Antagonist Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Jeg kjøpte for 4 uker siden et par sko som allerede etter 2 uker fikk slitasjeskader. Jeg reklamerte på skoene og fikk under tvil nye, da ekspeditøren var lite hjelpsom og mente at det var "måten jeg gikk på" som hadde forårsaket skaden. (Jeg har aldri hatt et lignende problem med sko.) Nå har dette skjedd igjen - 2 uker har jeg hatt det nye paret og det samme har skjedd. Nå ønsker jeg egentlig å heve kjøpet, og forstår det slik at i prinsippet er forbrukerkjøpsloven på min side. Det jeg lurer på er om det er rimelig å klage på det når det tydeligvis er skoen som er av dårlig kvalitet. Skoene kostet 500 kr. Jeg har heller ikke særlig lyst å klage to ganger på samme produkt, ettersom jeg føler at det er jeg som er vanskelig og at jeg kanskje bare bør innfinne meg med at jeg har gjort et dårlig kjøp. Egentlig skriver jeg her for å få syn på saken, enten det ender i at jeg går tilbake med skoene og klager enda en gang, eller det ender i en bedre forståelse for loven som gjør at jeg innser at jeg ikke kommer noen vei.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Jeg ville klaget, og krevd å få hevet kjøpet. Sko til 500 kr skal vare lengre enn 2 uker.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Dette synes jeg overhodet ikke at du skal gi deg på! 500 kroner er penger det, og skoene skal selvfølgelig ikke bli kjempeslitt bare etter to uker. Gå tilbake og si fra at du vil ha pengene, og at det er mye dårligere kvalitet på skoene enn prisen tilsier.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Nå minnet du meg på hvor lite hjelpsomme enkelte ekspeditører kan være. Jeg har blitt anklaget for alt fra å gå feil (hvordan går man egentlig feil? jeg har ingen fotproblemer og aldri ødelagt sko før) til å ha kokvasket en genser jeg hadde vasket på 40 grader (hvem kokvasker pengensere?) Arg!
Antagonist Skrevet 28. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2009 Takk for tips. Jeg gikk tilbake med skoene, og møtte heldigvis en serviceminded ekspeditør som tok skoene tilbake med et smil
Jade Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Nå minnet du meg på hvor lite hjelpsomme enkelte ekspeditører kan være. Jeg har blitt anklaget for alt fra å gå feil (hvordan går man egentlig feil? jeg har ingen fotproblemer og aldri ødelagt sko før) til å ha kokvasket en genser jeg hadde vasket på 40 grader (hvem kokvasker pengensere?) Arg! Jeg har vasket 40-graders-gensere på 60 grader... men det er når de sniker seg innimellom 60-vasken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå