Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Har en 2-åring, og bruker 1 time til og fra jobb hver dag. Mannen jobber i nærområdet, men er den del ute hos kunder, og er dermed heller ikke alltid rett rundt hjørnet. Vurderer å finne meg noe litt mer i nærområdet, da jeg synes det begynner å ta på (jobber100%). Ser for meg at jeg kanskje ville vært litt mindre sliten, om jeg slapp å bruke så lang tid til jobb hver dag. Hvordan har dere det i hverdagen?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 jeg er alene med en gutt i 3 klasse og uten bil, så for meg har det vært helt avgjørende at bolig, skole og jobb ikke er så langt fra hverandre. Bor i oslo så kan sykkle (15 min fra skole til jobb)store deler av året og det går raskere enn buss(25-40 min fra skole til jobb) -så med unntak at vintermnd så går hverdagen bra. Men nå fant jeg jobben først - og brukte traffikanten for å finne ut hvor det var mulig å bo.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Jeg tror det er like greit å innfinne seg med at livet med barn er slitsomt uansett. Selvfølgelig kan noen grep lette hverdagen, men... Jeg er alene med to barn, en stor og en liten, og bruker 20 min med bil hver vei til jobb. Grøss og gru, 1 time hver vei, sa du? Det var mye ja. Jo, jeg ville nok ha funnet en jobb som ligger nærmere, hvis det lar seg gjøre. Jeg tror ikke du blir mindre sliten, men du får jo faktisk litt mer tid, hvis du korter ned på reiseveien.
Gjest Hilde K S Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Alene med tre barn og jobber en halvtimes kjøring unna.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Jøss, imponert over dere som er alene, og får alt til å gå opp! Ja, får prøve å følge med på hva som dukker opp av muligheter her i nærområdet. Hadde vært kjekt med kortere reisevei
Gjest Hilde K S Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Jøss, imponert over dere som er alene, og får alt til å gå opp! Ja, får prøve å følge med på hva som dukker opp av muligheter her i nærområdet. Hadde vært kjekt med kortere reisevei Barna begynner å bli så store at de kommer seg til og fra skolen på egenhånd. Det var travlere da de var yngre.
Imax Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Kanskje det er mulig å jobbe litt mindre en periode mens barna er små? Det er vel ikke bare-bare å finne jobb i nærområdet? For min del bruker jeg 45 minutter til jobb, men nyter tiden på tbanen til egentid og boklesing! Hvis man kan bestemme hvor jobben skal være, er det jo klart at det er lettest at den er nært. Uten tvil.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 Jeg er gressenke på ukedagene (sambo er ukependler) og bruker ca 40 minutter hver vei til jobb inkludert levering (rask) og henting (tar litt mer tid, men mindre trafikk om ettermiddagen) av to barn i hver sin retning. Syns egentlig det går ganske greit - jeg jobber 100% - 8 til 4, men er heldig som har en litt fleksibel jobb som gjør at det ikke er krise hvis jeg blir forsinket pga trafikk eller lignende. Dersom jeg hadde hatt mulighet til å finne en spennende jobb i nærmiljøet hadde jeg foretrukket det, men om valget står mellom en kjedelig jobb med litt bedre tid om morgenen og en spennende jobb med litt mer stressende morgener velger jeg helt klart den spennende jobben. Man skal jo trives på jobben også.
Susan Sto Helit Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Jeg valgte bevisst en jobb som lå nære der vi bodde og skulle fortsette å bo da jeg byttet jobb sist. Den viktigste begrunnelsen var at vi planla å få barn, og jeg syntes det virket unødvendig å kaste bort masse tid på å reise til og fra jobb. Ang. sliten, så synes jeg det kommer mest an på reisemåte. Jeg blir mye mer sliten av å kjøre bil en ekstra time hver dag, enn det jeg blir på tilsvarende tid kollektivt. (Sistnevnte blir jo litt ro og fred til å lese bok...) Men, ja, jeg er mye mindre utslitt på ettermiddagen nå, enn det jeg var da jeg hadde en time kjøring hjem etter full arbeidsdag.
Sussen Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 Bruker ca 45min fra jobb. Har fått avtalt at jeg begynner litt før, (jobber 8.15-15.45)så jeg får gått litt før for å rekke tog/buss for å rekke henting i bhg. Vi har ungene i forskjellig bhg, så skal jeg hente begge, må jeg gå enda tidligere.... Ønsker å finne en jobb nærmere. Er heldig som har sambo som jobber 10min unna, så skulle det være noe, vil han komme dit kjapt. Men kjenner det er stress når tog/buss er forsinket....
Sani Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Hei. Har selv byttet jobb etter mamma perm. Var så passheldig a6t jeg fant meg jobb i nærheten, 5min med bil/sykkel og 15min gange... Synes at det funker bra, pga barnhage, henting levering osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå