Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 endelig fastilling! jeg ble tilbud på fastilling idag! jeg er full av lykke i meg nå. gudssjelov. nå jeg er veldig full av lykke. jeg vil gjøre nå jeg harlyss kjøpe hus med engang-. ikke dyr hus. bare ekkel hus med en soverom. det holder masse. en billig hus. det går bra når den er gammel og. jeg føle jeg kaster lønn ut vindu og betale leie en gang per måneden. bedre det å kjøpe hus med engang. jeg tenke å gå til posten imorrgen og bestille ledid time. hva slags spursmål de pleie å spørre der? jeg har ikke lån før. det er bra ting? jeg har kona men henne klarer ikke jobbe. bare jeg jobber. det er dårrlig ting? kona har aldrit jobbet før i sitliv. jeg tror henne klarer ikke det. hun sier det. henne er redd å jobbe. man kan få lån når man er alene og jobber og kona jobber ikke? neon som har det? takk for lesing. jeg håper en kan si meg hva er best vi kan gjøre nå. takk
waco Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Gratulerer med ny jobb! Skal du låne penger så må du også ha egenandel. Desto strørre egenandel, dess lettere å få lån. Så mitt tips, - spar penger de første årene slik at du får egenandel, og deretter kan du kjøpe et lite hus til deg og kona di. Å ja, - å ikke ha lån fra før er en bra ting..!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 åja. men egenadndel. du snakker om sånn egen ting som sofa og konfyr og sånn? beklager jeg spør. jeg er ikke med nå. eller jeg tror du mener kasnkje penger. eller? ikke sant. nei jeg har ikke penger som er egenanadel i min bank. jeg har bare lønn jeg får en gang per måneden. men jeg jobber full nå. fastilling på full. det er ikke bra ting det? å jeg håper det. men jeg vil ikke ha dyr hus, stor hus. det er dyr det. bare sånn vi har hus, jeg og kona mi. jeg er glad. henne blir veldig glad også. men hvor mye egenpenger man skal ha? cirka. noen vet? tusen takk ja. det er påtide fastilling nå!
Alison Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 endelig fastilling! jeg ble tilbud på fastilling idag! jeg er full av lykke i meg nå. gudssjelov. nå jeg er veldig full av lykke. jeg vil gjøre nå jeg harlyss kjøpe hus med engang-. ikke dyr hus. bare ekkel hus med en soverom. det holder masse. en billig hus. det går bra når den er gammel og. jeg føle jeg kaster lønn ut vindu og betale leie en gang per måneden. bedre det å kjøpe hus med engang. jeg tenke å gå til posten imorrgen og bestille ledid time. hva slags spursmål de pleie å spørre der? jeg har ikke lån før. det er bra ting? jeg har kona men henne klarer ikke jobbe. bare jeg jobber. det er dårrlig ting? kona har aldrit jobbet før i sitliv. jeg tror henne klarer ikke det. hun sier det. henne er redd å jobbe. man kan få lån når man er alene og jobber og kona jobber ikke? neon som har det? takk for lesing. jeg håper en kan si meg hva er best vi kan gjøre nå. takk Gratulerer med jobb. Jeg går ut fra at dere er gift? Da har du forsørgerplikt for din kone. Du må ha en veldig god inntekt for å ha mulighet for å få stort nok lån til å kjøpe bolig. I tillegg må dere stille med egenkapial ved boligkjøp i disse dager. Dere må gjøre regning med å stille med minst 10 % av kjøpesummen + kunne dekke omkostninger ved kjøp (2,5 % av kjøpesummen ved kjøp av selveierbolig). Dere bør også ha en buffer for uforutsette utgifter.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Hei Når man går til banken og ber om boliglån vil ta en vurdering av din økonomiske situasjon. Det vil si at de vil se på blant annet hvor mye du har i lønn (at du har fast stilling er bra), hvor mye andre lån du har (billån, forbrukslån etc), om du har egenkapital (penger i banken du kan betale deler av boligen med) osv. Et eksempel: Dersom du finner en bolig til 1.500.000 vil banken ofte kreve at du kan stille med noen av disse pengene selv - ofte ca. 300.000. Dette fordi boligen fungerer som sikkerhet for banken. I tillegg vil de se på inntekten din og familiesituasjon. Har dere barn? Banken vil ta hensyn til at du må dekke alle kostnader for familigen ettersom din kone ikke jobber. Kanskje vil de ut ifra dette si at du må ha minimum 600.000 i årlig inntekt før skatt. Det er mange andre ting banken ser på, men dette vil i hvert fall forklare litt av prosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå