Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har religions prosjekt, og jeg trenger hjelp med å forme en problemstilling! Det handler om å samenligne to retninger innen for Kristendommen! så jeg trenger litt hjelp! sitter fast.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! jeg har religions prosjekt, og jeg trenger hjelp med å forme en problemstilling! Det handler om å samenligne to retninger innen for Kristendommen! så jeg trenger litt hjelp! sitter fast.

Det finnes kun to ulike retninger innen "kristendommen".Jehovas vitner,eller de andre verdensomspennende organisasjonene."De andre" har økumeniske fellesgudstjenester og tror på de samme sentrale dogmene.Ring selskapet Vakttårnet 64 92 68 00 og få vite mere.Da får du ihvertfall en spennende innfallsvinkel!

Skrevet

Hei! Det finnes mange flere retninger enn Jehovas vitne og de andre... Ta f.eks. protestanter og katolikker. Her kan problemstillingen din være f.eks.

Hva er lutheransk protestantisme og romersk-katolsk katolisisme?

Hva er hovedforskjellene? Hva er likt?

Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet i skolen, men pass også på å ikke gjøre det for vanskelig for deg selv:)

Lykke til!

Skrevet

Hva er det som avgjør om et menneske blir katolikk eller protestant?

Hva sier katolikker er forskjellen på katolisisme og protestantisme, og hva sier protestanter er forskjellen på katolisisme og protestantisme? - lag statistikk.

Skrevet
Hva er det som avgjør om et menneske blir katolikk eller protestant?

Hva sier katolikker er forskjellen på katolisisme og protestantisme, og hva sier protestanter er forskjellen på katolisisme og protestantisme? - lag statistikk.

Det er vel i de aller, aller fleste tilfeller et spørsmål om hvilken menighet man er født inn i, tenker jeg. Skjønt, det er også en del konvertitter, som går over fra den ene varianten til den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...