Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Altså, for eksempel jenter i klassen. Hva sier man? Spør man om noe? Tenker da på at man ikke har annet kjennskap til med personen enn at man går i samme klasse. Vet ikke hva jeg skal si, ønsker å bli bedre kjent med jenta, men er så sjenert at jeg ikke sier noe. Ser aldri mot henne heller, fordi jeg er for sjenert. Vet det sikkert sender ut feil signaler eller noe, men det skjer liksom automatisk når hun entrer rommet. Det vil si, BØR jeg i min tilstand i det hele tatt prøve å bli bedre kjent med henne? Har sagt hei når hun har sagt hei, og svart på ting(sånn skole ting og sånt) når hun har spurt. Hvordan tror dere de andre reagere dersom jeg snakker med henne? For jeg er veldig tilbaketrukken, og sier veldig lite. Er alene i friminuttene så og si hele tiden, men prøver å sette meg ned ilag med dem i kantinen og sånt. Alikevel kommuniserer vi ikke med ord. Prøver av og til å spør om noe eller si "ja det høres bra ut" eller noe sånt, men ikke mer. Slår meg liksom ikke inn hva jeg skal si.
frøkna Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 skjønner at det kan virke vanskelig, men jeg syns du bare skal prøve å hoppe idet. spør henne om for eksempel hvordan helgen hennes har vært på mandagen, eller klag over noe som dere kan klage over sammen, f. eks lekser, eller været. sånne småting for å komme igang da. og syns ikke du skal bare fokusere på henne, men andre i kanskje klassen eller i "gjengen". men husk at det som kan virke som et stort skritt for deg kan virke helt hverdagslig på henne, om du for eksempel spør henne hvilke planer hun har i ferien så er det ikke sikkert hun tenker noe videre på det, mens hjertet ditt hopper over ett slag. lykke til
Inx Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Hvordan komme i kontakt med jenter? .. Vent til det blir snø og så dynk dem.
Gjest brutal_mann Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Du snakker med de du vil snakke med, får du respons fortsetter du samtalen. Andre skal bare drite i hvem du snakker med.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Hm, kjenner meg igjen i det du sier her... Jeg hadde det som deg på ungdomsskolen. Jeg kan bare si at du må bare hoppe i det. Hvis ikke kommer du til å angre. De fleste angrer mye mer på det man ikke turde å gjøre enn det man gjorde som kanskje var litt flaut der og da - det glemmer man med tiden. Jeg kan også anbefale deg å skifte skolemiljø hvis du ikke har noen venner. Alt blir bedre når du blir eldre... Hvor gammel er du, forresten?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Takk for alle svar. er 17 år. Kan sikkert ha noe med å gjøre at jeg har litt sosial angst(?). Har så lyst men får det ikke til Dette gjelder begge kjønn, men verst er det med jenter
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Hvis du har lyst til å bli flinkere sosialt, hva med å oppsøke en gruppe der du ikke kjenner noen fra før og som du ikke har noen forplikteser ovenfor? En klubb? En konsert? Spiller egentlig ingen rolle, bare prat entusiatisk med alle disse menneskene - som du aldri trenger å møte igjen. Var omtrent slik jeg kom meg over sjenertheten min på videregående...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå