Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden min er følgende: fet,sensitiv,store porer med mye hudormer (spesielt i t-sonen). Trenger tips om produkter for den type hud som faktisk fungerer. Dvs. ikke noe Garnier e.l. (Har prøvd det, og gjorde bare vondt verre).

Trenger:

Ansiktskrem (dag og natt)

Rens

Toner

Skrubb

Primer (til sminke)

..og evt. andre tips dere ha å komme med:)

Skrevet

har sånn hud selv, og det er ikke lett å få bukt med hudormer og store porer synes jeg. Men bruker md formulations serum og rens, dermalogica skin smoothing(den kan bli for fet i t-sonen), og rensemaske fra decleor,clay and herbal mask. har ikkebrukt dette så lenge, men tror det er litt forskjell, håper på bedre resultater etter hvert...

Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg vet hva som kanskje kan fungere for deg!

Dette er en veldig typisk for kombinasjons hud, å ja, utsetter du den for å prøve mange forskjellige produkter som kanskje ikke passer vil det gjøre deg vondt verre, huden, blir stresset og hissig, å ustabil.

Problemet du må løse er å stabilisere din hud situasjon:

Rens: MD formulations sensitive skin facical clanser.

Masseres lett inn på tørr hud, vaskes av med vann, fjerner sorte prikker, smuss og fett. Men er også veldig mild å mykgjørende for huden.

Istede for Toner bruker du en lotion etter rens i en periode:

MD Formulations glycare lotion.

Denne er super mot urenheter og stabiliserer talg produksjonen! Denne bruker du morgen og kveld på problem områdene. Og når du er kvitt alle hudormene, kviser osv bytter du den ut mot en litt mildere lotion.

Men ha alltid en glycare lotion i beredskap som man bare kan påføre vist urenheter dukker opp igjen. Det er denne som gjør meste av jobben mot talg.

Ansikts krem dag: Decleor Aroma Purete.

En kjempe lett dag krem som er god på fukt, super under makup, men som er med på å stabilisere huden,regulere talgproduksjone, å hinder at du blir "blank".

Ansikts krem natt: Decleor Aromessence Balm Esentiel.

Denne er en tykkere krem som hjelper huden i repparerings prossesen om natten. Den hjelper også å trekke ut alt av urenheter og talg som skal ut.

Og etterlater huden super myk.

Men husk også vist man har mye talg kan man bli litt verre i huden før man blir bedre fordi de nevnet produktene jobber med å få alt overflødig talg ut samtidig som de stabiliserer og pleier huden, og ja, det skal ut!

Så man må bare være litt tolmodig i starten.

Vist du også er plaget med talg på rygg og bryst parti vil jeg anbefale å ta Immbalm, en tablett kur man får kjøpt på helsekost, i 3mnd, den renser huden innen ifra og er super på immunforsvaret.

Men hvordan er hudormene dine? er de som sorte prikker som man kan klemme ut, eller kan bli hvite små klumper?

Fordi hvist de blir små hvite klumper kan en hudpleire hjelpe deg i å få litt forgang på prossesen ved en fruktsyre pensling 2-3 ganger, ved å stikke hull på de å klemme de ut, fordi disse har ingen naturlig utgang, slik som de sorte prikkene.

Som en flott dekk krem, vil jeg anbefale Diors Nude, diors nyeste mineral fundation, denne er god mot huden, naturlig selv om den dekker bra, og er med på å gjøre huden finere ved dagligbruk. Også kjenner man nesten ikke at man har den på!

Håper at noe av dette har hvert til hjelp, og håper du kan komme med en tilbake melding:)

Klem

Gjest Gjest_Cornelia_*
Skrevet

Hei :)

Jeg vet godt hvordan du har det! Har slitet masse med huden min, trodde det var kvisene som var det største problemet, men hadde fryktlig komb.hud, så urenheter kommer fort hvis jeg brukte feile produkter.

Noe jeg er veldig fornøyd med og har funket for meg er:

- MD formulations facial cleanser (rens) - for alle slags hudtyper

- Decleor Hydra Floral Moisturising Cream (dagkrem) - trenger litt mer fuktighet

- Decleor Hydra Floral Moisturising Emulsion (dagkrem) - lettere krem, mer til sommer

- MD formulations continuous renewal serum - sensitiv hud, pleier å bruke dette som "kveldskrem"

- Når jeg skal/må bruke solkrem pleier jeg å bruke en solkrem fra apoteket for fet hud. Den er veldig god og ikke fettete i det hele tatt som man pleier å få av solkrem

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har brukt MD's rens vel og lenge, men har vel ikke sett noe særlig forskjell.... huden holder seg stabil,men ikke noe mer enn det.

Angående hudormer, så har jeg vel både de hvite "klumpene" og sorte prikker.. har prøvd utklemming o.l. hos hudpleier, men de vil aldri forsvinne :(

Skal sjekke ut de andre produktene. Men trodde vel ikke at Dior hadde den beste mineralsminken? Burde man ikke holde seg til merker som ID, EM osv da?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Tusen takk for svar :)

Skal sjekke ut de andre produktene. Men trodde vel ikke at Dior hadde den beste mineralsminken? Burde man ikke holde seg til merker som ID, EM osv da?

Ligg unna ID, ihvertfall. Den inneholder bismuth, som kan irritere huden og føre til grå hud og store porer.

EM er ganske snill på ingredienser. Det samme mener jeg å huske at TiKei, er.

Skrevet

Hei!

Ja, jeg anbefaler virkelig at du skal vurdere noen av produktene som jeg nevnet, også gå for de mot sensitiv hud.

Men var det fruktsyrepensling med ut klemming du prøvde? Det er denne syren som gjør mye av jobben.

Mot disse hvite klumpene så gjør iallefall MD Formulations glycare lotion susen hos de fleste! Vet om et ille tilfelle av talg "klumper" som ble borte på under 2 mnd ved hjelp av denne.

Men dessverre så er det veldig forskjellig fra person til person, man må prøve å tenke litt tilbake om det kunne være noe annet som har virket inn når dette problemet begynte å oppstå hos deg, f.eks p.piller osv kan også ha stor innvirkning.

Ja, mye av Diors mineral makeup kan sees på som like bra som f.eks ID, de er også nyere.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Henger meg på denne!

ps: id har fått en ny utgave som ikke inneholder bismuth :)

Skrevet

Hudpleie: MD Formulations

Sminke: Everyday Minerals

Jeg har fet/ kombinasjonshud, og det fungerer for meg :)

-----------------------------------------------------------------

www.annieaa.blogg.no

Skrevet

Har testet det meste, men syns Avene sine produkter er fantastisk gode. Det tar noen uker for du ser resultater, men er absolutt verdt det. Selges ho apotek.

Skrevet
Har testet det meste, men syns Avene sine produkter er fantastisk gode. Det tar noen uker for du ser resultater, men er absolutt verdt det. Selges ho apotek.

Tiltredes :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Hva om man har sånn hud som ts nevener, PLUSS tørre partier da? Huden min er alt på en gang den..

Skrevet (endret)
Hva om man har sånn hud som ts nevener, PLUSS tørre partier da? Huden min er alt på en gang den..

Min og, så hører gjerne forslag ;)

Har ganske fet ut i T-sone, men utrolig tørr og flassete ellers. :sukk:

Endret av Bond
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

Det er fælt! men det som er enda mer iriterenfe er at da jeg begynte med Everyday minerals ble huden i pannen mindre fet, Yey! mens resten ble bare enda tørrere! :( lurer på om jeg må ha 2 kremer og 2 foundations jeg, dette er bare forvirrende..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Da har man en fet eller kombinert, fuktfattig hud. :) Dvs at huden din mangler fuktighet i form av vann, men ikke fett.

Produktråd er ikke mitt område, men du trenger antageligvis noe som er talgregulerende, men samtidig tilfører fuktighet.

Gjest Sandbekken
Skrevet
Da har man en fet eller kombinert, fuktfattig hud. :) Dvs at huden din mangler fuktighet i form av vann, men ikke fett.

Produktråd er ikke mitt område, men du trenger antageligvis noe som er talgregulerende, men samtidig tilfører fuktighet.

Ah! Det oppklarte faktisk mye for meg :) Jeg visste ikke at det var forskjell på fukt og fett, trodde det var det samme! Takk Smalltalk! :)

Skrevet
Henger meg på denne!

ps: id har fått en ny utgave som ikke inneholder bismuth :)

Vil ikke anbefale denne. Har samme hudtype som deg. Brukte vanlig Id. før. For ikke så lenge siden kjøpete jeg denne Id. uten bismuch, d ble faktisk mye verre. Kvisene kom som bare d.. desverre.. Men dette er min erfaring da..

Gjest Sandbekken
Skrevet
Vil ikke anbefale denne. Har samme hudtype som deg. Brukte vanlig Id. før. For ikke så lenge siden kjøpete jeg denne Id. uten bismuch, d ble faktisk mye verre. Kvisene kom som bare d.. desverre.. Men dette er min erfaring da..

Ja, du sier noe der.. Nå har jeg gått over fra i.d (den med bismuth) og til Everyday Minerals (som er uten Bismuth) og jeg merker faktisk at huden friker litt, har fått klumper i pannen og huden føles grov :kjefte:

Men i.d blir for skinnende for meg, selv med det pudderet man skal ha på tilslutt :/

Skal prøve tikei nå, og hvis ikke det heller funker så er det vel kansje bismuthen som gjør det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...