Gjest Zirine Skrevet 12. august 2003 #1 Skrevet 12. august 2003 Jeg kan velge, men er fortsatt usikker. Heller mot xbox fordi det selges fler spill til denne og fordi man kan spille pc spill på boksen (via harddisk) og over nett. Er ikke det riktig? Men mange har Playstation 2. Hva er bedre med den? (at den har dvd er ikke viktig for meg)
liv Skrevet 12. august 2003 #2 Skrevet 12. august 2003 klarte ikke bestemme meg jeg så jeg har x-box, gamecube og playstation2... Du bør finne spill du vil ha og så kjøpe platformen..
Gjest Zirine Skrevet 12. august 2003 #3 Skrevet 12. august 2003 Men Playstation kan ikke spille pcspill over nett, ikke sant?
Gjest Lea Skrevet 12. august 2003 #4 Skrevet 12. august 2003 Jeg er ikke sikker, men det har vært snakk om mulighet for å spille online med PS2 også. Husker at vi tenkte på dette da vi kjøpte vår. PS2 fungerer forresten veldig bra og jeg synes at utvalget av spill er ganske bra også. Men jeg har ikke erfaring med XBOX eller Gamecube.
VesleBråka Skrevet 12. august 2003 #5 Skrevet 12. august 2003 Jeg mener jeg leste et sted at microsoft er sure fordi xbox er temmelig rimelig i pris i forhold til hardware du får på den. Den er en hel datamaskin for noen få tusen (og hvis folk finner ut av det, hvorfor skulle de da kjøpe datamaskin til over 10'?). Det var i nyhetene en fyr som hacket dem for 3-400 kroner, og så kunne de brukes til "alt". Kjøre filmer og musikk og spill osv. på tv. Arrgh, husker ikke flere detaljer, men du burde sjekke opp dette. Sorry det ble litt ullent.
Dixie Skrevet 13. august 2003 #6 Skrevet 13. august 2003 Ex hadd PS2, morro det. Nåverende type har X-boX som er chippet, slik at den er et "multimediasenter" kan legge inn spill, filmer osv. Funker bra det. Har egentlig ikke så mye peiling da, sliter med Sims, så jeg foretrekker Mario på men fine super nintendo jeg!!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2003 #7 Skrevet 13. august 2003 PS2 har hatt markedet i en del år nå, men etter en litt treig start kommer Xbox nå for fullt! PS2 har en mindre og mer hendig håndkontroller, men Microsoft har en ny og forbedret kontroller på trappen. Jeg var veldig negativ til Xboxen med en gang, men jeg ser nå at det kommer en del flere spill til den maskinen enn det gjør til PS2. Å montere harddisk i Xboxen gjør også at du kan legge inn spillene på selve maskinen, det er en fordel særlig hvis du har barn! Vi har begge maskinene, men det er desidert Xboxen som er mest i bruk. Skulle jeg velge en av dem nå, med den kunnskap jeg har om dem i dag ville jeg gått for Xbox.
Gjest Zirine Skrevet 13. august 2003 #8 Skrevet 13. august 2003 Takk til dere alle - spesielt Gjest og Veslebråka (jeg skal undersøke nærmere rundt det du sier VB). Bare en ting til - hvordan er brukervennligheten i forhold til barn (8 og 10 år)?
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2003 #9 Skrevet 13. august 2003 Ingen problem for barn i 8-10 års alderen. Men det er vel ikke noen slike spillmaskiner Ungene finner ut av det meste. Min yngste på 6 år har ingen problemer med å sette på spill selv. Lykke til med valget ditt! :D
Gjest Zirine Skrevet 13. august 2003 #10 Skrevet 13. august 2003 Da gjenstår det bare å høre med hvilke spill dere anbefaler for meg og for ungene. Spyro og Crash - er det samme versjon av de spillene på gamle playstation vs xbox?
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2003 #11 Skrevet 13. august 2003 Mine barn elsker Crash, Pacman, SSX tricky (snowboard), Rayman 3, div. bilspill kommer ikke på flere akkurat nå. Faktisk har PS2 flere barnespill pr. dags dato, men det kommer mer til Xbox etterhvert.
Samsara Skrevet 14. august 2003 #12 Skrevet 14. august 2003 Spyro og Crash - er det samme versjon av de spillene på gamle playstation vs xbox? Joda, samme spill selges til de fleste konsoller. Bortsett fra at jeg måtte kjøpe meg GameCube for å få spilt nyesste Zelda, og det var litt teit, synes jeg. XBox er helt ok, vi har også en chippet en, og mannen min har lagt inn masse emulatorer med alle disse gode, gamle spillene som ikke selges lengre. Akkurat det er litt kuult. Det skal foresten bli mulig å spille online fra PS2 også. Men jeg vet ikke når og hvor mye det vil koste i ekstrautstyr.
jordbær Skrevet 14. august 2003 #13 Skrevet 14. august 2003 Det har kommet nettverksadaptere til PS2 nå. Spillene er også i salg. Grunnen til at det ikke blir reklamert for det enda, er fordi alle spillserverne står i f.eks. USA osv.. De jeg har sett koster 450-500kr.. Nå går samboern bare rundt og VENTER på at vi vår bredbånd, slik at han kan spille socom over nett;)
Iset Skrevet 14. august 2003 #14 Skrevet 14. august 2003 vi har begge deler, fikk XBOX i bryllupsgave men vi bruker den helst til filmer og bilder og musikk, ikke spill. liker bedre å spille på PS2 jeg. dessuten er det bare GTA til ps2, og det er jeg så hekta på at jeg kan gå dager uten å spise, bare spille hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå