Gå til innhold

vil ordne opp i økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

MIn situasjon er følgende:

Vi er en familie på tre som slitter litt med økonomi. Alt begynte med da jeg giftet meg. Jeg hadde fast jobb, det hadde ikke mannen min. Det var umilig for ham å skaffe seg jobb, ettersom han venta på norske papirer. SÅnn varte det i nesten to år.

I løpet av denne tiden, måtte vi overleve på min lønn på ca.14 000 kr per måned. Jeg betalte husleie, og alle andre utgifter. Etter hvert fikk jeg mulighet til å få kredittkort og flere små lån hos forskjellige banker. I tillegg hoppet jeg ganske ofte over betaling av regning, og til slutt i fjor september kom smellet. Vi var skyldige i over 150 000 kr i inkasso, og jeg fikk flere betalingsnmerkning. I samme tiden ble jeg gravid og måtte kjøpe barneutstyr.

Men foreldrene mine fant ut at jeg havnet i gjelda og betalte ned ca. 90 000 kr.Og noen måneder senere fikk mannen min endelig norske papirer og noen uker senere fast jobb ski kommune med lønn på ca.14 000 kr.

Han betalte en del av regninger, men jeg skylder ca. 40 000 kr til. Og i tillegg har jeg en betalingsanmerkning.

Vi ønsker å kjøpe oss leilighet og bare leve en normalt liv, men denne gjeld på ca.40 000 kr stopper oss. Synes at det hele er mitt skyld, men vet ikke hva skal jeg gjøre.

Foreldene mine har ikke god råd nå for tiden, så der er det umulig å få penger fra.

Lurer på om banken kunne låne de 40 000 kr til min mann eller at vi to eventuelt går sammen til banken og forklarer situasjon og håper på positiv svar. Gode råd mottas også:)

Vi har lært leksa når det gjelder økonomi og ønsker bare å sette et punkt på det og leve økonomisk fornuftig liv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 000 er ikke all verden i gjeld, så om dere vil så klarer dere å få det nedbetalt.

Har dere mulighet til å stramme inn mer, sånn at dere kan få betalt det inn enda raskere?

Lykke til!

Skrevet

Ja, vi kan stramme inn på en del ting og tang og har regnet ut at vi kan betale ned på mindre enn to år.

Men nå er det jo så vanskelig å få lån i bank, spesielt for meg med betalingsanmerkning. Kanskje mannen min kan få forbrukslån i sin bank.

Men jeg lurer på om de i banken ville innvilget lettere lån hvis vi to går sammen og forklarer situasjon og vise at vi har vilje å ordne opp i alt?

Skrevet
Ja, vi kan stramme inn på en del ting og tang og har regnet ut at vi kan betale ned på mindre enn to år.

Men nå er det jo så vanskelig å få lån i bank, spesielt for meg med betalingsanmerkning. Kanskje mannen min kan få forbrukslån i sin bank.

Men jeg lurer på om de i banken ville innvilget lettere lån hvis vi to går sammen og forklarer situasjon og vise at vi har vilje å ordne opp i alt?

Så lenge du har bealingsanmerkning er det veldig vanskelig å få lån i en vanlig bank. Lånesøknader går som regel rett i avslag med en gang. Hvis dere ikke har noe å ta sikkerhet i, men skal refiansiere et forbrukslån med betalingsanmerkning over til et nytt forbrukslån, er det nok lite sannsynlig at banken vil hjelpe. Din mann kan selvfølgelig søke om et forbrukslån for å løse inn inkassogjelden din, men dere vil fremdeles ha et veldig dyrt lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...