Gå til innhold

spanking

Gjest slåmeghardt

Fremhevede innlegg

Gjest slåmeghardt
Skrevet

jeg og typen min driver en del med bdsm.... særlig spanking. han liker å rise meg på rumpa.... med hånda eller pisk. vi liker det begge to veldig godt....

men... HVORFOR.... hvorfor liker jeg det og hvorfor liker han det? er det noen som har noen teorier? om hvorfor enkelte folk liker slikt...? :P

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
jeg og typen min driver en del med bdsm.... særlig spanking. han liker å rise meg på rumpa.... med hånda eller pisk. vi liker det begge to veldig godt....

men... HVORFOR.... hvorfor liker jeg det og hvorfor liker han det? er det noen som har noen teorier? om hvorfor enkelte folk liker slikt...? :P

Det må vel være fordi dere er unormale da :) Er håpløst å finne ut av hvorfor man liker noe på den ene eller andre måten, just sit back, relax and listen to the 8-track.

PS! Jeg liker også veldig godt å bli spanket litt ;)

Skrevet (endret)

Sikkert en mange psykososiale mekanismer i virksomhet, som andre seksuelle maktbalanseleker som bondage og SM. Men det finnes også endel biologiske faktorer som kan forklare hvorfor det er godt for den som spankes.

En av årsakene til at ris/spanking for mange oppleves som veldig sterkt er også at det medfører en økt blodtilførsel til rumpe og underliv, et område med allerede mange og følsomme nerver og åpenbart sterkt knyttet til seksuell følelser :) Økt blodtilførsel kan gi større nytelse og sterker orgasme.

Dessuten vil smerte (selv lett) gi økt utskilling av endorfiner, hjernens egen lykkedop :)

Selv et veldig kontrollert rollespill vil kunne gi en reell følelse av frykt eller "fight og flight"-respons. Adrenalinrushet som utløses vil etterfølges av økte endorfinnivåer.

Selvsagt er det mange som ikke liker spanking eller BDSM i det hele tatt, men for de som gjør det er det ikke så fryktelig vanskelig å peke på noen forklaringsmodeller. Jeg vil tro selve tilbøyeligheten er psykologisk (uten å sykliggjøre det på noe vis), men den konkrete nytelsen for subjektet kan godt forklares med biologi.

Jeg nyter kun å være den dominerende/utøvende part i BDSM/spanking, så det sitter vel bare i hodet mitt :pisk::grinele:

Endret av Gyldenløwe
Skrevet

Eventuelt så kan man si at det å bli rist litt på følsomme områder er godt. Fordi det er vondt, verken mer eller mindre.

Psykososialt blablabla...

Spank me, I'm yours! :sexy:

Skrevet

Ikke vet jeg, men oftest så er det vel slik at det er han som dominerer, og hun som blir dominert. Jeg får lyst til å spørre tilbake hvorfor det er slik? Hører jo damer som innrømmer at de tenner på at han "setter henne på plass". Kan være samme mekanismer i spill som med spanking. Har disse damene litt sånn daddy-komplekser?

Skrevet
hva menes med daddy komplekser?

Nå spekulerer jeg, men tror det kan bety ett av to: enten at dama har hatt en veldig dominerende far i oppveksten som hun har vært nært knyttet til og at hun i voksen alder aktivt søker slike trekk hos gutter når hun blir voksen. Hun foretrekker da en litt skjev maktbalanse i forholdet, der hun er den underlegne og han den overlegne. Eller det kan være at hun har manglet en slik mannlig lederskikkelse i oppveksten, men med samme resultat: hun jakter etter etter en dominant type å være kjæreste med, en som forteller henne hvor skapet skal stå. Uansett vil hun gå dårlig i lag med en mer forsiktig gutt oppflasket på ideer om likeverd mellom kjønnene. Tror greia er at slike damer tenner på makt, samtidig som at en sånn ledertype gir henne en slags trygghet - en hun kan lene seg til å gjemme seg i jakka til. Men som sagt, kun spekulasjon.

Skrevet

Aldri hatt no problemer med pappa, eller at han var fraværende,så der ble den myten drept. jeg synes nesten alt som ikke er fredagskos under dyna med lyset av og med barry white spillende i bakgrunnen, er noe som bunner i barndom-issues! :ler:

Skrevet

Spanking er digg! Jeg gjør det fordi jeg på den måten føler meg mer dominant. Kombinert med doggy-style får man en veldig dyrisk følelse, og litt spanking hjelper på for å få ut beistet i seg :D

Det med økt blodtilførsel, endorfiner og adrenalin tror jeg det ligger mye i... Tror jeg skal spanke enda mere fremover :D

Har forresten ikke opplevd ei jente som ikke liker å bli dominert i senga med f.eks spanking, holding, knytting av hender o.l... heller motsatt ;)

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Verste jeg har hørt...

..da er det bedre å nagle fast kjerringa til låveveggen og se skjora hakke ut øynene,

Skrevet
Pain is so close to pleasure...

Jeg må, med hånden på hjertet si at jeg ikke har issues med noe som helst. Eller, jo jeg kan ha litt issues med levende lys, klassisk musikk, roseblader (har noen fått et roseblad mellom rumpeballene?) silkelaken og en sånn "tantrisk sex-gud"

Han tror jeg at jeg hadde kasta ut fra både her og der.

Det provoserer meg at med en gang folk innrømmer at de liker å bli kontrollert i senga, så bunner det i skrekkelige historier fra barndommen.

Jeg hadde en strålende barndom.

I senga liker jeg å bli kontrollert.

Sånn er det.

Skrevet

Nå er det forskjell på å ha dårlige opplevelser i barndommen og at det er erfaringer i livet som gjør en tilbøyelig til å søke fasthet eller klare grenser også seksuelt. Min erfaring er at selv det vi oppfatter som rene personlige preferanser også har sitt opphav et sted. Men spøsmålet er: gjør det noe? Det blir vel hverken skumlere eller anderledes av den grunn?

Skrevet
Nå er det forskjell på å ha dårlige opplevelser i barndommen og at det er erfaringer i livet som gjør en tilbøyelig til å søke fasthet eller klare grenser også seksuelt. Min erfaring er at selv det vi oppfatter som rene personlige preferanser også har sitt opphav et sted.

Hm... Det er jo klart at dine og mine erfaringer ikke behøver å være sammenfallende.

Nå viste jeg i mitt innlegg konkret til flere andre innlegg hvor det ble henvist til en streng far, og derfor liker man ris på rompa.

Det er slike holdninger/utsagn jeg vil til livs.

Jeg syns også måten du uttrykker det på, man har erfaringer i livet som gjør en tilbøyelig til å søke fasthet og klare grenser? Skulle virkelig likt å vite hva du mente disse erfaringene skulle være.

Personlig har jeg en høy smerteterskel som ligger tett opp til gledesterskelen. Men selsvsagt, om du med din erfaring vet at det har med erfaringer i mitt liv å gjøre, så vær så god!

Skrevet

Nei, altså det var mer på generell basis :)

Skrevet
Nei, altså det var mer på generell basis :)

:ler: Syns du jeg var streng nå? :cool:

Skrevet (endret)

Tja, litt for personlig kanskje? :) Det var ikke et svar kun til deg, men apropos hele tråden. Vi er alle forskjellige, men ser man stort på det går det faktisk an å trekke linjer og oppdage tendenser.

Jeg tror ikke på en streng far -> BDSM entusiast, det er vel mer komplisert enn som så.

Men jeg legger merke til at kvinner som har savnet en farsfigur eller idealisert en farsfigur viser noen av de samme tendensene i kjærlighets - og seksuallivet. Noen ganger inkludert men absolutt ikke begrenset til glede av spanking.

Uten å ta hele Freud for god fisk kan det jo tenkes at fyren hadde noen poenger om seksualitet og oppvekst. Uten konkrete kasualitetsforhold er generelle og allmenngyldige. For ethvert forslag til årsak og virkning kan du sikkert finne et eksempel på det motsatte.

Forøvrig må det nevnes at jeg synes slikt er interessant av ren akademisk interesse, det gjør hverken noe fra eller til for min egen glede av BDSM-relaterte aktiviteter :slåss: :Hehe:

Endret av Gyldenløwe
Skrevet

Jeg opplevde vel kanskje at den som var personlig var en annen.

For meg blir det fortsatt veldig skremmende å skulle gå til forholdet jeg har til min far for å se hvorfor jeg har høy terskel når det gjelder smerte seksuelt.

Tenker jeg på det, kaster jeg opp litt bakerst i munnenn min, og blir akutt meget ukåt.

For meg minner det fortsatt sterkt om sykeliggjøring, det å skulle finne en grunn til hvorfor man tenner på ulike aktiviteter.

Jeg mener at både som partner og som individ er det viktig å vite hva man tenner på, hva som gjør en lykkelige, men å trekke pappan inn i senga, nei takke meg til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...