Gjest Sandbekken Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 (endret) Hei! Jeg kjøpte meg sko i jukseskinn fra dinsko (ja, jeg vet, dinsko har dårlig kvalitet), og sprayet de med impregneringsspray nå nettopp. Nå er de blitt helt hvite der jeg sprayet! D et ser nesten ut som om det er impregneringen man ser som ligger oppå skoen.. J eg har prøvd å gni det vekk mer en grov svamp, men det virker ikke! kan jeg klage? Eller er det jeg som har gjort noe feil? Endret 28. september 2009 av Sandbekken
Pingting Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Hm, vanskelig. Et godt sted å begynne er vel å sjekke sprayboksen - står det på den at den kan brukes på jukseskinn?
Gjest Sandbekken Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Hm, vanskelig. Et godt sted å begynne er vel å sjekke sprayboksen - står det på den at den kan brukes på jukseskinn? ja sant! hmm det står at den kan brukes på skinn, semsket, nubuck (hva nå enn det er?) og texstil.. Det står ikke advarsel om å ikke bruke det på jukseskinn..
Chiquita Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Så du mener at det er greit så lenge det ikke står advarsel??? Ikke rart de på McDonalds har skrevet "inneholdet er varmt" (eller noe i den retning) på kaffekoppene
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Men hvorfor skulle du impregnere jukseskinnet da? Det er ikke skinn, det er JUKSEskinn.
Gjest Vettel Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Dette må være en spøk. Hvorfor skal du klage på sko som du selv har brukt et annet produkt på? Må i såfall være impregneringen du skal klage på, at det er dårlig merking. Står ikke råd om å forsøkte middlet på et lite område først da?
Gjest Sandbekken Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 (endret) Ikke vær så slemme da! Jeg er ikke en av de sprøe kundene som kommer inn og klager på alt.. Jeg trodde det var helt vanlig å impregnere jukseskinn! Jeg har gjort det samme på andre sko, jukseskinn da også og det har det gått helt greit. Så, jeg lurte på om jeg kunne ha gjort en feil, om dere hadde råd å gi. ELLER om det faktisk er dårlig kvalitet på skoene som gjorde det. Endret 25. september 2009 av Sandbekken
Gjest strykebrett Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Du burde gå tilbake på skobutikken og høre om de har noen tips til deg i alle fall. Kan jo godt hende de vet hvordan det kan fikses
Gjest Sandbekken Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 (endret) Du burde gå tilbake på skobutikken og høre om de har noen tips til deg i alle fall. Kan jo godt hende de vet hvordan det kan fikses Ja, jeg får gjøre det, fikk bare litt noia her nå.. skoene mine er nermest hvite! Endret 25. september 2009 av Sandbekken
Serenity88 Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Jeg kjøpte sko fra DinSko på mandag denne uken i jukseskinn. Fikk da advarsel mot å bruke impregningspray på disse skoene da det vil ødelegge dem, man må bruke en spesiell type skopuss. Så du får nok ikke noe tilbake desverre...
Gjest Sandbekken Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Jeg kjøpte sko fra DinSko på mandag denne uken i jukseskinn. Fikk da advarsel mot å bruke impregningspray på disse skoene da det vil ødelegge dem, man må bruke en spesiell type skopuss. Så du får nok ikke noe tilbake desverre... Æsj.. så drit! Jaja, det var vel det svaret jeg venta på Kansje jeg kan prøve å farge de på noen måte? forslag?
Sunshine Skrevet 25. september 2009 #12 Skrevet 25. september 2009 Du kan forsøke å pusse skoene med skopuss og se om det hjelper. Evt hør med butikken først. Jeg har aldri opplevd at jukseskinnsko ikke tåler impregnering som er berenget for ulike tekstiler så jeg skjønner at du er skuffet.
Pingting Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 Jeg har også impregnert jukseskinn før, og det har gått greit. Men jeg tviler litt på om du har grunn til å klage, desverre. Jeg ville uansett tatt dem med tilbake til butikken for å spørre om råd!
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Det finnes impregnering som kan brukes på ALLE materialer, men da må det stå på boksen at det kan brukes på syntetiske materialer. Det pleier som oftest å være en firkant som er snudd sånn at det ser ut som en diamant ellerno (hvis du skjønte no av det:P) Så med mindre du brukte en spray som det står det på så er det nok din feil.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 Kanskje du sprayet for nærme skoen? Jeg fikk beskjed om å holde de minst 20 cm unna for ellers kunne de bli sånn hvite som du snakker om.
Serpica Skrevet 25. september 2009 #16 Skrevet 25. september 2009 Det er da vanlig at skobutikken informerer om impregnering eller ikke impregnering. Dårlig at de ikke har gjort dette. Men nei... jukseskinn skal nok ikke sprayes.
Gjest Sandbekken Skrevet 25. september 2009 #17 Skrevet 25. september 2009 Takk for fine svar Jeg trodde impregneringsspray kunne brukes på de fleste stoffer jeg, men så feil kan man ta! Den jeg brukte kunne brukes til det meste, utenom jukseskinn, tydeligvis.. Men jeg mener det burde stå på flaska at man ikke skal bruke det på jukseskinn, for hvor skulle man ellers ha funnet ut av det? Jaja, drar til butikken i morgen, så skal jeg si fra hvordan det går
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #18 Skrevet 26. september 2009 Men jeg mener det burde stå på flaska at man ikke skal bruke det på jukseskinn, for hvor skulle man ellers ha funnet ut av det? Jaja, drar til butikken i morgen, så skal jeg si fra hvordan det går Du skrev jo at dette sto på flaska: hmm det står at den kan brukes på skinn, semsket, nubuck (hva nå enn det er?) og texstil.. Det vil jo si at dette er bruksområdet og syntetisk materiale er ikke nevnt her. Så jo, man kan si at det står at bruksområde ikke er syntetisk materiale.
Gjest hih Skrevet 26. september 2009 #19 Skrevet 26. september 2009 Hovedregelen er at man kan impregnere alt, bortsett fra lakk eller skinn som er lakk-aktig. Så man kan fint spraye jukseskinn, så lenge det står på flaska at man kan gjøre det.
Gjest Sandbekken Skrevet 26. september 2009 #20 Skrevet 26. september 2009 Greia er at jeg har sprayet lignenede sko med samme spray før, uten att dette har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå