Gå til innhold

får ikke pengene jeg jobber for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i hele sommeren 6 dager i uken, og alle lørdagen på overtid på 100%.

Jeg har fått overtid på halvparten av timene mine, men sjefen sier det ikke er noe feil(!!!) Jeg har skrevet ned timene ca det jeg har jobbet hver dag, og er sikker på at det er noe feil! Det er så sykt frustrerende, for han har gjort feil med lønningen min før. Jeg klagde og han rettet det opp.

Hva gjør jeg da? Jeg har ringt han og snakket med han og han sendte brev til meg tilbake. skal jeg bare gi meg? Jeg VET jeg har jobbet 4 lørdager på overtid, og det mangler flere timer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta det skriftlig. Ordner det seg ikke da får du sende saken videre til organisasjonen du er registrert hos.

Skrevet

Fører du ikke timeliste?

Det blir jo litt vanskelig når du ikke selv vet helt hvor mye du har jobbet engang.

Godt mulig at sjefen tar feil her, men jeg anbefaler også at du i fremtiden sørger for å føre timelste hvis det ikke er stemplingsur eller at du har fastlønn (og da en ordentlig timeliste, og ikke bare ca). Da har du lettere noe å slå i bordet med hvis du mener at det blir utbetalt noe feil.

Men, du får nå bare prøvd å sende han en oversikt over hva du mener at du har jobbet. Be også han om å få vite grunnlaget for lønnsutbetalingen.

Skrevet

vi skriver opp når vi kommer og slutter på jobb.. Kan jeg dra dit å se på det sammen med han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...