Gjest Gjest_hannah_* Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Jeg har lenge hatt lyst til å trene, men skjønner ikke når jeg skal gjøre det! Jeg er student, 23 år. Min dag: 6.00: Står opp 8.00-18.00: Skole Etter det må jeg ha middag før jeg slenger meg i sengen kl 21, og slukekr lyset kl 22. Hvordan kan jeg legge opp dagen, slik at jeg får trent? Håper å høre deres kreative løsninger:)
Pusill Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Jeg har lenge hatt lyst til å trene, men skjønner ikke når jeg skal gjøre det! Jeg er student, 23 år. Min dag: 6.00: Står opp 8.00-18.00: Skole Etter det må jeg ha middag før jeg slenger meg i sengen kl 21, og slukekr lyset kl 22. Hvordan kan jeg legge opp dagen, slik at jeg får trent? Håper å høre deres kreative løsninger:) Ser at du har to timer fra du står opp og til du går på skolen.Hva med å trene i tre kvarter eller eller en time.Hva gjør du ellers mellom seks og åtte? Er du nødt til å gå på skole ti timer hver dag?Er de en form for lynutdanning? Hva med å trene i helgene da?blir kanskje litt lite,men det er vel bedre enn ikke noe.
stjernekyss Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Bra tips over her. Evt ta en treningsøkt midt på dagen for å bryte opp og for å få energi til å fortsette resten av dagen. Husk at dersom man bruker all tiden på å pugge et stoff vil man ikke få tid til å fordøye det og gjøre det til sitt eget - få en genuin forståelse for stoffet. Jeg har aldri forstått studenter som driver sånn rovdrift på seg selv. Ingen jobber så mye. Man skal leve også. For meg er alt annet unnskyldninger.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Som de andre er inne på - bryt opp dagen med trening, eller ta en morgenøkt. Jeg jobber ca 600 overtidstimer i året, har en hobby og hus og mann. Og trener aktivt. Jeg går den ene veien til jobb hver dag (ca en time), garderobe på jobb og ryggsekk med alt jeg trenger av skift. En gang i uka tar jeg en halvtime på sats før jobb. Ofte bryter jeg opp dagen med en treningsøkt - trener i lunsjen og spiser i stedet en salat på kontoret etter trening. Dersom jeg jobber kveld, tar jeg innimellom en times økt i 15-16 tiden som en pause før videre jobbing. Helgen utnytter jeg til fulle. Blir ofte to timers økter både lørdag og søndag. Da jeg var student hadde jeg all verdens tid til trening, siden jeg følte at det optimale var 8 timer med studier hver dag, leste jeg lengre gikk det utover hvor lett jeg lærte meg nytt stoff. Trur mange flittige studenter ødelegger for seg selv her. Les et par timer mindre om dagen, og legg inn en treningsøkt i stedet, så får du nok bedre karakterer også.
Chanel.No5 Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Gode tips over, trener selv om morgenen før jobb, begynner 0800 for å få tid til det, gjelder bare å planlegge treningen inn i hverdagen. Helgene dine har du kanskje fri fra skole og da kan du skvise inn en økt lørdag og/eller søndag ihvertfall=)
Leifr Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Jeg står for eksempel opp klokka 0500 for å trene på morran før jobb, opptil tre dager i uka. (Alternativet er på kvelden etter at poden har lagt seg.) Morratrening er ganske kjekt når man blir vant til det, man blir våken og frisk og opplagt på en helt annen måte enn før, og dessuten er det som regel god plass i treningslokalet. Så slokner man som en liten unge klokka ikke så veldig seint på kvelden, da.
-Englefjes- Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jeg ville spist et måltid i fire-femtiden (avhengig av hva du skal trene), slik at jeg var klar for å trene rett etter skolen. Middag etter det igjen. Det skulle du rekke fint før du legger deg.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 To forslag: 1. Ta med rikelig med mat på skolen slik at du som nevnt over spiser et måltid i 16-17-tiden, så går du rett på trening etter skolen, så hjem og spiser middag og slapper av. 2. Tren rett før du legger deg. Du har jo faktisk 4 timer fra du går fra skolen til du slukker lyset, du kan jo trene f.eks mellom 20.30 og 21.30. (3. Har du ti timer obligatorisk skole? Det tror jeg ingen utdanninger i Norge har. Legg opp lesingen din mer effektivt og annerledes.) (4. Pass på å alltid få en god økt i helgene.)
Pusill Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 To forslag: 1. Ta med rikelig med mat på skolen slik at du som nevnt over spiser et måltid i 16-17-tiden, så går du rett på trening etter skolen, så hjem og spiser middag og slapper av. 2. Tren rett før du legger deg. Du har jo faktisk 4 timer fra du går fra skolen til du slukker lyset, du kan jo trene f.eks mellom 20.30 og 21.30. (3. Har du ti timer obligatorisk skole? Det tror jeg ingen utdanninger i Norge har. Legg opp lesingen din mer effektivt og annerledes.) (4. Pass på å alltid få en god økt i helgene.) Jeg ville vel ikke trent like før leggetid,fordi man blir giret og får opp energien. Det fungerer ikke for meg ihvertfall.
Chanel.No5 Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 Jeg ville vel ikke trent like før leggetid,fordi man blir giret og får opp energien. Det fungerer ikke for meg ihvertfall. Enig, kan heller ikke trene nærme leggetid siden treningen gir meg energi.
stjernekyss Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Jeg foretrekker å trene på kvelden, så det er nok individuelt. Noe av det beste jeg vet med trening er å komme hjem å dusje og sitte i sofaen med morgenkåpe og håndkle på hodet mens jeg spiser kveldsmat og ser på en eller annen chickflick-serie på tv
Glynis Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 Jeg foretrekker å trene på kvelden, så det er nok individuelt. Noe av det beste jeg vet med trening er å komme hjem å dusje og sitte i sofaen med morgenkåpe og håndkle på hodet mens jeg spiser kveldsmat og ser på en eller annen chickflick-serie på tv Samme her. Jeg blir ikke oppgiret, jeg blir sliten og liker å sitte og roe meg ned før sengetid med litt mat og tv. De kveldene jeg ikke går ut eller har noe spesielt jeg skal ender det oftest opp med at jeg bare surrer bort tiden på kos (ikke at det er så fælt!), så da er det like greit å trene da. Mye færre folk på treningssenteret også.
Chanel.No5 Skrevet 27. september 2009 #13 Skrevet 27. september 2009 Delte meninger her ang. trening om kvelden ser jeg TS kan prøve selv, se om det passer tid, form og energi best å trene om morgen, på dagtid eller om kvelden. Vi er alle forskjellig, må bare prøve ut for å finne hva som fungerer best for en selv!!
Pusill Skrevet 28. september 2009 #14 Skrevet 28. september 2009 Enig i det.Det som funker for noen,funker ikke nødvendig vis for alle.så prøv deg frem du.Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #15 Skrevet 28. september 2009 Du har jo masse tid om kvelden til å trene. Jeg kommer ofte ikke hjem fra jobb før kl 19, og jeg trener om kvelden. Du bruker neppe mer enn en time på å spise middag, det er ihvertfall helt unødvendig. Det går an med noe kjappere et par-tre dager i uken så du får trent.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #16 Skrevet 28. september 2009 Du burde prøve slyngetrening. Jeg er i alle fall kjempefornøyd med denne treningsformen. På bare 20 - 30 minutter trener jeg hele kroppen. Jeg kombinerer dette med gåturer eller joggeturer.
Xtra_lilje Skrevet 28. september 2009 #17 Skrevet 28. september 2009 Kan du bruke veien mellom bosted og studiested? Gå til, jogge hjem og trene styrke hjemme etter joggeturen feks?
Gjest haren Skrevet 28. september 2009 #18 Skrevet 28. september 2009 selv når jeg var midt i masteroppgaven med to andre fag i tillegg, jobb og frivillige verv så hadde jeg tid til å trene. jeg tok meg tid fordi jeg måtte, ellers holdt jeg ikke ut den stramme tidsplanen. det gikk ca slik: studier fra morgen til kveld(variabelt, prøvde ikke sitte legre enn 8 timer, men ble endel mer på det mest intense) - trening, og så lesing på kvelden igjen etter middag hvis jeg MÅTTE. (bortkastet læring å lese for mye) - sykle til forelesning - trene midt på dagen, sitte lengre på lesesalen - trene før forelesning mange alternativer:) jeg trente 3-4 ganger i uken, og jeg hadde mer å gjøre enn deg. det er snakk om lur prioritering, og å faktisk ikke sitte på lesesalen av flink- pikesyndrom.
Gjest ts Skrevet 28. september 2009 #19 Skrevet 28. september 2009 Takk for svar:) Jeg har meldt meg inn på treningssenter, og funnet meg en tid som fungerer bra tror jeg. Har flere venninner som trener der, så jeg kan ikke lure meg unna
Chanel.No5 Skrevet 28. september 2009 #20 Skrevet 28. september 2009 Takk for svar:) Jeg har meldt meg inn på treningssenter, og funnet meg en tid som fungerer bra tror jeg. Har flere venninner som trener der, så jeg kan ikke lure meg unna Flott da!! Lykke til med treningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå