Gå til innhold

Flere som er MIKE her

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tigermamma_*
Skrevet

Jeg lurer på om det er flere som går rundt og ønsker seg (flere) barn, men som har en mann som enten ikke vil ha flere eller "ikke er klar enda".

Vi er så heldige å ha to små unger (minstemann er tre år) og kort fortalt vil jeg ha flere, mens mannen ikke vil.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke tvinge han, men jeg synes ikke det er rett at han skal tvinge meg til ikke å få flere heller. Og hvis vi skal ha flere, mener jeg vi bør starte prøvingen om ikke så alt for lenge mtp min alder og aldersforskjell mellom søsknene.

Til slutt vil jeg legge til at jeg vet dette er et veldig lite problem sammenlignet med dere som er langtidsprøvere her inne (vi måtte vente lenge selv, før vi fikk eldstemann). Men likevel; det hadde vært fint å utveksle erfaringer med noen i samme situasjon - og ikke minst med noen som har vært i samme situasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei!

Slenger meg på her jeg gitt=)

Føler jeg har vært klar en stund, samtidig som alle rundt oss er gravide eller har fått barn:P

Er SÅÅÅ verpesyk!! men sambo holder igjen....

Vi har nettopp kjøpt oss hus, og da sa han faktisk til meg at nå var jeg et skritt videre til å få "din egen unge", for å sitere han rett...

Ble såååå glad, og da sa han at det ble ikke dette året eller neste...

Føler meg litt frustrert, men samtidig skjønner jeg hvordan han føler det=)

Men, noen dager får jeg lyst til å klore øynene ut av han!! ;)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei!

Slenger meg på her jeg gitt=)

Føler jeg har vært klar en stund, samtidig som alle rundt oss er gravide eller har fått barn:P

Er SÅÅÅ verpesyk!! men sambo holder igjen....

Vi har nettopp kjøpt oss hus, og da sa han faktisk til meg at nå var jeg et skritt videre til å få "din egen unge", for å sitere han rett...

Ble såååå glad, og da sa han at det ble ikke dette året eller neste...

Føler meg litt frustrert, men samtidig skjønner jeg hvordan han føler det=)

Men, noen dager får jeg lyst til å klore øynene ut av han!! ;)

Skrevet

Jeg slenger meg på! Min samboer er ikke klar for å få en liten en til. Vi har en på litt over 3 år nå, og jeg vil helst ikke at det skal bli noe særlig større aldersforskjell på dem enn det blir nå. Samboeren min er enig i det, men klarer ikke å se annet enn problemer... :(

Skrevet

Vi har ingen fra før, men jeg er VELDIG klar for få en liten en! Skikkelig verpesyk!!

Vi er 27 og 32 år og har vært sammen i maaaange år, har nå også giftet oss.

Mitt mål ;) er å få ham med på å begynne prøvingen neste sommer... men vi får se. Han virker ikke veldig klar. Selvom han sier at han vil ha barn, men jeg tror han er redd for forpliktelsene og endringer i forhold til vår frihet. Vi er f.eks. glade i å reise og går mye ut med venner på kveldene, enten for å ta en drink eller middag.

Godt å vite at det er fler i samme situasjon, så en har noen å "klage" og få ut frustrasjoner til.... Det er ikke noe godt å ha så lyst på et barn uten at den andre er med på tankene i det hele tatt...

Jeg merker selv at jeg blir mer og mer opptatt av temaet og er bl.a. litt for mye inne og leser på KG.

Gjest Gjest_Leela_*
Skrevet

Jeg slenger meg med her! Min samboer er ikke klar for barn, han ser bare problemer og utgifter med barn. Jeg har egentlig ikke vært klar før nå jeg heller, men nå tenker jeg bare mer og mer på å få barn. Perioden vi har levd sammen uten barn har vært fin, men jeg vil ikke leve sånn resten av livet, min samboer vil gjerne fortsette livet med bare oss to. Enkelt og uforpliktende sier han - kjedelig og ensomt i lengden sier jeg. Jeg er nå midt i 30-årne, og skal vi ha barn bør det skje snart, tror jeg kommer til å angre hvis jeg ikke får barn, så jeg har en jobb å gjøre med min kjære samboer...

Skrevet
Jeg slenger meg med her! Min samboer er ikke klar for barn, han ser bare problemer og utgifter med barn. Jeg har egentlig ikke vært klar før nå jeg heller, men nå tenker jeg bare mer og mer på å få barn. Perioden vi har levd sammen uten barn har vært fin, men jeg vil ikke leve sånn resten av livet, min samboer vil gjerne fortsette livet med bare oss to. Enkelt og uforpliktende sier han - kjedelig og ensomt i lengden sier jeg. Jeg er nå midt i 30-årne, og skal vi ha barn bør det skje snart, tror jeg kommer til å angre hvis jeg ikke får barn, så jeg har en jobb å gjøre med min kjære samboer...

Jeg forstår deg veldig godt!

Hvor lenge skal du vente liksom, hvis du er i midten av 30årene??

Da hadde jeg vurdert å gjort det slutt.......

Tenk hvis du aldri får barn.klarer du å leve med det?

Uff trist

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg også.. Sambo har ikke lyst å få barn, men sier om tidligst 2 år. Nå er vi 27 begge to. Jeg har ikke vært klar før nå, men nå kjenner jeg det kribler i livmoren! Jeg har jo ikke lyst å mase for mye heller, eller å bli gravid ved et uhell. Han må jo være klar for ansvaret han også liksom, men hallooo.. :) Jeg har veldig lyst. Og vi har flere venner som får barn også.

Rart, jeg har aldri vært sånn at jeg syns unger har vært spesielt interessante, men det er noe som har skjedd med meg siste halvåret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...