Gå til innhold

Naken tenåringssønn.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Sønnen min er 14 og er ikke blitt sjenert for å være naken selv om jeg er tilstede. Skal jeg gjøre noe med det, eller er det vanlig at mødre ser tenåringsønnene sine nakne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes du selv? Går han naken fra soverommet til badet innimellom hvis han skal på do etter leggetid, er det vel bare å holde blikket litt høyt om du er i nærheten. Derimot ville jeg ikke godtatt nakne tenåringer loffende rundt i stua eller på kjøkkenet.

Skrevet

Tror ikke det er så veldig vanlig, men jeg synes ikke du skal gjøre noe med det heller.

Skrevet

Tror heller ikke det er så vanlig at ungdom i den alderen sprader naken rundt i huset mens foreldra er til stede.

Men kom på en merkelig historie jeg selv har opplevd, som jeg må fortelle. For noen år siden var jeg med en tidligere arbeidskollega hjem før vi skulle ut på byen senere på kvelden. Vi var i begynnelsen av 20-åra begge to. Han skulle forberede seg og gikk i dusjen. Jeg var i stua sammen med mora hans og lillesøstera på ca. 16-17.

Da han var ferdig med å dusje kom han helt naken ut i stua og ropte til mora: "Stryk buksa mi", eller noe sånt. Så ristet han og slang litt med pikken før han gikk ut på rommet sitt. Merkelig fyr! Mora og søstera sa ingenting, så de var vel vant til at han oppførte seg slik.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Sønnen min er 14 og er ikke blitt sjenert for å være naken selv om jeg er tilstede. Skal jeg gjøre noe med det, eller er det vanlig at mødre ser tenåringsønnene sine nakne?

Jeg synes faktisk at du kan be ham om å ha klær på seg når han ferdes rundt i huset, og at du ønsker det slik, fordi du som forelder setter pris på litt høflighet, og at du ikke føler det komfortabelt at familiemedlemmer går nakne rundt i huset.

Jeg ville ikke ha likt at familiemedlemmer går nakne rundt i huset, de må ha på seg morgenkåpe eller andre klær!

Skrevet

Synes det er flott at han har det forholdet både til sin egen kropp og nakenhet og til deg som mamma, jeg da.

Synes det er en uting at nakenhet skal ses på som noe skammelig som må gjemmes bort, og at en 14 åring er så fri i sin egen pubertale kropp synes jeg faktisk er kjempefint! :)

Skrevet

Jeg har aldri hatt et saa avslappet forhold til nakenhet selv, men jeg syns ikke det er noe galt i det. :)

Skrevet

Nå skriver hun ikke at sønnen sprader naken rundt i huset da---?

Hvis han sprader rundt i huset naken syns jeg mor kan si fra, men er det snakk om at sønnen ikke bryr seg om mor får et glimt av han naken f.eks. mens han er på badet eller kjapt går fra bad til soverom syns jeg det høres greit ut. Tror neppe det er vanlig men kan ikke se at noen kan ta skade av det...?

Skrevet

Noen har vel et litt mer liberalt syn på nakenhet enn andre, da. Jeg husker når jeg var liten og vi var på besøk hos en venninne av henne. Tror du ikke mannen kom splitter naken ut i stua og begynte å prate med oss? Og det var ikke det at han ikke visste at vi var der heller, for han så jo oss der vi satt lenge før vi så ham. Jeg tror ikke mamma helt visste hvor hun skulle hvile blikket, haha

Skrevet

Er enig med de som sier at det er flott at han har et godt/avslappet forhold til kroppen sin. Jeg ville bedt han om å ha på truse om han skulle i stua eller på kjøkkenet, eller når vi har gjester :ler:

Skrevet

Tråden er ryddet

MissStiles, mod

Gjest Gjest_Inger_*
Skrevet

Jeg synes ikke det bør være noe problem. I en del familier er det ikke uvanlig at vi kan gpånakne til og fra badet o.l Det gjør vi i vår familie. Kan iike se at det er noe problem om en mor og en tenåringssønn ser hverandre helt nakne. Med større hus og leiligheter, flere bad og færre barn tror jeg mange er blitt svært private selv overfor egne familiemedlemmer.

Skrevet

Ser ikke problemet. Det er jo bare sønnen.

Husker da jeg var tenåring så hadde jeg ei vennine som var nudister. Hele familien, mor, far, sønn og datter vandret rundt naken hele tiden, selv når de hadde gjester.

Husker jeg var der en gang, var kanskje 15 år og broren hennes på 16 satt jo å spilte tv-spill med oss naken. Brydde seg tydligvis ikke noe om at jeg så, eller at søsteren var der.

Det synes jeg nå er litt drøyere da, enn at mora ser sønnen naken av og til.

Skrevet
Synes det er flott at han har det forholdet både til sin egen kropp og nakenhet og til deg som mamma, jeg da.

Synes det er en uting at nakenhet skal ses på som noe skammelig som må gjemmes bort, og at en 14 åring er så fri i sin egen pubertale kropp synes jeg faktisk er kjempefint! :)

Flott skrevet!

Skrevet

Skulle til å skrive noe tilsvarende. Det er sannelig nok unge gutter og jenter med forknytt og anstrengt forhold til egen kropp, og at en gutt som vokser opp i et hjem der forholdet til nakenhet åpenbart kunne vært mer avslappet likevel våger å være naken i eget hjem er jo bare veldig flott.

• 4 uker senere...
Skrevet

Såvidt jeg husker var jeg meget naken da jeg ble født. Hva er mer naturlig enn nakenhet. Alle vet hvorledes kjønnsorganer ser ut. Jeg ser overhode intet problem med at man er naken i en familie eller på når man bader på stranden.

Skrevet

vell det er jo han som går naken, så hvis han ikke blir flau, så burdet ikke du bli det heller, men er ikke det ett positivt tegn, det syns jeg?

spørsmålet er vell om du syntes dette er ubekvemt, 14 år er jo fortsatt en veldig tidlig alder.

hvis du skulle gå opp til han og be han å slutte å gå naken foran deg, så kan jo han føle seg dårlig, eller føle at nakenhet er tabu.

men det burdet det jo ikke være, du er jo moren hans.

jeg tror at jo eldre han blir jo mindre kommer han til å ville være naken foran deg, når han bli seksuelt aktiv, det kommer naturlig, så ingen grunn til å forkynne det, la han være barn så lenge han vill :)

Skrevet

enig salamandra :)

Skrevet

1. Pass på at han er bevist på hygienen.

2. Få han til å være bevist/ta hensyn til andre (gjester etc.) hjemme og andre steder. Det er helt greit at det gjelder forskjellige regler forskjellige steder og sammen med forskjellige folk.

3. Gjør hva dere føler for og ikke bry dere om andre (når dere er alene). Pålegg han for all del ikke å være påkledd bare fordi andre synes det når det er greit for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...