Gå til innhold

Kirkeprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kirkeprogrammene inneholde alt som skal skje i vielsen eller kan vi bare skrive opp salmene?

Skrevet (endret)
Må kirkeprogrammene inneholde alt som skal skje i vielsen eller kan vi bare skrive opp salmene?

Det er en smakssak, tror jeg. Jeg har sett begge deler. Noen program har detaljert agenda, mens andre bare har salmene / sangene. Det holder ofte godt med bare salmeteksten, for presten leder jo hele seremonien allikevel. Men som sagt, det er vel en smakssaks hva man foretrekker.

Endret av Pastor Knut
Skrevet

Man må ikke ha kirkeprogram, men har man ikke dette må man dele ut salmebøker.

Når det gjelder selve kirkeprogrammet, så hadde iallefall vi hele gangen i sermonien. Syntes det var fint at gjestene kunne følge med på hva som skulle skje, tittel på solosang osv. Men ettersom kirkeprogrammet først og fremst skal være en erstatning for salmeboken kan man helt sikkert bare ha salmene på også :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor mange kirkeprogram trykker en opp? Kun til gjestene som er invitert eller til flere? Hvor mange flere i så fall? Forventer at noen kommer i kirken for å se selv om de ikke er invitert i bryllupet, men vet jo ikke hvor mange.

Skrevet

Vi trykket opp 150 kirkeprogram og hadde 92 gjester til middag.

Jeg fikk ikke med meg om det holdt, men folk kan jo dele hvis dt blir for få :)

Vi hadde forøvrig hele sermonien med i programmet

Skrevet

Vi hadde bare salmene på et enkelt A4-ark som var brettet over. Som sagt over her, så leder jo presten seremonien, så vi syntes ikke det var nødvendig med noe annet.

Salmetekstene var pent satt opp og så hadde vi noen små bilder av de blomstene vi hadde som gjennomgangstema. Enkelt og pent.

Mange bruker mye tid og penger på å lage flotte, personlige kirkeprogrammer, men som gjest betyr det ikke så mye. Jeg har flere ganger vært i brylluper hvor slike har ligget igjen i kirken fra forrige vielse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...