twinklestar Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Jeg skal lage meg en ny e-mailadresse. Jeg har tidligere hatt yahoomail og har forsåvidt vært fornøyd. Bortsett fra at jeg får MYE spam... Hva anbefaler dere andre? Med tanke på sikkerhet, spam, ryddighet, mulighet til å arkivere/organisere etc. Jeg har tenkt litt på å bytte til g-mail, da jeg har inntrykk av at mange gjør det... Alle med erfaring med en eller en annen e-mail - tips meg!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Gmail fungerer helt fint. Har hatt det nå i 5 år og veldig fornøyd. Du bør også ha en egen mail for registrering på diverse sider for å unngå spam.
FotoMonica Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Start.no er også veldig grei. Jeg har hatt mailadresser der i sikkert 9 år, og har aldri hatt noe problem
Gjest skorpio Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 (endret) har alltid hatt hotmail, og synes det funker helt fint før fikk jeg masse spam, men tror de har skjerpa på et eller annet, for jeg har ikke fått det på flere år. (edit: trykkleif) Endret 26. september 2009 av skorpio
Marblecake Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Får så og si aldri spam mail på gmail, men har 2x adresser, en jeg bruker til å sende mail til venner, en annen jeg registrer på nettbutikker etc, men 99.9% av all spammen jeg får på den havner rett i spam folderen.
leirbål Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Jeg har hotmail, og er ganske plaget av spam.
Gjest En gjest Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Jeg har hotmail, og er ganske plaget av spam. Om en får mye spam eller ikke tror jeg kommer mer an på hvor tilgjengelig e-post-adressa er på websider etc. enn på hvilken leverandør en bruker. Det skyldes rett og slett at "noen" bruker roboter til å fange opp epost-adresser, og videreselger dem til spammere. Jeg bruker hotmail-adressa mi lite nå, og har ikke hatt spam der på flere år, men hadde da jeg brukte den aktivt. Online-adressa mi er det spam på daglig, og det er også den jeg bruker aktivt. Jeg liker likevel live-opplegget til Microsoft, der Hotmail inngår , fordi de har mange bra tjenester gratis, f.eks. lagringsplass på nettet. Men det skal vel sies at Hotmail ikke har høyest prestisje. Jeg har inntrykk av at det brukes mye som en "ekstra-adresse" av mange. Men hvis ikke det betyr noe for deg, så kan jeg anbefale det.
Gjest En gjest Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Tillegg til meldingen rett over: En annen årsak til at en får mer spam på adresser en bruker ofte, er at mange har den uvanen å videresende mail, eller sende til mange på en gang uten å bruke blindkopifeltet. Og da er det nok at en av mottakerne har en trojaner eller noe slikt som fanger opp og videre sender adresser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå