Gjest Lilletrollet Skrevet 12. august 2003 #1 Skrevet 12. august 2003 Jeg tar endel sit-ups, og jeg syns det funker ganske så bra for meg. Men så er det jo det med variasjon da, og at jeg kanskje kunne fått bedre og fortere resultat ved hjelp av annen (hjemme)trening? Noen?
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 det er vel ganske bra for mage og gå mye også? Bra for både rygg og mage faktisk
Mathias Skrevet 13. august 2003 #3 Skrevet 13. august 2003 Ta mange forskjellige typer sit ups!.... Løft et ben med bøy i knørne, så det andre, gjør det samme og bøy deg på skrå slaik at motsatt albu søker mot kneet... Ha begge rett opp... ha begge med bøy i knærne mot bakken, skrå der også... Løft deg aldri lengre opp enn at korsryggen har god kontakt med gulvet, og press megen innover (!) når den strammer seg/du går opp (det krever trening, men gjør at du trener mye bedre!) ta 30 sek arbeid, sakte opp og ned, 15 sek pause. ta så 20 rep, 30 sek pause, og så 60 sek arbeid 30 sek pause... Dette som variasjon også... ( ikek på samme dag altså...)
Petruska Skrevet 13. august 2003 #4 Skrevet 13. august 2003 Enig med Lasse her. Det er utrolig mange måter å variere sit-ups/crunches på. Jeg har mer sans for crunches (hvorfor har vi ikke et bra norsk ord for det!) fordi i sit-ups ligger det liksom i ordet at man drar seg helt opp, mange gjør i alle fall det. Det setter ned effekten av øvelsen og blir av mange ansett som "feil". Selv velger jeg å se det som to forskjellige øvelser i stedet for å kalle den ene for feil. Ved korrekt utførte crunches derimot skal man ikke løfte seg lenger opp enn at korsryggen ligger i gulvet, så "cruncher" man magemusklene så godt man kan (derav navnet) og senker litt ned - men ikke helt ned til gulvet. Man skal holde spenning i musklene hele tiden, de skal ikke slappe av mellom hver rep. Og så varierer man i det uendelige, akkurat som Lasse foreslår. Det han sier om at du skal "presse innover" er viktig! Hvis ikke kan du få magemuskler som "buler" utover! Har du en dørtrapes kan du jo også variere med hengende benløft. Løft fortrinnssvis bøyde ben da det er fryktelig tungt å løfte dem strake. Super øvelse spesielt for den nedre delen av magemuskelen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå