Eivissa Skrevet 23. april 2002 #1 Skrevet 23. april 2002 Hvordan skal man få overtalt den fremtideige mannen å holde tale i bryllupet? Samboeren min har satt seg fullstendig på bakbeina og nekter å holde tale. Jeg kan jo ikke annet enn å godta det, men jeg hadde nå syntes det hadde vært hyggelig, (ikke minst rørende) hvis han hadde sagt bare noen få ord. Noen flere her som har/har hatt dette problemet? Noen gode ideer?12
Gjest gjest 0 Skrevet 23. april 2002 #2 Skrevet 23. april 2002 Du får snakke med kameratene han og spørre om ikke de kan hinte pent og overtale han på den måten. Det kan jo godt hende han har en overraskelse på lur...?12
Niso Skrevet 23. april 2002 #3 Skrevet 23. april 2002 Jeg ville IKKE ha prøvd å overtale ham ut over å si at jeg hadde satt utrolig stor pris på en tale fra ham. Hvis han gruer seg SÅ til å holde tale, vil dette bare gjøre at han går hele dagen og gruer seg for talen han skal holde, istedenfor å nyte dagen sammen med deg! Det er flere i vårt bryllup som iflg. skikk og bruk burde holdt tale, som har gitt beskjed om at dette fikser de bare ikke. Det kunne ikke falt meg inn å nærmest tvinge noen til å holde tale. Jeg teller selv veldig på knappene hvorvidt jeg skal klare å reise meg og si noen ord på dagen vår. Selv om jeg VET at min kjære hadde satt stor pris på det, så har jeg ikke bestemt meg ennå - verken i den ene eller andre retning...
Tiger Skrevet 23. april 2002 #4 Skrevet 23. april 2002 Helt enig med Niso; ikke tving han til å holde tale. Synes faktisk det er ganske egoistisk av deg. Er selv av de med taleskrekk, og skulle jeg holdt tale for kjæresten min ville det ikke bare ødelagt den dagen for meg, men også tiden før bryllupet. Har man lyst men ikke vet om man tør, er det noe helt annet, og man vil kanskje angre på at man ikke tok mot til seg like vel. Viktig å skille mellom disse to, da forskjellen er ENORM!!!
Anki1971 Skrevet 23. april 2002 #5 Skrevet 23. april 2002 Jeg ville ikke prøvd å overtale han i det hele tatt. Hvis han føler selv at han ikke takler det, men blir presset til det, så blir nok ikke dagen mye koselig for han. Jeg klarer ikke å holde tale min min kjære, selv om jeg så gjerne skulle, men jeg har skrevet en sang til han da Hva med å spørre om han kunne tenke seg å ha en sang til deg da? Det finnes jo endel steder på nett som kan skrive sanger om man ikke klarer det selv. 12
Gjest KristinK Skrevet 23. april 2002 #6 Skrevet 23. april 2002 Jeg synes aldri man skal presse noen til å holde en tale om de absolutt ikke ønsker det! La han velge selv, men fortell ham gjerne at du naturligvis hadde satt pris på om han holdt en tale. Allikevel bør du vise forståelse for hans valg og støtte ham i det. En tale er naturligvis koselig, men hadde min kjære ønsket å droppe dette hadde jeg akseptert det. Jeg vet han elsker meg, og han behøver ikke si det i en tale foran alle gjestene for at jeg skal være sikker på dette.12
CecilieB Skrevet 23. april 2002 #7 Skrevet 23. april 2002 Gubben her i huset har hele tiden nektet å holde tale, til nød kunne han skrive sang. I går innså han sine begrensninger innenfor sangskrivning og kunngjorde for meg at det blir nok tale likevel 12
cream Skrevet 23. april 2002 #8 Skrevet 23. april 2002 Heldigvis skal samboeren min holde tale på den store dagen vår. Han var ikke vondt å be om det! Men jeg skjønner din frustrasjon... Jeg hadde også blitt veldig lei meg om han satt seg på bakbena... Men han kan jo ha en sang da? Behøver jo ikke synge den alene... Om ikke han skriver den selv , kan han få hjelp til sånt. Om ikke av familie og venner, kan han betale for at en proff gjør det! Lykke til...
Tiger Skrevet 24. april 2002 #9 Skrevet 24. april 2002 Hvorfor er det så forbaska viktig at mannen holder tale egentlig? Er det for deres egen del, slik at alle kan få med seg tre minutters skryteseanse av dere -som ender med et "jeg elsker deg", eller er det noen som faktisk har en god grunn. Kjæresten min skal holde tale, men hadde han ikke villet, hadde jeg ikke leet på et øyelokk engang for å få han på andre tanker. Til dere som det er så himla viktig for; kan dere ikke skrive og fremføre en tale sammen i stedet? Må i alle fall være bedre enn å la kjæresten sin gå igjennom måneder med mageknip, søvnproblemer og angst.
Augustbrud02 Skrevet 24. april 2002 #10 Skrevet 24. april 2002 Det med å holde en tale sammen var faktisk en veldig god ide! Det kunne jeg tenke meg gitt, men vi ender nok opp med å holde hver vår tale vil jeg tro.12
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #11 Skrevet 24. april 2002 Jeg har vært i bryllup, hvor jeg som forlover var den eneste som holdt tale. Det var heller ingen sanger bortsett fra en standard takk for maten sang. Trist greier spør du meg. Benny
Rose Skrevet 24. april 2002 #12 Skrevet 24. april 2002 Det bør han virkelig få lov til å avgjøre selv. Noen synes det er alt for vanskelig å reise seg og holde tale, og det bør respekteres. Reis deg opp og si noen ord i stede du da vel!
Eivissa Skrevet 24. april 2002 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2002 Jeg har nå lest deres svar. Ikke alle har lest mitt innlegg hlet nøye (eller så er det jeg som har ordlagt meg feil). Jeg kommer ikke til å overtale han. Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er at han står og vipper for og imot. Han har ingen problemer med å prate i store forsamlinger. Jeg vil bare ha et tips om hvordan man kan får han til å tippe til en retning. Men jeg skjønner hvis han ikke holder noen tale. Jeg synes bare det hadde vært "koselig" hvis han hadde gjort det. Det er ikke jeg som prøver å overtale ham, det er alle andre som vil det. Og sånn helt til slutt: Jeg har faktisk tenkt til å si noen ord selv. Ingen andre enn toastmasteren min vet det. Det skal komme som en overraskelse på alle. Det kan jo hende at han også gjør det slik, hva vet jeg? Uansett så har jeg problemer med å si det jeg egentlig vil si, så jeg håper ikke dere misforstår dette svaret fra meg også. Misforstå meg rett er dere snille. Han kommer IKKE til å bli presset til noe han ikke vil. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå