Gå til innhold

Voltaren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått 5 dager på voltaren pga smerter i ryggen. (Trolig slimposebetennelse)

Smertene er litt mildere, men de er der.

Men jeg føler meg trett, ukonsentrert og humørsyk. gråter lett, og tror jeg er lettere forstoppet i tillegg... :( Det er sterke tabletter dette her!

Snakket med en venn som nylig er ferdig med en kur, og han sa smertene kom rett tilbake igjen når han var ferdig med pillene.. og at han også hadde følt seg surrete i hodet og trett av dem.

Er her noen her inne som har hatt god hjelp av Voltaren?

Er det verdt å sette kroppen på hardkjør i en hel uke?

Leste listen med bivirkniner, og jammen er der mye rusk som følger med desse her! Damen på apoteket ville jo nesten ikke gi dem til meg, selv om jeg stod der med resept fra legen!

(hun ville gi med dislophynack, eller hva den heter, men den hadde null effekt på meg da jeg prøvde den i fjor så jeg sa jeg hadde snakket med legen min om det, og at jeg skulle prøve "ordentlig" voltaren denne gangen... mumlet noe om at det sto ikke spesifisert på resepten at det var akkurat voltaren jeg skulle ha...)

En annen ting jeg også lurer på...

Legen, og hun på apoteket, sa jeg måtte slutte å ta tablettene om jeg fikk vondt i magen. Setter meg til å lese bivirkninger, og der står det at

"Vanlige bivirkninger(forekommer hos mellom 1 og 10 og 10 av 100 pasienter) ermagesmerte, kvalme, oppkast, diarè, halsbrann, luft i magen, utslett, hodepine, svimmelhet.......... og mer...

Så selv om 1 av 10 brukere får magesmerter, skal jeg slutte å ta dem om jeg får det? Det står som aller første bivirkning, og på "vanlige" bivirkninger og ikke på sjeldne, eller svært sjeldne som kommer lenger nedi arket..

Og så til det jeg nesten synes er skremmende, som jeg las her nå nettopp.....

"Legemidler som voltaren, kan vere forbundet med en liten økning i risiko for hjerteinfarkt eller hjerneslag."

Jeg er nemlig satt på minipillen cerazette, fordi legen mente de var de eneste jeg skulle bruke, med tanke på at min bestemor hadde kraftig hjerneslag før hun fylte 50 år..... Da vil jeg jo tro dette står i min journal.....

...og alikevel får jeg voltaren? Dette skal jeg jammen ta opp med legen min neste gang jeg er der! Virker jo helt bak mål!

Sitter her å lurer på om jeg skal avslutte kuren i dag, eller om jeg skal fullføre ut søndag......

Må ringe legevakten om jeg vil snakke med lege nå, og det er et heise styr... :(

Hmm.. mye rot oppi hodet nå ja!

Er ikke sikker på hva jeg vil dere skal svare meg på her nå, men har dere noe å tilføye, så versågod..... :)

Hilsen rotehue og surrekopp.... :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg har kun prøvd Diclofenac (synonympreparatet som ikke funket på deg) og jeg må si at jeg sleit med bivirkninger jeg også. Mine problemer var i hovedsak at jeg ble vanvittig kvalm, trøtt og følte meg "rusa" av dem. I tillegg til at de virket ganske vanndrivende, og jeg orket ikke gjøre noe annet enn å ligge på sofaen i 4 dager. Kunne ikke se på TV engang, ettersom jeg ble sjøsyk av det.

Nå skal jeg si at jeg ikke er vandt til å ta noe særlig med smertestillende, og måtte gå på en coctail av 8 paracet + 4 Diclofenac daglig i en uke. Det er mye til meg å være, ettersom jeg vanligvis har et inntak på max 2 paracet i året. I tillegg så var det ingen som sa til meg at Diclofenac bør tas sammen med mat for ikke å være så harde på magen.

Voltaren er forresten et NSAID-preparat. Du kan lese litt mer om NSAIDs her.

God bedring! :)

Skrevet

Heia,merklig har aldri hørt det før.Jeg har gått på kurer av 100 tab flere ganger i året, og i mange år, men har aldri merka noen bivirkninger.De tar jo betennelse i kroppen, men er jo au viktig å slappe av og ikke presse seg, for de gangene jeg har jobba itillegg og pressa armene mine, så hjelper ikke kuren men når jeg tar det rolig så pleier kuren å ta smertene og betennelsen.

Skrevet

Jeg bruker Voltaren og er veldig fornøyd med den, jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt.

Jeg får egentlig et lite inntrykk av at du kanskje er litt redd og engstelig? Kanskje det beste for deg er å ta en telefon til legevakten og høre hva de mener, og at det for den totale situasjonen kan være hensiktsmessig å prøve noe annet?

:)

Skrevet
Heia,merklig har aldri hørt det før.Jeg har gått på kurer av 100 tab flere ganger i året, og i mange år, men har aldri merka noen bivirkninger.De tar jo betennelse i kroppen, men er jo au viktig å slappe av og ikke presse seg, for de gangene jeg har jobba itillegg og pressa armene mine, så hjelper ikke kuren men når jeg tar det rolig så pleier kuren å ta smertene og betennelsen.

Jeg har vert sofasliter siden mandag, siden det sitter i rygg/hofter.

Går lite trapper,og bærer inget annet enn min egen kroppsvekt.

Holder meg varm, og slapper av så godt jeg bare klarer... orker ikke så mye annet heller forresten... bare sånne småoppgaver rundt omkring i huset...

(Er ganske lei av å se på tv nå forresten...:) )

Nå er jeg også litt sånn som "SmallTalk" at jeg generellt tar lite annet av både smertestillende og andre tabletter.

Mulig jeg tåler lite, men syns jeg hører litt sånnt rundtomkring, og tenkte jeg skulle få litt andre sine meninger også... :)

Syns bare det er skummelt de deler det så lett ut, når det er så sterkt.

jeg tar den sammen med mat, og drikker mye biola for å prøve å holde magen i sjakk...

Skrevet

I og med smertene sitter såpass lavt og du er lite mobil skal du ikke se bort i fra at det er det som er grunnen til at du føler deg litt obstipert ;)

Skrevet
Jeg bruker Voltaren og er veldig fornøyd med den, jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt.

Jeg får egentlig et lite inntrykk av at du kanskje er litt redd og engstelig? Kanskje det beste for deg er å ta en telefon til legevakten og høre hva de mener, og at det for den totale situasjonen kan være hensiktsmessig å prøve noe annet?

:)

Når du sier du bruker voltaren, vil det da si du går på dem fast?

Jeg har fått en ukes kur, på tre tabletter for dag à 50 mg.

Jeg er vel egentlig ikke så redd, bare tenker veldig mye, og siden hodet mitt ikke er helt i vater på desse pillene her, går det utover KG... hehehe...

Skrevet

Nei, jeg bruker de ikke fast, man skal helst ikke bruke de over lenge tid(min lengste kur var snaue seks uker).

Men jeg tar når jeg har behov og bruker de vel egentlig som når andre bruker ibux tenker jeg. Siden de ikke gir meg noen bivirkninger og er det som fungerer bra for meg, særlig i kombinasjon med andre preparater når jeg har store smerter, så er de automatisk mitt førstevalg.

Det er veldig vanlig at man får en ukes kur på 3x50mg pr dag, for noen virker det veldig bra, for andre ikke.

Skrevet

jeg sliter veldig med voltaren. Blir kvalm, svimmel, oppblåst og energiløs. Sa fra til legen og får ikke det mer.

Skrevet

Jeg bruker Voltaren ved menssmerter og nyresteinssmerter, ofte sammen med paralgin forte. Jeg har aldri reagert på dem annet enn vondt i magen. De er veldige tøffe mot magen.

Men at Voltaren er skummelt og apotekdamen ikke vil gi deg dem synes jeg er en overdrivelse. Absolutt alle tabletter har bivirkninger, bare les på pakningen til "uskyldige" paracet f.eks.

Gjest kar med musesyke
Skrevet

Til Smaragd:

Er dette en spesielt sterk utgave av Voltaren?

Jeg bruker selv Voltaren 50 mg av og til. Bruker dem når jeg får "musesyke". De virker mot betennelsen og er smertedempende.

Jeg tar på det meste 3 stk 50 mg tabletter per dag. Jeg har aldri merket bivirkninger.

Skrevet

Jeg fikk magesår av de, måtte slutte tvert. Brukte de mot ryggprolaps...

Skrevet

Har prøvd disse mange ganger, men de virker ikke mot mine plager i ryggen.

• 2 år senere...
Skrevet

Diclofenac er det generiske preparatet til Voltaren. Virkestoffet i Voltaren heter jo diclofenac. Grunnen til at vi på apoteket spør om kundene vil ha det generiske preparatet er fordi vi er pålagt det av myndighetene. Det inneholder akkurat det samme virkestoffet i lik styrke. Det som kan være forskjellig er hjelpestoffene i tabletten. F.eks er laktose et vanlig fyllstoff i tabletter, men virkningen skal være akkurat lik. Det er det legemiddelverket som garanterer. Men selvfølgelig er det ikke alle som reagere likt på medisiner. Det generiske preparater er som regel rimeligere. Hvis kunden mener at det ikke virker så kan legen dokumentere det på resepten, så slipper man å få spørsmål om dette på apoteket hvis det står på resepten at man skal ha orginal preparat.

Og foresten så får man ikke magesår av å bruke en voltaren kur. Da skal man ha brukt det fast over lengre tid. Bruker man det i riktig dose i korte perioder så fungerer det som det skal (på de fleste) Altså smertestillende og betennelsesdempende! Spør gjerne på apoteket hvis det er noe man lurer på ang. medisiner.

Lykke til!

Skrevet

En kan få voltaren som stikkpiller ,om det hjelper litt

Jeg tåler ikke den særlig godt selv og bruker Mobic i steden.

Om du synes bivirkninger eller virkning av voltaren er feil/ubehagelig osv,snakk med legen om noe annet.

Skrevet

Jeg fikk nettopp Voltaren stikkpiller (50 mg) til bruk etter en mandeloperasjon. Synes de fungerte veldig godt som smertestillende, og den effekten de har på hosterefleksen var veldig god å ha.

Men Gud, som jeg ble kvalm. Fra tredje dagen var det fullstendig håpløst å få i seg mat, for jeg hadde enten for vondt til å spise, eller så var jeg kvalm av pillene og fikk ikke spist pga det. Jeg var dessuten veldig, veldig svimmel, noe som sikkert bidro til kvalmen.

Løsningen de siste dagene ble å ta Postafen (bilsyketabletter) i kombinasjon med Voltaren. Ble tipset av en sykepleier om dette, og det fungerte veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...