden lenger....er lei meg...
Tante Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Tok bilen?!?!?! Da ville jeg gjort det samme (dra altså). Hvem vet? Neste gang drar han ikke, men utsetter deg eller barna for fare. Og å kjøre i drita tilstand?!?! Folk vet såpass godt at det finnes ingen unnskyldning for å gjøre noe så farlig. Han er ikke hjemme enda? Kanskje han ligger i ei grøft Uff, dette ble veldig ille. Beklager! Prøver bare å forestille deg verste-tilfelle-scenario. Jeg ville ikke vært den som satt hjemme i ei ukjent bygd og bekymra meg over sånne ting, og jeg ville nok gitt ham et ultimatum. Absolutt ikke enkelt å dra med 5 barn, men kanskje det er nettopp det som trengs?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Jeg er ikke den som bruker å si "gå fra ham!" ved første motbakke, men han kjørte i fylla? Det er en dealbreaker for min del! Jeg har anmeldt flere for fyllekjøring, og hadde ikke hatt problemer med å gjøre det mot mannen min heller. De kan sette sine egne liv i fare, men ikke andres! Prøv å kom bort fra sårethet og lei deg, prøv å bli sint!
Jade Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hvorfor stakk han da? Og hvorfor sitter dere og drikker, mens dere passer 5 barn? Du vet jo hvordan han blir? Og håper ikke han drepte noen når han var ute og kjørte! Hadde det vært meg, hadde jeg ringt politiet så de kunne stoppet han før det var for sent (ja, selv om det var et familiemedlem)!!! Hadde han kunne leve med det hvis han hadde skadet/drept noen på veien? Kunne du levd med at du ikke stoppet han? Har noen råd til å miste sine kjære fordi noen dritings idioter sitter bak rattet???
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Du må anmelde han. Selv om du og dine barn sitter trygt inne i huset når han drar ut, er andre mennesker der ute i livsfare. I dette tilfellet kan du ikke bare tenke på deg og dine.
Gjest Iah Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Ring politiet neste gang han er ute og kjører i fylla.
Jade Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Synes forresten at fyllakjørere (i tillegg til fengselsstraff) burde blitt fratatt førerkortet på livstid!
Gjest Smaragd Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 La oss i første omgang håpe på at han ikke har krasjet med en annen fembarns-familie i sin bil på vei på høstferie............ Og om ikke det gav deg en tankevekker, så spør deg selv hva skal til for at du ringer politiet og oppgir ham.....? OM MAN VET NOEN HAR DRUKKET OG PERSONEN SETTER SEG BAK RATTET PÅ EN BIL - SÅ SKAL MAN RINGE POLITIET!!! UANSETT HVEM DET ER!!! Tenk på andre en deg selv, og ta tak i dette her! Og i tillegg er det andre gang dette skjer skriver du.... Her må du gjøre noe! Jeg sto forresten og så på min far ta bilen i fylla når jeg var rundt 12 år. Jeg var så forfjamset at jeg ikke skjønte helt hva som skjedde. Jeg gjorde ingenting der og da, men lovte meg selv at dette var noe jeg aldri noensinne skulle godta igjen. Siden den gang har jeg tatt mange nøkler skal jeg love deg!
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Oi oi oi.. for en mann.. er det virkelig mulig! Det der hadde jeg ikke godtatt det hele tatt! Selvom dere har vært gift et år allerede så synes jeg du skal spørre deg selv et spørsmål om hvordan du egentlig vil ha det rundt deg. Vil du ha en mann som ikke kan kose seg med et glass vin uten at han drikker seg full? Ønsker du en mann som tar så lite hensyn til alle mennesker når han kjører i beruset tilstand? Jeg hadde tatt en skikkelig, skikkelig prat med han om dette. Han kjører ulovlig og ikke minst er det alvorlig. Det at han ikke kommer hjem kan være fordi han skammer seg over oppførselen sin og rett og slett er flau. Vært borti lignende selv så skjønner hvordan du har det. Det er helt forferdelig, men det eneste som hjelper at du snakker med han slik at han forstår at du er bekymret og at du mener det på alvor.
Gjest Pet Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Mannen min og jeg satt og drakk litt vin og pratet og hadde det koselig i går kveld. Og hvorfor sitter dere og drikker, mens dere passer 5 barn? Man kan da ta seg litt vin selv om man har barn hjemme? Fyllekjøring er derimot uakesptabelt.
Noli Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 (endret) Men man blir da vitterlig ikke "skikkelig dritings" av litt vin. Endret 26. september 2009 av Noli
Jade Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Man kan da ta seg litt vin selv om man har barn hjemme? Fyllekjøring er derimot uakesptabelt. Hvis du hadde sitert/lest neste setning jeg skrev også, så hadde du sett at jeg skrev: "Og hvorfor sitter dere og drikker, mens dere passer 5 barn? Du vet jo hvordan han blir?"
kaprifolen Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 Enig med de over. Hadde ALDRI stått og sett på at NOEN kjørte i fylla, selv ikke min mann! Dette kan du ikke risikere! Hva hvis han tar med seg et av barna på slike eskapader en gang? Eller kjører fra de!? Forøvrig er jeg også enig i at det går ann å ta seg LITT vin, men samtidig har jeg den holdningen at så lenge det er barn i huset, synes jeg det er betryggende å vite at det er en voksen der som er i stand til å kjøre hvis det skulle skje noe...
Gjest Pet Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Forøvrig er jeg også enig i at det går ann å ta seg LITT vin, men samtidig har jeg den holdningen at så lenge det er barn i huset, synes jeg det er betryggende å vite at det er en voksen der som er i stand til å kjøre hvis det skulle skje noe... Det kommer vel an på hvor man bor. Jeg bor i Oslo og har aldri tenkt på at jeg må ha "bakvakt" for å ta meg et glass vin når sønnen min er i huset. Kan alltids ta buss eller taxi til legen. Vet ikke hvordan de som bor i mer grisgrendte strøk gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #15 Skrevet 26. september 2009 Enig med de over. Hadde ALDRI stått og sett på at NOEN kjørte i fylla, selv ikke min mann! Dette kan du ikke risikere! Hva hvis han tar med seg et av barna på slike eskapader en gang? Eller kjører fra de!? Forøvrig er jeg også enig i at det går ann å ta seg LITT vin, men samtidig har jeg den holdningen at så lenge det er barn i huset, synes jeg det er betryggende å vite at det er en voksen der som er i stand til å kjøre hvis det skulle skje noe... Men dersom du er klar over at han er alkoholisert, burde du kanskje ikke koset deg med "lit" vin sammen med han. Dette må du gripe alvorlig fatt i. Barn involvert her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå