Gjest "kjeltringa" Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Litt lang historie, men skal prøve å gjøre den kort. Har vært sammen med samboeren min i 2 1/2 år og bodd sammen i ett. Det det handler om her, er at jeg ikke er noe flink til å ta opp sårbare ting, eller noe jeg selv synes er sårbart for min del. De gangene jeg har sagt ting før, har endt med krangel fordi jeg ordlegger meg feil og blir altfor nervøs for hvordan han skal reagere. Så mye ender med at jeg lar vær, enda han synes jeg maser FOR mye om ting. Han sier at det ikke nytter at jeg holder han igjen på ting, for det er ikke sånn han vil ha det, nå tenker jeg på uteliv på byen. Lørdager får han alltid tilbud om å dra ut, og det gjør han selvfølgelig, fordi det er det han gleder seg til hele uka. Han sier han lever for helgene for da slipper han å tenke på jobb. Så da sitter jeg der da, og blir sint, frustert og veldig lei meg fordi jeg aldri, da mener jeg seriøst aldri får en Lørdag med han alene hvor vi to finner på noe. Det virker som han synes det er flaut å si at han evt skal være med meg en kveld, han er nemlig redd for å bli kalt kjip av venner!?! vet ikke helt om han trives i mitt selskap, men håper virkelig det er bare jeg som tenker slik og at det ikke er sånn.. Han har nå være borte i lang tid pga jobb og snakket allerede om å dra ut med kompiser første lørdag han kom hjem, og da skulle han vært hjemme på førstkommende fredag i tillegg.. så dvs at jeg hadde fått en 1 dag med han før han drar ut.. Prioriterer han venner fremfor meg?? jeg synes det er veldig trist Jeg vil ha han hjemme med meg innimellom, hvor det bare er oss. Det hjelper ikke at han sier at jeg er sammen med han hele uka, så helgene må kompisene få.. jeg vil ha helger sammen med kjæresten min jeg å?! det er vell ikke unaturlig? Uka jobber vi fulltid eller studerer så da er det naturlig at man legger seg til normale tider og er sliten og trøtt... Så, hvordan kan jeg ta dette opp på en forsiktig måte?? Uten at han kommer med de samme argumentene om at han aldri får tid til kompiser utenom helger for da skal de drikke? og for the record, kompisene er ikke overbegeistret for meg hvis jeg er med ut, for det hindrer dem i å være seg selv.. ser den, for jeg er ikke meg selv hvis jeg har med han ut med mine venninner.. så det hjelper ikke at jeg er med ut... Beklager for rotete innlegg, og håper dere skjønner litt av hva jeg prøver å komme frem til.. Litt frustert over hva jeg selv ønsker å vil..
Barskstudent21 Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hei! Jeg ser problematikken din svært godt. Ideelt sett burde dere ha annenhver helg sammen. For å oppnå dette kreves det innsats fra deg: For det første hjelper det lite at du sitter hjemme og furter når han er ute med kompisene sine. Da "gruer" han seg til å komme hjem, fordi han vet at du er sint på han. Ta imot han med åpne armer (og ben, hehe ) Dra gjerne på byen selv med dine venninner, eller du kan bruke tiden til å invitere noen venninner hjem på middag og vin - rett og slett jentekveld! Da kan dere dele opplevelser og snakke sammen om alt det morsomme dere har gjort istedenfor at du skal furte og være sint. For det andre så må du få han til å skjønne at du også vil ha tid med han i helgene. Du har rett i at mange menn er redde for (og faktisk får) tøffel-stempel og kjerringstyrt-stempel av kompisene sine om de velger dama forran dem. Kanskje går de langt tilbake, også før du kom inn i bildet? Du må greie å snakke med han på et logisk plan. Mange menn er ikke så flinke til å relatere til emosjonsstyrt kommunikasjon, og krangling er ofte eneste måten vi greier å svare på denne typen kommunikasjon. Bruk logiske resonnement og argumenter, som "Vi får ikke så mye tid sammen på ukedagene pga jobb og studier, så det vil være bra for forholdet vårt om vi satte av en helg i måneden hvor vi tenkte på hverandre." Helst ikke kom med "Jeg savner deg sånn når du er ute med kompisene dine, mens jeg sitter hjemme helt alene. Jeg vet ikke om jeg greier å fortsette slik. Jeg elsker deg, men jeg klarer det ikke!". Mange menn vil raskt bli sterkt deffensive og anklage deg for å ville slå opp, eller at kanskje en pause ville være det beste. Med andre ord: Det løser ingen problemer, men skaper dem! Kvinner klager over at menn ikke greier å kommunisere med dem, men dette går begge veier! Dere er ikke særlig flinke til å kommunisere med oss heller... En måte du kan prøve å overtale han er ved å friste han. Noe seksuelt er bra! Kjøp inn et sexy undertøyssett, og vis det til han: Si gjerne at neste helg skal dere på date, og kanskje får han rive av deg denne *vise frem* med tennene på slutten av kvelden! Evt si at du skal gjøre ____ (noe han liker godt) med han om han tar helgen sammens med deg. Unngå trusler og sexnekt! Ikke gjør det til noe negativt av typen "Jeg vil ikke ha sex med deg igjen før jeg får viljen min". Dette gjelder alt, ikke bare helgetiden. Menn har 3 behov i et forhold: Støtte, kjærlighet og sex. Tar du fra han en av disse tingene finner han dem andre steder. Ved at du ikke gir han støtte, finner han den hos kompisene sine. Så støtt mannen din i det han gjør. LA han dra ut med kompisene sine, men samtidig still krav til at minst 1 helg i måneden er det bare dere 2! Lykke til
I Grosny Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Barsk Student. Du imponerer meg stadig vekk. Utrolig at du bare er 21 år.
Gjest "kjeltringa" Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Det er det beste svaret jeg har fått i hele mitt liv... 21 år gammel? jeg er 20 og ikke i nærheten av så reflektert som deg.. Men det var gode råd. Skal virkelig lese dette innlegget flere ganger for å få det banka inn i hjernen og takk for at du tok deg tid til å svare!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Jeg forstår deg. Det er som du sier kjedelig at dere ikke har noen kvalitetstid sammen og at hverdagene er hektiske. Men må kjæresten din sitte hjemme sammen med deg? Kan dere ikke finne på noe sammen? Dra ut og spise, ta en drink, gå på kino/teater/revy/stand-up e.l. Jeg tror det er lettere å få ham til å bli med på noe morsomt sammen med deg enn å bli hjemme (og se film og holde hender?) - da blir han nok rastløs. Du må nok bli tøffere og kreve det du trenger i forholdet ditt. Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter kommer så langt de vil... ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå