DaYdReAm Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Stålsett deg for ett lengre innlegg! Jeg starter dette innlegget med å beskrive meg selv og mine forventninger til sex i samlivet. Jeg har aldri vært samboer, men har hatt en del korte forhold. Sist jeg hadde type var jeg bare "barnet", dvs. jeg var 21 år. nå er jeg 26 år, turning 27 i februar. Det sier seg selv at jeg er lei singellivet, men at jeg også er blitt kresen med valg av partner. når jeg først finner en (noe som forøvrig er veldig vanskelig, jeg føler ikke engang at jeg møter på ukjente mennesker, men dette kan jeg ta i en annen tråd) vil jeg at vi skal ha en fremtid sammen. Leilighet/hus, felles økonomi og etterhvert stasjonsvogn, stakittgjerde, hund og barn. Sex har vært noe jeg har vært over gjennmsnittet interessert i siden jeg var en 14-15 og begynte å lese om emnet. i fra jeg var en 17-18 år fant jeg ut hvor fantastisk sex er, og jeg har siden det villet bli sexolog. jeg har kommet litt på vei, driver å tar alle kurser jeg kommer over. jeg trenger kansje ikke utdype At min fysiske og mentale fokus på sex er veldig stor. noe også typene mine har syntes er veldig positivt. i helga som var, var vi 3 veninner på hyttetur,og det ble litt snakk om sex. hun ene veninnen min er like gammel som meg (26) og har hatt samme type i 6 år. her sporer jeg til opplysning inn på hovedproblemet i denne tråden. Vi snakket om sex, og hun veninna mi sa at i begynnelsen av forholdet hadde hun og typen sex hver dag. men så dabbet det litt av. (JA jeg er klar over at sexen dabber av etter noen år, man vet lissom at sexen er der, så man trenger ikke stresse) Nå, i en alder av 26 har de sex 1-2 ganger i uken. på det værste har de sex 2 ganger i måneden. jeg fikk fysisk vondt da jeg hørte dette. hallo? det høres mer ut som om de er 60 år. "Det blir ikke så mye tid til sex etter at vi fikk hund. hun krever så mye oppmerksomhet" Her hadde jeg problemer med å holde meg alvorlig.....Jeg tror faktisk at jeg heller ville vært ærlig og sagt rett ut at jeg ikke har så voldsomt sexbehov! Jeg leste forøvrig at de 5 vanligste grunnene til sex var: trøtt, sliten, vondt i hodet, passe kjæledyr/barn,syk. "En trenger ikke sex ofte for å vite at en har det bra i forholdet, vi ligger ofte bare på sofaen å stryker på hverandre." Her følte jeg at hun lissom skulle lære meg om realiteten. jeg fikk ikke sagt så mye, fordi jeg var i en "lettere sjokktilstand". Selvfølgelig vet jeg at sex ikke er alt. MEN det kommer da ann på folks forskjellige behov, og at en bør prøve å inngå et kompromiss i forholdet. Jeg vet at typen her syns det blir litt lite sex. Når sant skal sies, så er det faktisk vanlig at det ER seksuelle problemer i et forhold, nettopp fordi menn og kvinner har så ulike seksuelle behov. Nå skal jeg ikke tvinge dere til å bruke resten av dagen på å sitte her å lese. så jeg skal prøve å korte ned. altså: selv om jeg er veldig seksuell, så lurer jeg på hvordan det blir når hverdagen i mitt fremtidige samboerskap/ekteskap innhenter meg. vil jeg bli overasket over hvor mye tid og energi som går til husarbeid,jobb,kjæledyr og eventuellt barn, i så stor grad at jeg vil savne sex? eller er dette en individuell sak, slik at jeg til en viss grad klarer å ha mye og ofte sex selv om hverdagen krever mye? Og: er dette i større grad styrt av kvinner som ikke har så store seksuelle behov? eller går dette begge veier? :klø: pehw. ferdig. takk for oppmerksomheten!
Gjest Illiya Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Jeg tror livssituasjonen innvirker sterkt her. Jobber begge fullt, og har to-tre små unger, er det utrolig mye mer som må gjøres og følges opp i hverdagen enn når en bare jobber fullt og ikke har unger f.eks. Jeg kan skjønne at folk som ikke har sovet en hel natt på flere mnd ikke har så stort fokus på sex akkurat, og heller vil sove. Men samtidig er sex også limet i forholdet for meg. Det holder ikke med kos på sofaen. Dessuten virker sex akkurat som ei treningsøkt, jeg får mer energi etterpå Jeg vet ikke om det er sånn for alle, og jeg vet det kan være et ork å ha sex når en virkelig er sliten, men det er en investering i forholdet, det er godt, og det gir energi... Nå har ikke jeg små barn, så jeg er ikke i den situasjonen selv, men småbarnstida er vel den mest slitsomme perioden i folks liv. Tror det er mange som har lavere sexlyst eller behov da enn ellers i livet. Uansett er det så mange områder en skal klaffe på som par, og er en heldig, så klaffer det meste....men noen unntak er det jo. Kanskje klaffer alt annet, men ikke sexlysten. Det blir jo et problem etterhvert, så da blir det vel kompromiss av et eller annet slag.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Det er virkelig sånn for mange at sexlysten tabber av etter mange år. Jeg har ei venninne som har vært sammen med samboeren sin i 7 år, og de har sex omtrent 1 gang i mnd. Hun sier at det er slitsomt, og mye mas. Hun orker som regel ikke, og mener det har blitt kjedelig. Jeg mener at dette er hva man gjør det til selv. Mitt forrige forhold varte i 5 år. De første mnd hadde vi sex hver dag, flere ganger om dagen. Etter et år ble det til en gang i uka. Det var faktisk han som ikke hadde lyst, eller orket. Siste året var sexlivet ikke eksisterende, og det ble da slutt mellom oss. Nå har jeg en ny kjæreste og bor sammen med ham. Vi har vært sammen i snart to år nå, og vi blir ikke lei sex. Vi har sex nesten hver eneste dag enda. Det har nok noe med at vi passer bedre sammen seksuelt. Vi er åpne for nye ting, og selv om vi er slitne etter en dag med jobbing, husarbeid og trening tar vi oss tid til å sex. Selv om det kanskje blir litt halvhjertet noen ganger Vi liker å tilfredstille hverandre, så hvis han sier at han er så kåt (for å si det rett ut) og jeg har mensen gir jeg han en blow job Og jeg elsker at han har det godt! Nå er jeg kanskje litt over middels interessert i sex. Og jeg vet at 2 år ikke er lenge...men samtidig lenge nok for noen til at sex livet dabber av. Men syns ikke det er noen unnskyldninger at vi har vært sammen så lenge at det er kjedelig. Sex blir bare kjedelig, om man gjør det kjedelig! (og må man må jo ta hensyn til at folk har forskjellige behov. Noen har ikke behov for mye sex. Dette gjelder vel kanskje mest kvinner) Så man skal ikke bekymre seg for det på forhånd Man må alltid gjøre en liten innsats for at ting skal fungere. Det gjelder jo også for sex. Jeg har ikke barn, men skjønner jo at det kan sette en stopper for ting. Man blir jo mer sliten. MEN vi har hund, og det er kanskje den dårligste unnskyldningen jeg noen gang har vært borti når det gjelder sexlivet Skjønner virkelig ikke hvordan en hund kan ødelegge sexlivet på noen som helst måte. Så skjønner godt at du hadde problemer med å holde deg alvorlig der, hehe.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Ja du kommer til å bli overasket. Ikke mer å si om det...
Gjest Purple Haze Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Sexlivet kan dabbe av i perioder, hvis en tillater det å dabbe av. Er man bevisst på å holde på gløden, så klarer man det, hvis viljen og lysten er der. Og når småbarnsperioden er over, og man er rundt de 40, så blomstrer det gjerne som aldri før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå